Annons

Time People Group digitaliserar med Cinode

Cinode tecknar avtal med börsnoterade Time People Group gällande digitalisering av bolagets kompetens- och cv-hantering. De sex specialistbolagen får nu en gemensam kompetensplattform som ger ökad tillväxt och lönsamhet. 

– Genom Cinode ökar vi vår effektivitet och snabbhet i säljarbetet samtidigt som vi förenklar samarbetet mellan våra specialistbolag. Våra konsulters kompetens och utveckling synliggörs nu smidigare för samtliga inom bolaget vilket gör samarbete mellan individerna enklare. Vi hittar snabbt rätt kompetens till uppdragen och kan enkelt anpassa cv:n mot våra kundförfrågningar. Mer säljtid kan läggas på kundbearbetning samtidigt som vi får ett effektivt stöd vid upphandlingar och värdefull statistik, säger Magnus Lönn, vd och koncernchef på Time People Group. 
 
– Vi är stolta över att välkomna Time People Group till Cinode. Bolaget har en fantastisk specialistkompetens och stark tillväxt. De är en föregångare i branschen med sitt aktiva arbete inom mångfald. Vi ser fram emot partnerskapet för att hjälpa Time People Group att växa ännu snabbare med god lönsamhet, säger Mattias Loxi, medgrundare av Cinode.

Time People Group erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom it- och förändringsledning. Det första specialistbolaget Giraff grundades redan 1995. Sedan 2017 är koncernen börsnoterat. Idag består Time People Group av specialistbolagen Giraff, Objektfabriken, Waymark, QTEMA, Crio samt Efftre.

Cinode är den marknadsledande plattformen för kompetenshantering och seamless sourcing i konsultbranschen. Idag nyttjar över hälften av de börsnoterade konsultbolagen Cinode för ökad beläggning och fler affärsmöjligheter.


Mattias Loxi

Medgrundare/CMO
 mattias.loxi@cinode.com
073-514 21 70 


Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från Danske BankAnnons

Så sparar du tid och pengar – här är tjänsterna som effektiviserar din ekonomifunktion

Företagen har redan börjat anpassa sig till digitala kundmöten – men det finns stora besparingar att göra genom att digitalisera interna processer.

– Lyckas man centralisera ekonomifunktionen kan man frigöra både tid och pengar, säger Anders Gullesjö, Chef Företagsmarknaden på Danske Bank.

Få hjälp med att lösa företags utmaningar – boka rådgivning här 

Coronapandemin har ställt om vårt sätt att jobba – och var vi jobbar. Distansjobb från hemmet blir allt vanligare samtidigt som samhället är under stor omställning.

– Accessen till de digitala motorvägarna är i vissa fall helt nödvändiga, men framför allt bidrar digitaliseringen till ökad tillgänglighet och ökad effektivitet i administrativ hantering, samtidigt som den snabbar på processer, säger Anders Gullesjö, Chef Företagsmarknaden på Danske Bank.

Under Coronapandemin, där företagen haft utmaningar med kassaflödet och tvingats ställa om, justera sina prognoser och leta efter besparingar, har banken en viktig rådgivande funktion. 

– Det handlar dels om att göra en analys av kassaflödet men också identifiera processer och funktioner i företaget som kan ställas om på kort sikt och som faktiskt effektiviserar företaget, säger Anders Gullesjö.

Digitaliseringen ökar

En av de starkaste trenderna som accelererat i spåren av Covid19 är just digitaliseringen. Många har haft fokus på det digitala kundmötet – men det finns stora besparingar och effektivitetsvinster att göra med att digitalisera och automatisera interna processer; kanske hela avdelningar.

– Automatisering och digitalisering är ett område som ökar, och där kan vi erbjuda riktigt bra lösningar, säger Anders Gullesjö.

Danske Bank har laddat företagsplattformen District med en mängd olika funktioner som kan underlätta företagets vardag.

– Du är i kontroll över bolagets finansiella ställning och kan enkelt hantera betalningar, och inte minst smidigt sköta administrativa funktioner. Du kan även sköta dina FX-affärer (valutahandelsaffärer), garantier, företagens kort, göra kassaflödesberäkningar samt styra din likviditetsplanering i plattformen.

Centraliserad funktion frigör resurser

Danske Bank kan dessutom erbjuda tjänsten Cashpoolsystem (även kallat koncernkonto). Hos många bolag sitter det personalresurser som gör ungefär samma arbete på dotterbolagens ekonomiavdelningar. 

– Genom att centralisera den funktionen kan man frigöra resurser som därmed kan lägga mer tid på andra arbetsuppgifter. Det är en trend att allt fler verksamheter centraliserar just ekonomifunktionerna för att skapa skalfördelar. Det är något vi ser kommer skapa effektivitetsvinster på kort sikt, säger Anders Gullesjö.

Enligt honom är Cashpool en bra lösning för att automatiskt skapa ränteoptimering genom att man ”nettar” ut underskott i ett bolag mot ett överskott i ett annat bolag. 

– Det kan också vara en bra lösning även om ditt företag är verksamt i fler länder än Sverige, avslutar Anders Gullesjö.

Rätt rådgivning – utifrån dina utmaningar 

Fakta

Om du vill att dina kunder ska kunna skriva under avtal eller andra handlingar på din webbplats med BankID, så hjälper Danske Bank till med bankernas ID-tjänst. BankID är både en elektronisk identitetshandling och ett elektroniskt signeringsverktyg. Eftersom du slipper hantera en massa papper blir dina rutiner snabbare och enklare. Med hjälp av bankernas ID-tjänst kan du snabba upp beslutsprocesser och utveckla nya tjänster.

Med digital signering kan du signera dina dokument när det passar dig och utan att invänta postgången. Om ni är flera som ska signera dokumenten slipper ni skicka dokumenten mellan er. Logga in på Danske Banks hemsida med hjälp av ditt BankID och läs samt signera dokumentet via din dator, telefon eller surfplatta. Med digital signering vet du att rätt personer signerar dokumenten. 

Mer från Danske Bank

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Danske Bank och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?