Annons

Venue Retail Group utser ny koncernledning och rekryterar ny marknadschef!

STOCKHOLM (13 augusti 2020) – I enlighet med vad som meddelades i ett pressmeddelande den 3 augusti 2020 har Venue Retail Group AB (”VRG” eller “Bolaget”) (Nasdaq Stockholm: VRG B) nu utsett en ny koncernledning. Bolaget bygger om för en spännande nysatsning efter pågående rekonstruktion. Koncernen får en ny koncernledning och ny marknadschef från den 1 september.  Den nya ledningen består av följande kompetenser:

CEO - Lars Fins, 55 år.

Dalkarl och retailer med 35 års bakgrund från bla. Blomsterboda, Life, Gooh!, Coop, Tempo/Handlar´n och Dagab. (Axfood) Framgångsrik förändringsledare och affärs & konceptutvecklare.

CFO – Anders Arverud, 50 år.

Civilekonom från Linköpings Universitet med en lång bakgrund inom retail och konsumentnära produkter. Stor erfarenhet av M&A- och emissionsprocesser. CFO/IT-ansvarig på Venue Retail Group sedan 2017. Har tidigare varit CFO/IT-ansvarig på den nordiska hälsokostkedjan Life, koncerncontroller på moderbolaget SAS AB i SAS-koncernen samt business controller och ekonomiansvarig inom olika bolag inom Coop.

COO – Patrik Johansson (ny), 47 år

Tidigare Sverigechef för Hi-Fi klubben under dess mest expansiva fas. Andra roller är COO för Music Retail Holding och retailkonsult i eget bolag. Patrik har gedigen erfarenhet av såväl fysisk retail som den digitala och har stor vana att skapa resultat i en OMNI-channel-miljö.

CMO – Helena Morland (ny), 39 år.

Mångårig erfarenhet inom mediebranschen och tidigare försäljningschef för Dagens Nyheter och Expressen. Helena har även varit försäljningschef på adtech-bolaget Seenthis och bla. jobbat som Client Manager på både Schibsted och Bauer Media under många år. Sitter också med i Taco Bars advisory board som stöttar ledningsgruppen med frågor kring konceptutveckling, kommunikation och affärsutveckling.

CDO - Daniel Eriksson (ny), 32 år.

Masterexamen i Redovisning och Finansiering vid Handelshögskolan i Stockholm. Styrelseordförande och medgrundare av Mockberg, samt expertrådgivare åt företagsinkubatorn STING. Daniel har tidigare varit produktägare i Spotifys Growth team och medgrundare av e-commerce bolaget Waitress.com och har stor erfarenhet av att jobba med tillväxt på nätet.

CHRO - Maria Ryott, 50 år.

Personalvetare från Linköpings Universitet med en lång bakgrund inom strategiskt- och operativt HR arbete och att leda team i snabbrörliga företag. Brinner för HR frågorna och att skapa attraktiva arbetsplatser. Tidigare HR chef på Loomis Sverige och olika roller inom HR från Apoteket AB och Indiska Magasinet. På VRG sedan 2016

CCO - Jonas Stille, 42 år.

Civilekonom från Lunds universitet med en bakgrund som bl.a. Försäljningschef på OnOff, VD för Storeship AB med butiksvarumärken som Sea Life och Henri Lloyd, Försäljnings- & Retailchef för Indiska och sedan 2017 Försäljningschef för koncernen Venue Retail Group.

Creative Director – Elvira Eriksson (ny), 27 år. (adjungerad i koncernledningen och styrelseledamot).

Civilekonom Handelshögskolan i Stockholm samt Design och marknadsföring SBCC. VD och grundare för klock- och smyckesföretaget Mockberg AB. Driver det helägda dotterbolaget Virill Holding AB samt är delägare i det kinesiska bolaget Mockberg China. Nominerad till årets unga entreprenör 2020 av Founders Alliance. Elvira har stor kunskap över hur man bygger ett varumärke på internationell nivå och är väldigt kreativ.

”Vi har sedan den 1 juni då jag tillträdde – byggt ett fantastiskt Dream Team som kommer att göra en stor nysatsning då vi har tagit oss igenom rekonstruktionen. Vårt nya Team är skräddarsytt för en tuff och hård marknad där vi har goda förutsättningar att bygga något nytt och lönsamt!” – Lars Fins, CEO

Helena Morland, ny marknadschef/CMO förstärker VRG from 1 september!

15 år inom media!

Helena kommer närmast från en roll som försäljningschef för Dagens Nyheter och Expressen som ingår i Bonnier News. Innan dess jobbade Helena som försäljningschef på ett adtechbolag som heter Seenthis och har även jobbat inom Schibsted och Bauer Media Group AB i många år.

Därför VRG!

”Efter att ha följt VRG under en längre tid känner jag att det ska bli otroligt roligt och spännande och få vara med på den här resan, säger Helena.

Nyckeln till framgång idag är att förstå sina kunder och att ha engagerade medarbetare och VRG har senaste tiden visat prov på att det är dit man vill och ska komma.

Den nya affärsplanen tillsammans med att de redan har väldigt starka varumärken, flertalet butiker med bra lägen och en växande/prioriterad online verksamhet gjorde mitt val av ny arbetsgivare väldigt enkelt!”

