1515

Survey on viruses, washing and ViralOff®- increased washing due to the pandemic equivalent to 3.5 million more cars, only in the US**

A survey by Polygiene shows that 3 out of 4 people say they wash more now due to concerns of viruses. Washing takes time and is inconvenient, but more importantly it puts a huge strain on the environment. The 20% increase we see, would be roughly the equivalent of over 3.5 million more cars**(the entire US fleet of electric cars is around 1.5 million).

We wanted to explore how people wash, and think about washing in relation to the pandemic, so we surveyed 625 Americans* to see what we could learn.

Even before Covid-19 the average washing machine in the US did seven loads a week. The 20% increase that the survey shows, would be roughly the equivalent of over 3.5 million more cars, in the US alone** (the entire US fleet of electric cars is around 1.5 million).

Can we change that? Yes, consumers are quite willing to change behaviors when aware of the problems and the solutions available with ViralOff and Polygiene stays fresh treatments. And, the consumer demand seems nothing short of enormous.

Read the full survey here.

* Online panel, across the US, aged 18-100, balanced for age and gender.  Data collected September 7-9 2020.
**North America has an estimate of around 130 million washing machines running 7 loads a week each in 2020.
 

For press images and more information, visit ir.polygiene.com or contact:

Mats Georgson, CMO. mats@polygiene.com, +46 70 656 48 90

Subscribe here to get reports, press releases and News: 
http://ir.polygiene.com/en/press/subscribe/

About Polygiene

As the world leader in stays fresh and odor control technologies, we want to change the way we view clothes - from fast consumables to durables. We treat clothes, home products and textiles to help people stay fresh, wash less and let clothes and products live longer. Over 140 global premium-brands have chosen to use the Polygiene brand with their products. Polygiene is listed on Nasdaq First North Growth Market in Stockholm, Sweden. For more information: www.polygiene.com. Erik Penser Bank AB acts as its Certified Adviser. Phone:

+46 8- 463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Survey on washing in Covid-19 times
Polygiene Press Release Survey washing ENG 200915F


Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från TableauAnnons

Därför är data detaljhandelns nyckel till konkurrenskraft

– För att lyckas hantera pandemins utmaningar behöver detaljhandlare använda data på effektivast möjliga sätt, säger Fredrik Holmgren, nordisk säljchef på Tableau.

Detaljhandeln har varit pressad under de senaste åren – något som förstärkts ytterligare under covid-19-pandemin. Från skiftet till e-handel och till det ökade fokuset på hållbarhet har ingen annan bransch varit med om så stora förändringar, inte bara gällande hur försäljningen sker utan också var den sker.

Att ändra sin affärsstrategi kan vara lukrativt men också skapa nya utmaningar. Med ständigt ökande förväntningar och krav behöver detaljhandlare förutse och möta sina kunders behov oavsett var de handlar. Handlarna behöver också en robust försörjningskedja som fungerar för deras organisation. Det är inte enkelt, men det är görbart. Genom att använda rätt data vid rätt tidpunkt kan detaljhandelsföretag fatta bättre, mer flexibla och mer lönsamma beslut. Genom Tableaus samarbete med hundratals detaljhandlare runt om i världen, och här i Sverige, har de kommit fram till följande:

1. Kraven på försörjningskedjan

Kundernas föränderliga krav gör det svårare att hitta sätt att effektivisera sin verksamhet på. Att behöva förändra sin försörjningskedja för att möta dessa krav innebär förlorad värdefull tid. För att kunna vara agil och göra snabba förändringar är det viktigt att ha full insyn i alla delar av försörjningskedjan; från inköp till leverans. Att upptäcka och möta nya kundtrender och behov i realtid ger detaljhandlare en klar fördel mot sina konkurrenter när det kommer till att fånga kundernas intresse. En övergripande bild av realtidsdata du samlat in kommer att hjälpa din verksamhet att ligga steget före, reducera svinn i inköpsprocessen och hålla jämna steg med kunderna.

2. Sömlösa omnikanal-upplevelser

Det räcker inte längre att bara erbjuda en fantastisk fysisk eller digital upplevelse. Kunder vill ha, och förväntar sig, samma nivå av service oavsett var de handlar. De efterfrågar enkelhet. Pandemin har gjort oss mer bekväma och förstärkt behovet av att kunna shoppa online. För att vinna i den nya verkligheten behöver detaljhandlare förstå sina kunder helt och hållet, kunna förutspå deras beteenden och ge dem vad de behöver innan de själva ens vet.

3. Kunden i centrum

För att kunna konkurrera måste kunden alltid vara i centrum. Genom att hämta data som möjliggör beslut baserade på fakta och siffror i realtid kan du prioritera både kundens och din verksamhets behov. Post-pandemi kommer handlare att fortsätta se förväntningar och preferenser förändras bland kunderna allt eftersom marknaden förändras. Att fatta kloka och informerade beslut är det enda sättet att garantera fortsatt framgång och det enda sättet att göra detta på är att ha en tydlig förståelse för sin data.

4. Prissättning

Kvalitet och prisvärdhet är några av kundernas huvudkrav idag men detaljhandlare måste balansera detta mot sina egna behov av ökade marginaler och kostnadseffektivitet. Lösningen hittar vi i att skapa dataledda produkter och prissättningsstrategier. Att ge dina team verktyg för att djupdyka i försäljning, produkt och prisdata ger dem insikter som behövs för att kunna fatta viktiga beslut. Om du förstår vad som händer både på marknaden och hos dina kunder kan du skräddarsy din produkt och prissätta på ett sätt som maximerar din verksamhets framgång. Att utnyttja data kommer att bli en nyckel till innovation, återhämtning och tillväxt, nu och framåt. Alla företag kommer att ha sina egna prioriteringar och problem och Tableau kan ge råd kring hur man bäst hämtar in och applicerar data för att möta dessa.

Vill du veta mer? Ladda ned Tableaus senaste e-book för detaljhandeln här.

Mer från Tableau

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Tableau och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?