Annons

Adverty slutför integrationen med USA-baserade digitala annonsplattformen Smaato

Adverty AB (publ) har fullbordat den tekniska integrationen med USA-baserade digitala annonsplattformen Smaato, vilken ger publicister och spelutvecklare full kontroll över intäktsstrategier från annonser levererade till mobilspel och mobilapplikationer. Genom partnerskapet får Smaatos breda och globala nätverk av partners och annonsörer på köpsidan storskalig tillgång till Advertys nya sömlösa in-game-annonsytor.

Adverty, den ledande in-game-plattformen för annonsörer, mediebyråer och spelutvecklare, tillkännager att företaget har slutfört plattformsintegrationen med USA-baserade digitala annonsplattformen Smaato, vilken används av ledande varumärken och mediaköpare för att få specifik tillgång till annonsytor inom mobilspel- och applikationer. Partnerskapet, som ingicks vid slutet av förra året, ger Smaatos kunder på köpsidan storskalig tillgång till Advertys unika sömlösa in-game-annonsytor, samtidigt som Adverty får möjlighet att etablera sig mot globala annonsörer som vill annonsera inuti spel.

"Grundtanken bakom Smaatos digitala annonsplattform är att hjälpa apputvecklare skapa sömlösa, skräddarsydda och engagerande upplevelser", menar Ajitpal Pannu, VD för Smaato. ”Vi gillar att Adverty hjälper spelutvecklare att skapa sådana anpassade reklamupplevelser inuti spel. Det är en självklarhet för oss att stödja detta initiativ fullt ut inom Smaatos plattform och hjälpa till att driva sömnlös in-gameannonsering via den programmatiska kanalen".

”Vi har den senaste tiden sett en kraftigt ökad efterfrågan på annonseringsmöjligheter inom vertikalen gaming. In-game-varumärkesannonsering är ännu i sin linda, men kommer att växa oerhört under åren som kommer – och vi lägger en stark grund för den här nya mediekanalen. Vår integration med den digitala annonsplattformen Smaato öppnar tidigare outnyttjade affärsmöjligheter för oss, och vårt partnerskap utgör en viktig milstolpe för Advertys etablering i sektorn”, förklarar Niklas Bakos, Advertys VD och grundare.

Smaato grundades 2005 och har sitt huvudkontor i San Francisco, Kalifornien. Ytterligare kontor finns i Hamburg, New York, Shanghai och Singapore. Partnerskapet ligger helt i linje med båda företagens digital-fokuserade verksamhet, och Smaatos utbyggda försäljningsorganisation i nyckelregioner bidrar till att skapa den medvetenhet som behövs för att varumärken ska förstå Advertys nya annonsformat och vilja investera i det.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Niklas Bakos, VD
Telefon: +46 703 66 96 46
E-post: nb@adverty.com

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 augusti 2020.

Augment Partners AB, tel. nr. +46 8-505 65 172, är bolagets mentor på NGM Nordic SME.

Om Adverty
Adverty sammanför varumärken och människor genom sin revolutionerande displayannonseringsteknik byggd för spel. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera den fullständiga spelupplevelsen med icke-påträngande, lättintegrerade, sömlösa annonser. Adverty är grundat 2016 med kontor i Stockholm, London och Lviv. Mer information på www.adverty.com.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från Moderna FörsäkringarAnnons

Med tillgänglighet och kompetens i första rummet

Moderna Försäkringar har under många år utmärkt sig genom exceptionell service och tillgänglighet i kombination med kompetens inom skadehantering. Nu har kvittot kommit på att det hårda arbetet har gett resultat: bolaget tog hem topplaceringar i Svenska försäkringsförmedlares förenings senaste branschundersökning. 

Moderna Försäkringar knep första- respektive andraplatsen i de två undersökningskategorierna. För Kajsa Peedu, affärsområdeschef Företag och Industri, är det goda resultatet en välkommen bekräftelse på att bolagets strategi lönar sig. 

– Eftersom vi inte har några egna säljare utan enbart sysslar med förmedlade affärer är det kritiskt att ha en god relation med förmedlarna. Medan vi förvisso alltid har fått väldigt positiv feedback är det väldigt roligt att vi placerade oss så bra i branschundersökningen. Det ger oss ett kvitto på att vi gör rätt. 

Kräver gott samarbete

I undersökningen fick försäkringsförmedlarna också uppge vilka faktorer de ansåg vara avgörande för att ett försäkringsbolag ska vara framgångsrikt och ett förstahandsval. I slutänden utkristalliserades tre ord: skadehantering, tillgänglighet och kompetens, varav alla tre har varit ledord hos Moderna Försäkringar sedan många år. 

– Skadehantering är något som alla försäkringsbolag sysslar med, men det är när skadan faktiskt inträffar som bolagen skiljer sig åt – våra allra nöjdaste kunder är de som faktiskt har råkat ut för skador. Det är när skadan inträffar som vår viktigaste leverans sker.

För att leverera en bra lösning till slutkunderna behövs dock ett gott samarbete mellan de som hanterar skadorna och de som säljer och prissätter försäkringarna, det vill säga underwriters.

– Tillgänglighet och kompetens hänger ihop. Idag är förväntningarna på tillgänglighet oerhört stora och för att kunna möta kundernas och förmedlarnas krav arbetar vi ständigt på att öka vår redan höga kompetensnivå.

Handplockad expertis

Under de senaste tio åren har Företag & Industri växt från noll till 75 personer, var och en handplockad för sin expertis och sitt engagemang. Detta har lagt grunden för just det nära och personliga arbetssätt som kännetecknar Moderna Försäkringar. 

– Vi är måna om alla som sitter hos oss och det finns en daglig kontakt mellan förmedlarna, kunderna och oss. Förmedlarna känner oss vid namn och vet att var och en av våra medarbetare har både kompetens och mandat att fatta egna beslut och rätt att teckna försäkring. Du som förmedlare ska veta vem du ska prata med och vi ska vara enkla att komma i kontakt med. Direktkontakten mellan förmedlaren och våra underwriters är extremt viktig för oss. Vi är verksamma i en förtroendebransch där man gör affärer med de man litar på och därför har vi valt att vara det personliga alternativet, avslutar hon.

Läs mer om Moderna Försäkringar här

FAKTA OM MODERNA FÖRSÄKRINGAR

Moderna Försäkringar är en utmanare på den svenska försäkringsmarknaden och erbjuder topprankade försäkringar för det moderna företaget och individen. Moderna i Sverige har idag drygt 470 anställda, med en organisation som är indelad i affärsområdena; Privat, Företag & Industri, Affinity, Operations, Garanti, Djur, Bilsport & Mc samt Atlantica. 

 

Mer från Moderna Försäkringar

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Moderna Försäkringar och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?