Detta ser jag mest fram emot!

”Jag ser mest fram emot att komma igång och lära känna våra kunder och alla fantastiska medarbetare. Att vara med och bidra till en engagerande företagskultur som bygger på öppenhet, ärlighet, teamkänsla, ett kreativt och målinriktat arbetssätt samt lojalitet och som alltid har kunden i fokus. Det är viktiga värdegrunder för mig – konstaterar Helena” – som börjar den 1 september.

För vidare information, vänligen kontakta:
Lars Fins, CEO, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: lars.fins@venueretail.com
Anders Arverud, CFO, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: anders.arverud@venueretail.com

Denna information är sådan information som Venue Retail Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s
marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontakt-persons försorg, för offentliggörande den 13 augusti 2020 kl. 15.00 CEST.

Om Venue Retail Group
Venue Retail Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 101 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Accent, Morris, Rizzo samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken. Venue Retail Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker VRG B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 420 medarbetare. För mer information, besök www.venueretail.com

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från Sund AffärsbyråAnnons

Sund Affärsbyrå erbjuder affärsjuridiska tjänster med långsiktighet och trygghet i fokus

Fr.v: Tomas Öberg, Peter Rangemo, Bo Svensson.
Fr.v: Tomas Öberg, Peter Rangemo, Bo Svensson.

Med 40 års spetskompetens inom såväl skatterätt, arvsfrågor och bolagsbildning som förvaltning, likvidationer och fusioner är Sund Affärsbyrå den självklara partnern och rådgivaren inom affärsjuridik och affärsutveckling. I sina affärsområden stöttar byrån kunderna med trygga och långsiktiga helhetslösningar.

När Stockholmsbaserade Sund Affärsbyrå startades 1980 var det med huvudsaklig inriktning på skatterätt, men under de gångna decennierna har företaget både haft en kraftig tillväxt och vidareutvecklat sin verksamhet. Bo Svensson, VD, är övertygad om att den tydliga framgången har sin grund i att man i alla situationer utgår från vilka möjligheter som finns, snarare än vilka problem som kunden står inför. 

– Vi är proaktiva och inleder med att granska kundens förutsättningar utifrån deras synvinkel och potential. Utifrån den granskningen drar vi slutsatser om hur vi kan skapa bästa möjliga lösning för kunden. Detta arbetssätt skiljer oss från många andra affärsjuridiska byråer som fokuserar på problemen.

”Den digitala affärsbyrån”

Ett digitalt förhållningssätt fordrar flexibla och progressiva arbetsmetoder för att hålla sig uppdaterad på den tekniska och digitala utvecklingen. Sund Affärsbyrå excellerar redan inom detta område, något som den rådande Coronakrisen har gett ett tydligt kvitto på. 

– Vi har länge arbetat digitalt och vi kallar oss till och med för ”den digitala affärsbyrån”. Inte nog med att det förenklar för kunden, utan det innebär snabbare och effektivare processer även för oss.  I nuläget sköter vi exempelvis nästintill alla våra kunders deklarationer och årsredovisningar digitalt, berättar skattekonsulten Peter Rangemo.

Trygghet genom hela resan

Det som i synnerhet utmärker Sund Affärsbyrå är dock deras höga kompetens. Byråns ekonomitjänster underlättar både i det dagliga ekonomiarbetet och i redovisnings- och bokslutssammanhang. Tack vare djupa kunskaper om sekretessen i kombination med flera decenniers expertis inom skatteområdet är byrån van vid att upprätta och kontrollera deklarationer och skatteupplägg. Bo Svensson konstaterar att det i förlängningen handlar om konstruktiv samverkan och om att vara en pålitlig affärspartner som kunderna kan känna sig trygga med genom hela sin affärsresa. 

– Många av de kunder vi började samarbeta med för 40 år sedan har vi med oss än idag. Vi utvecklas sida vid sida, tack vare vår förståelse för deras verksamhet. Det innebär att vi kontinuerligt bidrar till att stärka deras tillväxt och lönsamhet.

Unika affärslösningar

Under åren har Sund Affärsbyrå hanterat allt från att upprätta bouppteckningar och förvalta bolag till hundratals likvidationer och fusioner. Planerna för framtiden är att växa med tio till femton procent per år för att fortsätta vara en given samarbetspartner till, i synnerhet, små och mellanstora företag. 

– Många unga företag saknar kompetensen som krävs för att med rätt förutsättningar driva sin affärsutveckling. Varje bolag är unikt och våra affärslösningar utgår från dessa specifika förutsättningar för att bidra till att skapa eller vidareutveckla produkter och tjänster. Sund Affärsbyrå är en helhetslösning, avslutar redovisningsansvarig Tomas Öberg.

Läs mer om Sund Affärsbyrå

Fakta om Sund Affärsbyrå

Sund Affärsbyrå är en pålitlig affärspartner som ser kundens möjligheter och har deras långsiktiga affärsutveckling i fokus. Genom kompetent och anpassad rådgivning inom ekonomi och affärsjuridik skapar byrån trygghet för uppdragsgivarna i deras affärsutveckling. 

 

Mer från Sund Affärsbyrå

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Sund Affärsbyrå och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?