1515
Annons

Infinileads SL rekryterar Niklas Lundström som Product Director

Infinileads SL har rekryterat Niklas Lundström som Product Director för att säkerställa framtida tillväxt och vidareutveckling av våra nuvarande och kommande produkter.

Niklas Lundström har mer än 10 års erfarenhet av iGaming industrin, han har tidigare arbetat hos Catena Media och Evoke Gaming. Lundstrom har omfattande erfarenhet i att optimisera produkter samt lansera nya i konkurrenskraftiga marknader.

”Vi är glada att Niklas Lundström kliver på som Product Director och är övertygad att han kommer se till att våra produkter och framtida lanseringar blir ännu bättre. Han har redan visat sig vara ett tillskott till teamet med sin positiva attityd och personlighet säger Eric Stööp, grundare av Infinileads SL.”

Niklas Lundström, nya Product Director säger: ”Jag är taggad att börjar arbeta med ett sånt sammansvetsat team som Infinileads SL är och jag är imponerad av det jag sett hittills. Jag har fullt förtroende för mina kollegor, vår strategi och mitt egna bidrag till teamet.”

Infinileads SL lanserade Slotjava.es tidigt 2018 för den spanska marknaden. Idén var att skapa en helhetsupplevelse när det kommer till gratis slots och online casinon. Lanseringen av Slotjava.es blev väl bemött och är nu en av de största jämförelsesajterna för online casinos och slots i Spanien.

”Jag tror det är viktigt att vara transparant och rättvis med informationen som man delar med sig, vare sig det är en recension av ett online casino, slot eller en kampanj. Det tillsammans med hårt arbete är en av anledningarna till att Slotjava.es blivit en sån populär produkt” säger Eric Stööp, grundare av Infinileads SL

Varumärket ”Slotjava” skapades först med lanseringen av Slotjava.it för den italienska marknaden. Strategin var optimerad för Italien men grundtanken med gratis slots och endast promotera online casinon med licens var densamma.

”Varje marknad är annorlunda, men vår lansering och strategi blev uppskattad ännu en gång och nu är Slotjava.it en av de största jämförelsesidorna i Italien” säger Stööp.

Sen dess har de lanserat Onlinecasinosportugal.pt för den Portugisiska och Latin Amerikanska marknaden och de kommer strax gå in i Brasilien med Slotjava.com.br.

Stööp tillägger, ”Onlinecasinosportugal.pt är ännu en produkt som vi är stolta över och det är ett stabilt kompliment till våra andra sidor, framförallt nu när vi precis lanserat Slotjava.com.br för den brasilianska marknaden. Brasilien har alltid varit intressant för oss och jag tror det är rätt tid att kliva in med våra produkter”

Om Infinileads SL

Infinileads SL är ett snabbväxande lead generation bolag som grundades tidigt 2018. Vårt huvudfokus är iGaming och vi har flera produkter som genererar leads till operatörer i Spanien, Italien, Portugal, Brasilien och Latin Amerika. Bolaget består av 5 anställda och flera frilansare och huvudkontoret ligger i Marbella, Spanien.

info@infinileads.online

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från SAS InstituteAnnons

S-Bank har Finlands mest nöjda bankkunder: ”Data och nyfikenhet avgörande för alla våra beslut ”

Johanna Makkonen, senioranalytiker på S-Bank.
Johanna Makkonen, senioranalytiker på S-Bank.

I över tio år har finländska S-Bank konsekvent och strategiskt arbetat med att samla och dra nytta av sin data. I dag har banken nästan halva Finlands befolkning som kunder – och olika undersökningar visar att man även har landets nöjdaste bankkunder. 

Enligt Johanna Makkonen, senioranalytiker på S-Bank, är det framför allt förmågan att omvandla det svåra till det enkla som ligger bakom framgången.

Öka produktiviteten och innovationen med hjälp av data – läs mer här. 

