1515
Annons

Adverty fortsätter sin snabba expansion med utnämning av Johanna Nymberg som global affärsutvecklingschef

Den ledande in-game-annonsplattformen Adverty tillkännager att Johanna Nymberg rekryterats som affärsutvecklingschef för att föra ut Advertys sömlösa in-game-erbjudande till fler spelutvecklare runt om i världen.

Adverty AB (publ), den ledande in-game-plattformen för annonsörer, mediebyråer och spelutgivare, tillkännager att Johanna Nymberg rekryterats som affärsutvecklingschef med uppdraget att stå i spetsen för det innovativa företagets fortsatta tillväxt. Rekryteringen följer på öppnandet av nya kontor runt om i Europa och Asien-Stillahavsregionen och ett antal seniora rekryteringar som genomförts tidigare under året.

Advertys mission är att leverera sömlös annonsering som knyter samman varumärken med målgrupper inom gaming – allt med hjälp av sin revolutionerande teknik utvecklad för spel.

Nymberg kommer att ansvara för att globalt driva intäkter till spelutvecklare. Med omfattande erfarenhet inom den digitala mediesektorn kommer hon senast från en roll som Senior Publisher Growth Manager på AdColony, en av världens största mobilannonseringsplattformar med bas i London och Singapore.

Hon kommer att arbeta sida vid sida med Niklas Wallgren och Christian Atack med att skapa kontakter med utgivare och spelutvecklare i hela världen och sprida tillgången till och kännedomen om Advertys unika SDK för in-game-annonsering med formaten In-Play™ och In-Menu™.

”Advertys format erbjuder stora fördelar för varumärken och utgivare. Det som gör rollen extra spännande är att det fortfarande är ett nytt format för annonsmonetärisering. Adverty sätter verkligen en ny standard för intäktsskapande, och jag kommer att driva nya spelintegreringar och bredda användningen av plattformen genom värdeskapande avtal och strategiska, långsiktiga partnerskap som kommer att ytterligare etablera Adverty som det ledande företaget inom in-game-annonsering”, förklarar Nymberg.

”Vi är mycket glada att kunna välkomna ännu en av branschens tungviktare till teamet”, tillägger Niklas Bakos, Advertys VD och grundare. ”Johanna är en välrespekterad ledare med massiv erfarenhet av spelsektorn och ett utmärkt kontaktnät inom kretsen av spelutgivare. Hon går alltid i bräschen för branschens utveckling.”

Expansionen av verksamheten beror på att antalet annonsörer som är ute efter storskaliga in-app-annonseringsmöjligheter hela tiden växer, liksom antalet utgivare som vill monetärisera sitt spelutbud med hjälp av icke-störande varumärkesannonser.

”Varumärkesannonsering inuti spel är just nu under kraftig tillväxt globalt, och Advertys format är otroligt spännande jämfört med traditionella banner- och displayannonser”, fortsätter Nymberg. ”Spelutvecklare är ivriga att finna nya former för att samarbeta med varumärken och driva intäkter utan att gå tillbaka till störande format som inverkar menligt på spelupplevelsen. Advertys erbjudande representerar framtiden för in-game-monetisering i ett av mediavärldens mest okända gränsområden”.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Niklas Bakos, VD
Telefon: +46 703 66 96 46
E-post: nb@adverty.com

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 november 2020.

Augment Partners AB, tel. nr. +46 8-505 65 172, är bolagets mentor på NGM Nordic SME.

Om Adverty
Adverty sammanför varumärken och människor genom sin revolutionerande displayannonseringsteknik byggd för spel. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera den fullständiga spelupplevelsen med icke-påträngande, lättintegrerade, sömlösa annonser. Adverty är grundat 2016 med kontor i Stockholm, London och Lviv. Mer information på www.adverty.com.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från Schneider ElectricAnnons

Hållbar fastighetsautomation med människan i fokus

Allt fler fastighetsägare har idag ett stort fokus på hållbarhet. Med Schneider Electrics system för fastighetsautomation kan de enkelt övervaka och styra sina byggnader och snabbare uppnå hållbarhetsmålen.

Fastigheter står idag för omkring 30 procent av världens energianvändning och för nästan 40 procent av de årliga koldioxidutsläppen. För att uppnå målen i Parisavtalet och begränsa den globala uppvärmningen till 1,5 grader, måste 3 procent av byggnadsbeståndet i Europa renoveras varje år. Idag ligger renoveringstakten på endast 1-1,5 procent årligen och det största hindret för att investera i hållbara byggnader är finansiering. Lösningen för att säkerställa mer träffsäkra investeringar är att använda sig av digital teknik.

