1515

Lipidor strengthens management through strategic hire

Stockholm, 1 October 2020: Lipidor AB (Nasdaq First North: LIPI) today announces that the company is strengthening its management team through the recruitment of Anders Hagman as Chief Development Officer. Hagman will assume the role as of 1 October 2020.

Lipidor's growth journey continues, and the completion of the management team is a key step in the company's development. The goal is to establish the company's innovative AKVANO® technology as the leading formulation platform for the development of skin medicines.

Anders Hagman has a PhD and Master's degree in Analytical Chemistry from Stockholm University, and over 30 years of experience from leading positions and expert roles in the life science sector. His career has included major international pharmaceutical companies such as Pharmacia, AstraZeneca, Recipharm, as well as smaller companies such as Cobra Biologics. He joins Lipidor from his own business as a CMC consultant with expertise in chemistry, manufacturing and control from early research to clinical Phase III.

At Lipidor, Anders Hagman will strengthen the organization, both in day-to-day operations and in the strategic development work with responsibility for the entire product chain from start to finish, and will report to the CEO.

“I am very pleased with the recruitment of Anders Hagman for the new position as Chief Development Officer. Anders' background is a great match for the needs of Lipidor and his solid experience and expertise in drug development will be a valuable complement to the organization,” says Ola Holmlund, CEO of Lipidor AB.

For more information, please contact

Ola Holmlund, CEO
Phone: +46 72 50 70 369
E-mail: ola.holmlund@lipidor.se

Certified Adviser

Corpura Fondkommission AB
Telephone: +46 76 85 32 822
E-mail: ca@corpura.se

Följande bilagor finns för nedladdning:
201001 Lipidor PR EN Lipidor recruits Anders Hagman as CDO

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från LangebækAnnons

Möt dagens behov tillsammans med en logistikkonsult

Anders Bartholin, vd Langebæk Consulting AB.
Anders Bartholin, vd Langebæk Consulting AB.

I och med en ökad konkurrens på marknaden är kravet på bra logistiklösningar mer aktuellt än någonsin i dag. Här kan Langebæk med sin långa erfarenhet inom lager, logistik och Supply Chain Management hjälpa företag hitta sin ultimata lösning – medan kunden fokuserar på sin kärnverksamhet.

I spår av digitaliseringen och pandemin har våra köpvanor förändrats markant och även våra krav. Det sätter i sin tur större press på företag inom handeln; varor ska vara prisvärda, lättillgängliga och ha snabb leveranstid. Med en bra logistiklösning anpassad efter företagets lagerutrymme, kapacitet och resurser kan företag möta behoven.   

– När man anlitar oss på Langebæk är vi med från start, genom hela arbetsprocessen som en förlängd arm. Vi fokuserar på det vi gör bäst; logistik, medan kunden fokuserar på det de gör bäst, säger Anders Bartholin, vd för Langebæk och bland annat logistikkonsult hos Lyko. 

Därför valde Lyko en logistikkonsult 

Med både fysiska butiker, men framför allt en e-handel med marknadens bredaste utbud av skönhet och hudvård är bra logistiklösningar en bärande del av Lykos verksamhet. 

– Anledningen till att vi från start valde en logistikkonsult var helt enkelt för att vi saknade kompentensen in-house. Genom att samarbeta med personer som har erfarenhet av denna typ av projekt och den spetskompetens som krävs, kunde vi säkerställa att projektet blev klart i tid och samtidigt lära oss en hel del längs vägen, säger Anna Persson, Logistikansvarig på Lyko. 

Att ha rätt kompetens är otroligt viktigt för att göra rätt investeringsbeslut. 

Anledningen till att Lyko valde just Langebæk, var att Anna blev rekommenderad att kontakta dem när hon ringde runt till branschkollegor. 

– Från vårt första möte kändes det rätt. Vi har stått inför stora val när vi gått från en manuell till en automatiserad lagerhantering, och Anders och hans kollegor har varit med under hela processen.

Tar vara på varandras spetskompetens

En annan styrka i att välja en logistikkonsult från Langebæk är den flexibilitet och breda kunskap de bidrar med. Det är svårt för endast en person att sitta på all kunskap, men i och med ett helt team på Langebæk med olika spetskompetenser kan de ta hjälp av varandra för att möta varje specifikt behov hos kunden.  

– Det kanske kostar lite mer med en konsult än att ha en person in-house men det finns ett stort mervärde att få, avslutar Anders Bartholin. 

Om Langebæk

Langebæk har över 40 års erfarenhet av rådgivning inom lager, logistik och SCM. De har levererat exceptionella lösningar för över 2 000 projekt till över 300 skandinaviska och europeiska kunder. 

Langebæk har kontor i Danmark, Sverige och Norge. Teamet består av 32 dedikerade medarbetare.

Läs mer på langebaek.com 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Langebæk och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?