S-Bank har fått utmärkelser för ”Finlands nöjdaste bankkunder” av bankjämförelsetjänsten Sortter Oy och ”det mest innovativa företaget i den finländska finanssektorn” från handelshögskolan Hanken.

S-Bank är del av den större kooperativa organisationen, S-Gruppen. Trots att S-bank är en jämförelsevis ung organisation, har banken aktivt arbetat med vad som har varit nyckeln till framgången: data.

Teknikfundamentet skapar möjligheter 

Många företag har ett stort fokus på att bli mer datadrivna. Men innan man på ett effektivt sätt kan börja dra nytta av all data måste de underliggande processerna fungera och samspela väl.

– Processerna för att skapa och ta hand om data behöver vara väl etablerade och dokumenterade. Lagring och strukturering av data behöver vara på plats. Du behöver också säkerställa datakvaliteten. För att kunna göra detta behöver du också ha rätt verktyg för att kunna hantera din data, säger Johanna Makkonen och fortsätter: 

– Vi började med att visualisera vår data i olika rapporter. Under de senaste åren har vår största upptäckt varit att vi inte bara använder den för att analysera historiken och titta bakåt, utan också använder den för att göra förutsägelser om framtiden.

Underlättar beslutsfattande 

Alla fördelar som ett företag har av att använda data fullt ut blir inte alltid synliga för kunderna.

– Primärt använder vi oss av data för att organisationen ska kunna fatta bättre beslut och för att kunna erbjuda våra kunder ännu bättre lösningar och tjänster, säger Johanna Makkonen. 

Enligt Iikka Kuosa som är Senior Vice President of IT and Products vid S-Bank är detta också strategin från den högsta ledningen: 

– För att kunna svara till våra kunders framtida behov använder vi data som underlag för våra strategiska beslut. Vi måste ge våra kunder service och därför måste vi också och hålla koll på vad våra kunder gör för att förstå vad som driver dem, säger han.

Data – en riktig problemlösare

Tidigare avslog S-Bank många låneansökningar. Trots att antalet ansökningar ökade, minskade andelen lån som beviljades.

– När vi tittade på vår data kunde vi se att i takt med att vi fick in allt fler ansökningar tog handläggningen för varje ansökan allt längre tid. De långa handläggningstiderna ledde till att många kunder tog tillbaka sina ansökningar, eftersom de behövde lånet snabbare än vad vi kunde handlägga deras ärenden, säger Johanna Makkonen.

Bankens processutvecklingsteam genomlyste hela låneprocessen. På så sätt kunde S-bank identifiera var i kedjan det gick långsammast och vilka slags ansökningar som var mest tidskrävande. Det gjorde det enklare att fördjupa sig i enskilda detaljer och se till att de fungerar snabbare och effektivare. Samtidigt kunde man använda data för att förutsäga framtida beteenden och hjälpa kunder att fatta bättre och ekonomiskt mer hållbara beslut.

Verktyg och nyfikenhet i samverkan

Två saker förtjänar extra uppmärksamhet här, nämligen verktygen och nyfikenheten. 

– Jag skulle säga att jag nog är ganska nyfiken, men jag är också definitivt realist. För att tillfredsställa nyfikenheten krävs också att man har full kontroll på underliggande tekniska detaljer. Då blir det mycket enklare att vara öppen och titta djupare in i frågan, berättar Johanna Makkonen. 

För att stärka analysen ytterligare samarbetar S-Bank med SAS Institute, som har försett dem med bästa tänkbara plattform för dataanalys. 

– Jag skulle inte påstå att jag blev ”förälskad” i de lösningar vi fick av SAS, men det var inte långt ifrån. Den här resan har bara börjat och jag ser verkligen fram emot vad vi kan skapa tillsammans i framtiden, avslutar Johanna Makkonen.

Förändra hur du fattar beslut – läs mer om hur data kan hjälpa dig här. 

 

Mer från SAS Institute

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med SAS Institute och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?