- En av våra lösningar för fastighetsautomation är digital tvilling, en spegling av en verklig fastighet, med vilken man kan skapa datadrivna insikter för att optimera energianvändningen i sina fastigheter. Man får här data i realtid, kan simulera energiflöden och modellera förändringar innan de tillämpas live i anläggningen. Den digitala tvillingen skapar mervärde för fastighetsägaren, som kan ta rätt beslut för att optimera driften, säger Tomas Bäckstadi, Service and Business Development Director , Schneider Electric.

En öppen plattform för byggnadens olika system

80 procent av 2050 års byggnader uppskattas redan idag vara byggda, vilket innebär att både det befintliga fastighetsbeståndet såväl som kommande byggnader behöver kunna hanteras för att uppnå hållbarhetsmålen. 

Med Schneider Electrics fastighetsautomationssystem EcoStruxure™ Building Operation (EBO) möjliggörs enkel och flexibel styrning och övervakning av fastighetens olika system i en plattform. Med systemet skapas förutsättningarna för att samla, strukturera, analysera och agera på byggnadens data. För att möjliggöra dagens och framtidens allt mer uppkopplade byggnader har systemet inbyggt stöd för effektiv hantering och lagring av stora mängder data.

- Vi ser att fyra grundpelare driver utvecklingen av dagens och framtidens byggnader och därmed våra lösningar för fastighetsautomation– de behöver vara drift-och energieffektiva, motståndskraftiga, hållbara och utformade med människan i fokus. I och med att vi tillbringar uppåt 90 procent av våra liv inomhus blir det tydligt att de byggnader som vi vistas i har en stor påverkan på vårt välmående och hälsa. Luftkvalité, temperatur och belysning är exempel på parametrar som är viktiga att ha i åtanke. Med EcoStruxure™ Building Operation kan fastighetens olika system integreras sömlöst i en framtidssäkrad och flexibel plattform och bidra till att möjliggöra en mer produktiv och hälsosam inomhusmiljö för byggnadens nyttjare, säger Linnea Lunnbäck, Offer Manager, Schneider Electric. 

”Med en digital tvilling kan man skapa datadrivna insikter för att minska sin miljöpåverkan”

Läs mer om framtidens fastigheter

Mer från Schneider Electric

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Schneider Electric och ej en artikel av Dagens industri

Fantasma Games: Delårsrapport för kvartal 2 – stark tillväxt under lönsamhet

Fantasma Games presenterar bolagets delårsrapport för andra kvartalet år 2022, 1 april – 30 juni, och kan återigen redovisa det starkaste kvartalet hittills med stark tillväxt och lönsamhet.
 

Andra kvartalet år 2022

  • Nettoomsättningen uppgick till 7,5 (1,5) miljoner kronor, motsvarande en ökning om 396 procent
  • Spelintäkterna uppgick till 6,3 (1,5) miljoner kronor för kvartalet, motsvarande en ökning om 314 procent
  • EBITDA uppgick till 1,1 (-1,0) miljoner kronor
  • Resultat per aktie efter utspädning uppgick till -0,22 (-0,51) kronor

Väsentliga händelser under kvartalet

  • Grundare Fredrik Johansson tar över rollen som VD
  • Fantasma Games expanderar till USA, Kanada och Italien
  • Intäktsrekord i maj
  • Fantasma Games tillförs 7,2 MSEK i samband med nyttjande av TO1

Väsentliga händelser efter kvartalet

  • Exklusiv spellansering tillsammans med Flutter Entertainment (LON: FLTR)

VD har ordet 

Kvartalet i korthet – lönsam tillväxt

Nettoomsättningen uppgick till 7,5 (1,5) miljoner kronor, motsvarande en ökning om 396 procent där spelintäkterna uppgick till 6,3 (1,5) miljoner kronor för kvartalet, motsvarande en ökning om 314 procent. Den organiska omsättningen, genom Fantasma Games, stod för 5,4 miljoner kronor och förvärvad tillväxt, genom Wiener Games, stod för 2,1 miljoner kronor.

En bidragande faktor bakom Fantasma Games tillväxt var att den totala spelomsättningen ökade till 1 439 (655) miljoner kronor, en ökning om 120 procent, under andra kvartalet samt att spelbehållningen ökade till 84 (23) miljoner kronor, vilket motsvarar en ökning om 269 procent. Bidragande faktor bakom den högre spelbehållningen än spelomsättning är att spelmarginalen var 5,9 (3,5) procent.

