1515
Annons

Padelracket test, Hemfakta publicerar sitt "Bäst i Test" och utser årets bästa padelracket

Knappt någon sportintresserad kan ha undgått att padelsporten har tagit svenskarna med storm den sista tiden. Padel hör till Europas snabbast växande sport och även i Sverige fortsätter intresset att accelerera mot nya höjder. Nu publicerar Hemfakta sitt stora Bäst i Test" test om padelrackets.

Den populära racketsporten kommer ursprungligen från Latinamerika. Man tror att sporten uppfanns redan under 1920-talet, medan padel som vi känner till den i modern tid tillkom först på 60-talet. 2009 anses som det ”riktiga” startskottet här i vårt avlånga land.

Padel påminner om både tennis och squash men många padelspelare anser att det är en enklare och roligare sport på flera sätt. Dock gäller det att ha rätt padelracket, detta gäller oavsett spelnivå. Det finns idag en hel uppsjö av olika padelracket och nya märken tillkommer hela tiden. Jämförelsesidan Hemfakta.se har nyligen släppt ett stort test av padelrackets för att göra det lättare för spelare att välja rätt racket. Padelracket Bäst i Test publicerades nyligen och intresset för guiden har varit stort. 

“Med tanke på padeltennisens utveckling de senaste åren så låg det helt rätt i tiden att förse padelspelare med en utförlig guide om padelrackets. Detta var något som saknades på svenska marknaden och alla som spelar padel vet ju säkert hur viktigt det är att ha rätt racket för att fortsätta utvecklas inom sporten”, säger pressansvarig på Hemfakta.se

Enligt Svenska padelförbundet så har antalet padelspelare de sista åren mer än fördubblats varje år. Svenska padelförbundet har idag hela 55 medlemsföreningar och ca 11 000 registrerade spelare. För ca: 3 år sedan fanns det endast drygt 40-tal banor i Sverige, men vid årsskiftet 2019 hade siffran växt till över 1 000 banor och utvecklingen fortsätter accelerera.

Svenskarnas stora intresse för padelsporten visar inga som helst tecken på att avta.

Om Hemfakta.se

Hemfakta.se är en jämförelsesajt med fokus på konsumentprodukter, Hemsidan drivs sedan 2020 av Puffer AB efter ett förvärv från tidigare ägare. 

Frida Engström

info@hemfakta.se 

 

Frida Engström

info@hemfakta.se 

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Nya Boendet 2.0

Nya Boendet är en marknadsplattform - med slutkonsumenten som målgrupp - som skapar den givna marknadsplatsen för alla nyproducerade bostäder. Bolaget gör nu ett gediget omtag - med rikstäckande bostäder.

- Nu gör vi om och gör rätt, med en omlansering vid årsskiftet för att presentera marknaden med ett bredare utbud av nyproduktion i samtliga boendeformer. Syftet med vår tjänst är att ge bostadsutvecklare och fastighetsägare ett efterfrågat verktyg som effektivt och målstyrt når slutkonsumenterna. Det handlar främst om hur man når marknaden med goda resultat samtidigt som man stärker sitt varumärke.

Tack vare vår nya genomarbetade strategi är vi glada över att ha attraherat en samling av några av branschens främsta aktörer som delägare tillsammans med Tobias Emanuelsson som huvudägare. Ensam är ju som känt inte stark och vi skapar en relevans där alla är med på lika villkor.

Vi har i dagsläget ca 15 000 bostäder, med delägare som rikstäckande Riksbyggen och Magnolia likväl som nischade Heba, Vincero och Holmströmgruppen. Under året kommer vi att addera fler bostadsutvecklare och fastighetsägare med deras bostäder. Vi siktar på att dubbla dagens antal och därefter omlansera Nya Boendet när vi har ett rikt innehåll. Det som syns idag på nyaboendet.se exemplifierar hur bostäderna exponeras för slutkonsumenten. När vi går live igen kommer ett gediget urval av rikstäckande bostäder att publiceras och nå sina målgrupper, säger Monika Pirslin, grundare och VD av Nya Boendet.   

- Nya Boendet ger oss på Riksbyggen en utmärkt möjlighet att få fokus på att vår kärnverksamhet – nyproduktion av bostäder – når ut på marknaden. Nya Boendet är den plattform som hjälper oss att berätta, visa och fokusera på nyproduktionens kundvärden på ett mycket bra sätt. En styrka är dessutom att detta även gäller hyresrätter, som bidrar till en sund mix, utifrån vad marknaden behöver och efterfrågar, säger Tobias Dysenius, Försäljnings- och Affärsutvecklingschef på Riksbyggen.

Det unika med marknadsplattformen Nya Boendet är att den presenterar samtliga boendeformer, är nischad för nyproduktion samt når både aktiva och även passiva bostadssökare.

- Nyproduktionen har alltid varit nedprioriterad i alla kanaler, men det vill vi vända på och ge nyproduktion platsen och relevansen som den förtjänar - den står ändå för ca 40% av hela bostadsmarknaden. Dessutom har vi ett stort antal hyresrätter i befintliga bestånd som vill använda vår tjänst för att hyra ut sina bostäder. Vi kan även flagga för att fler attraktiva tjänster är under utveckling och tjänstefieras vid omlanseringen. Alla möjligheter finns via oss och vi välkomnar alla bostadsutvecklare och fastighetsägare som kunder, avslutar Monika Pirslin.

Om Nya Boendet

Sedan lanseringen våren 2019 har vägen inte varit spikrak. Uppstarten gick visserligen enligt utsatt plan, med ett trettiotal bostadsutvecklare i plattformen, men för att nå ut nationellt och nå hela marknaden krävdes ett rikare innehåll och bredare utbud av bostäder vilket nu kommer att ske via den planerade satsningen. Samtliga parter ser värdet i historiken med all dess utveckling som tillsammans med planen framåt ska skapa de förbättringar branschen efterfrågar och behöver.

Nya Boendet presenterar nyproducerade bostäder i samtliga boendeformer med hjälp av en homogen lösning på nyaboendet.se. Bostadssökaren kan där enkelt jämföra vad marknaden erbjuder i sitt önskade område. Eftersom få bostadssökare har kännedom om de olika bostadsutvecklarna och fastighetsägarna som branschen består av, räcker det med att känna till Nya Boendet som samlar och presenterar allt lättillgängligt, snyggt och enkelt. Nya Boendets uppdrag och ansvar är att direktkommunicera med slutkonsumenterna och ge bostadsutvecklarna och fastighetsägarna ett lönsamt stöd i marknadsföringsfasen med mål om mer lönsam försäljning och uthyrning. Alla bostadsprojekt får en egen projekthemsida och marknadsföring anpassad till dess målgrupper. Syftet är att vara affärsgenererande genom att skapa kvalitativa intresseanmälningar som leder till affärer.

För mer information kontakta Monika Pirslin, 0700-92 95 63, monika@nyaboendet.se.

Fotograf: Kimberly Hero.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande Nya Boendet 2 0 juli 2022

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?