1515

Adverty fortsätter sin snabba expansion med utnämning av Johanna Nymberg som global affärsutvecklingschef

Den ledande in-game-annonsplattformen Adverty tillkännager att Johanna Nymberg rekryterats som affärsutvecklingschef för att föra ut Advertys sömlösa in-game-erbjudande till fler spelutvecklare runt om i världen.

Adverty AB (publ), den ledande in-game-plattformen för annonsörer, mediebyråer och spelutgivare, tillkännager att Johanna Nymberg rekryterats som affärsutvecklingschef med uppdraget att stå i spetsen för det innovativa företagets fortsatta tillväxt. Rekryteringen följer på öppnandet av nya kontor runt om i Europa och Asien-Stillahavsregionen och ett antal seniora rekryteringar som genomförts tidigare under året.

Advertys mission är att leverera sömlös annonsering som knyter samman varumärken med målgrupper inom gaming – allt med hjälp av sin revolutionerande teknik utvecklad för spel.

Nymberg kommer att ansvara för att globalt driva intäkter till spelutvecklare. Med omfattande erfarenhet inom den digitala mediesektorn kommer hon senast från en roll som Senior Publisher Growth Manager på AdColony, en av världens största mobilannonseringsplattformar med bas i London och Singapore.

Hon kommer att arbeta sida vid sida med Niklas Wallgren och Christian Atack med att skapa kontakter med utgivare och spelutvecklare i hela världen och sprida tillgången till och kännedomen om Advertys unika SDK för in-game-annonsering med formaten In-Play™ och In-Menu™.

”Advertys format erbjuder stora fördelar för varumärken och utgivare. Det som gör rollen extra spännande är att det fortfarande är ett nytt format för annonsmonetärisering. Adverty sätter verkligen en ny standard för intäktsskapande, och jag kommer att driva nya spelintegreringar och bredda användningen av plattformen genom värdeskapande avtal och strategiska, långsiktiga partnerskap som kommer att ytterligare etablera Adverty som det ledande företaget inom in-game-annonsering”, förklarar Nymberg.

”Vi är mycket glada att kunna välkomna ännu en av branschens tungviktare till teamet”, tillägger Niklas Bakos, Advertys VD och grundare. ”Johanna är en välrespekterad ledare med massiv erfarenhet av spelsektorn och ett utmärkt kontaktnät inom kretsen av spelutgivare. Hon går alltid i bräschen för branschens utveckling.”

Expansionen av verksamheten beror på att antalet annonsörer som är ute efter storskaliga in-app-annonseringsmöjligheter hela tiden växer, liksom antalet utgivare som vill monetärisera sitt spelutbud med hjälp av icke-störande varumärkesannonser.

”Varumärkesannonsering inuti spel är just nu under kraftig tillväxt globalt, och Advertys format är otroligt spännande jämfört med traditionella banner- och displayannonser”, fortsätter Nymberg. ”Spelutvecklare är ivriga att finna nya former för att samarbeta med varumärken och driva intäkter utan att gå tillbaka till störande format som inverkar menligt på spelupplevelsen. Advertys erbjudande representerar framtiden för in-game-monetisering i ett av mediavärldens mest okända gränsområden”.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Niklas Bakos, VD
Telefon: +46 703 66 96 46
E-post: nb@adverty.com

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 november 2020.

Augment Partners AB, tel. nr. +46 8-505 65 172, är bolagets mentor på NGM Nordic SME.

Om Adverty
Adverty sammanför varumärken och människor genom sin revolutionerande displayannonseringsteknik byggd för spel. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera den fullständiga spelupplevelsen med icke-påträngande, lättintegrerade, sömlösa annonser. Adverty är grundat 2016 med kontor i Stockholm, London och Lviv. Mer information på www.adverty.com.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från SAVRAnnons

Flytta dina fonder på tre minuter – och optimera din vinst

Många fondsparare vet inte att de kan flytta sina fonder för att få bättre sparvillkor. Detta gör att svenskar varje år betalar miljarder i onödiga avgifter – pengar som kunde gått till spararna istället.

Fonder är en av våra mest populära sparformer och 76% av vuxna svenskar har ett fondsparande – antingen privat eller genom tjänstepensionen. Dock vet många inte att man kan flytta sina fonder mellan olika banker och spartjänster, för att på så sätt förbättra villkoren för sitt sparande. Resultatet av detta är att en stor del av befolkningen har kvar sitt sparande på banker och nätbanker med dåliga villkor, och därmed betalar onödigt mycket i fondavgifter.

Fondavgiften varierar från fond till fond beroende på hur aktivt förvaltad fonden är. Kort sagt: ju mer aktiv förvaltare, desto högre avgift. I snitt kostar en svensk fond 1,38% per år. Det kan låta lite, men samtidigt ha oväntat stora konsekvenser för ett långsiktigt sparande.

Ett provisionsfritt sparande

Fondutmanaren Savr erbjuder samma fonder och säkerhet som banker och nätbanker, men med rabatt på fondavgifterna. Detta kan de göra tack vare att de, till skillnad från bankerna, inte tar någon provision för att förmedla fonder till spararna. De ger istället tillbaka fondprovisionen till sina kunder. Genom att återinvestera provisionen kan Savrs genomsnittskund spara 145 226 kr extra på 30 år* – pengar som annars gått till banken.

Flytta dina fonder – på tre minuter

För att öppna upp ett provisionsfritt sparande för fler, har Savr utvecklat och lanserat en automatisk flyttjänst som gör att den som har ett befintligt fondsparande snabbt och enkelt kan begära en flytt till deras plattform – utan att först behöva sälja av sitt innehav.

Detta betyder att spararna får ta del av sina fonders utveckling under den pågående flytten, men också att de slipper den skatteeffekt som annars uppstår när man sätter in och tar ut pengar på ett ISK-konto.

Att begära en fondflytt till plattformen görs på savr.com, och tar ungefär tre minuter. Hur lång tid det tar för flytten att färdigställas beror på spararens befintliga bank, men vanligtvis tre till sex veckor.

*Startkapital 60 000 kr, månadsspar 1000 kr, 8% avkastning/år.

Om Savr:

Savr är spartjänsten som ger sina kunder 30-50% rabatt på fondavgifterna jämfört med bankerna, men med samma statliga garantier och skydd som banken.

Till skillnad från banker och nätbanker betalar Savr tillbaka fondprovisionen till sina kunder. Detta resulterar i att de kan erbjuda samma fonder som bankerna, men till lägre avgifter. Istället för fondprovision tar de endast en fast plattformsavgift på 0,09%.

Savr har över 65 000 sparare, och var 10:e minut flyttas ett sparande till Savr.

 

Mer från SAVR

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med SAVR och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?