Fantasma Games kan med detta kvartal bevisa styrkan i affärsmodellen genom att kunna uppvisa ett EBITDA om 1,1 (-1,0) miljoner kronor.

Levererar enligt utstakad plan

Andra kvartalet 2022 kan sammanfattas som mycket framgångsrikt och händelserikt, inte bara för Fantasma Games utan för hela koncernen. Trots en turbulent omvärld har vi levererat enligt plan och jag är stolt över att vi kan visa på en tillväxttakt långt över bolagets långsiktiga finansiella mål om 30 %, och detta under lönsamhet, samtidigt som jag med trygghet kan konstatera att vi kommer uppnå vårt mål om att sammanlagt knyta till oss 250 kvalitativa operatörer fram till år 2023.

Under kvartalet har vi kontinuerligt visat på fördelarna med vårt effektiva arbetssätt och streamlinade organisation. Nu kan vi på riktigt skörda frukterna från det arbete vi utfört genom att visa upp fortsatt ökad tillväxt under lönsamhet, samtidigt som vi håller en stabil kostnadskontroll.

Framgångsrika globala lanseringar tillsammans med starka aktörer

Vi har lanserat våra uppskattade spel på nya marknader, däribland flertalet delstater i USA, men också viktiga marknader såsom Kanada och Italien. Utöver global expansion har vi också ökat räckvidden på befintliga marknader, framför allt i Europa, genom nya och utökade samarbeten med operatörer och släpp av efterlängtade uppföljare till tidigare succéspel. Genom detta har vi stärkt både vår marknadsposition och varumärkeskännedom och vi har kunnat presentera exklusiva samarbeten med några av de största aktörerna inom iGaming, såsom BetMGM, Loto-Québec och PAF. Samarbeten med ledande aktörer stärker vårt varumärke samtidigt som det ökar vår räckvidd, intäkter och marknadsandelar, något som är i linje med vår plan.

Starkt momentum och stärkt organisation bäddar för fortsatt tillväxt

Efter att jag tog över som VD i april så har vi valt in nya styrelsemedlemmar: Johan Styren (bl.a tidigare VD på LeoVegas), Antonia Svensson (General Manager på Light & Wonder) samt vår medgrundare Eric Holmberg vilka kommer bidra med viktig kunskap och expertis för att ytterligare accelerera, något som bland annat möjliggörs av den under kvartalet framgångsrika optionsinlösen. Genom detta, och ett starkt team, är vi fullt förberedda att fortsätta utveckla verksamheten vidare och jag ser fram emot att kunna presentera flertalet nya samarbeten och spellanseringar under en snar framtid.

Vårt gedigna arbete under kvartalet har inte bara inneburit att vi slagit tidigare intäktsrekord, utan kan även visa på lönsamhet samtidigt som vi även kan konstatera att vi sedan första kvartalet 2022 ökat spelintäkterna med närmare 50 %. Nu fokuserar vi framåt för att fortsätta utveckla spel i världsklass, samtidigt som vi knyter nya ledande operatörer på världens främsta iGaming-marknader. Jag ser positivt på var Fantasma Games står idag och ser fram emot att fortsätta leverera lönsam tillväxt i många år framöver.

Fredrik Johansson
VD och Grundare Fantasma Games

För ytterligare frågor vänligen kontakta:
Fredrik Johansson, VD Fantasma Games AB (publ)
fredrik@fantasmagames.com
+46 (0)73 023 23 29
 

Om Fantasma Games: Nasdaq First North-listade Fantasma Games är en Stockholmsbaserad spelstudio som grundades 2016. Vi är stolta över att ha ett litet och effektivt team av medarbetare från flera nationaliteter, alla förenade kring visionen att skapa "slots beyond gambling". Vår ständigt växande spelportfölj som bland annat innehåller spelsuccéerna Heroes Hunt Megaways™ och ELEMENTO uppskattas mycket av spelare över hela världen. Idag finns våra spel finns tillgängliga på över 200 sajter däribland Leo Vegas, Mr Green, Casumo och Betsson.

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, telefonnummer 08-5030 1550 och på mail ca@mangold.se.
 

Denna information är sådan som Fantasma AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 10 augusti 2022 kl. 08:30 CET.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release 20220810
Fantasma Games AB - Kvartalsrapport Q2-2022
Fantasma Games AB - Quarterly Report Q2-2022



Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera