Annons

Adtraction presenterar strategiskt partnerskap med fyra nyckelpublicister

Adtraction presenterar i dag med glädje förstärkta samarbeten med nyckelpublicisterna Speqta, Swegaming, Turneround Webb och Veloxia. Adtraction erbjuder branschledande tjänster inom affiliatemarknadsföring och de fyra publicisterna driver jämförelsetjänster för konsumentlån. Tillsammans hjälper parterna långivare att nå sina försäljningsmål och konsumenter att hitta rätt långivare.

.

Adtraction Marketing AB (“Adtraction”) grundades 2007 och driver idag det största affiliatenätverket i Norden både sett till intäkter och antal annonsörer.

Adtraction har ingått partnerskap med Speqta AB (“Speqta”), Swegaming AB (“Swegaming”), Turneround Webb AB (“Turneround Webb”) och Veloxia AB (“Veloxia”) för att ge långivare och konsumenter en ännu bättre tjänst. Partnerskapen gör det möjligt att fokusera på transparens och informationsdelning och samtidigt säkerställa att kampanjer följer gällande regelverk för marknadsföring av konsumentkrediter.

“Speqta, Swegaming, Turneround Webb och Veloxia arbetar inte med andra affiliatenätverk än Adtraction vad avser marknadsföring av konsumentkrediter”, säger Karl-Erik Danielsson, Nordenchef för Adtraction Finance. “Vi är förstås stolta över att få deras förtroende och detta visar att Adtraction har ett kraftfullt och heltäckande erbjudande. Samarbetet säkerställer transparens mellan parterna, efterlevnad av regelverk och fokus på att göra bra affärer”.

Adtraction har grundat sin verksamhet på tre principer – marknadens bästa support, transparens och lokal närvaro – och dessa principer genomsyrar allt.

Swegaming är ett snabbväxande, blomstrande företag som grundades 2013 av David Hjelmström. Han ser fram emot vad det framtida samarbetet bär med sig: "Vi har arbetat med Adtraction sedan starten av kreditkort.com och lånium.com, vi ångrar oss inte en sekund. Karl-Erik och hans team är ett gäng fantastiskt kompetenta personer som jobbar hårt, ärligt och transparent. Det är precis därför vi nu väljer att fördjupa vårt samarbete med Adtraction och ratar andra nätverk i Sverige. Vi ser ljust på framtiden med vårt nya fördjupade samarbete med Adtraction och är säkra på att detta gynnar alla involverade parter."

Veloxia äger och driver sajterna lånen.se and alltomkreditkort.se, och företagets grundare, Jakob Thorselius, bekräftar ytterligare att principerna om transparens och bra support präglar å Adtractions verksamhet: "Vi har varit i branschen länge och samarbetat med ett flertal affiliatenätverk. Adtraction är det enda affiliatenätverk vi litar på fullt ut och känner oss trygga att lämna över kontrollen till. Deras finansteam svarar oss mer eller mindre dygnet runt alla dagar i veckan om vi behöver hjälp."

Dieter Wallmark-Kalisch, som ansvarar för Speqtas jämförelsesajter inom finans, bekräftar detta: “Adtraction är snabba med support, har en bred kunskap om branschen och är det överlägset största nätverket i Sverige inom finans. Att Speqta nu väljer att förstärka samarbetet med Adtraction på den svenska finansmarknaden är bara en naturlig fortsättning av ett sedan tidigare framgångsrikt arbete med att erbjuda de bästa möjligheterna för långivare och låntagare. Jag ser fram emot att jobba ännu närmare varandra och tillsammans utveckla våra produkter ytterligare.” Speqta förvaltar flera webbplatser inom privatekonomi i produkportföljen, bland annat lånakuten.com och lanapengar.expressen.se.

Jonas Larsson, grundare och VD på Turneround Webb, ser fram emot att se vad partnerskapet kan leda till: "Vi har valt att fördjupa samarbetet med Adtraction då vi tycker att de är bäst på marknaden. Överlägsen kompetens inom alla områden. Vi är framför allt imponerade hur de alltid lyckas förhandla fram riktigt bra avtal åt oss och vi litar 110% på deras kompetens att förbättra affärsklimatet för oss." Turneround Webb är specialiserade på att bygga, driva och marknadsföra webbplatser, och driver Bank24.nu.

2020 har varit ett dramatiskt år för de flesta. Adtraction har under året fortsatt att fokusera på att försöka skapa värde för annonsörer (e-handlare och långivare) och publicister. Tack vare detta fokus, och att 100% av Adtractions intäkter är hänförliga till Internettransaktioner, har Adtractions omsättning ökat under 2020. Adtraction behåller sin ledande position i Norden med den största kundportföljen. Samarbetet med nyckelpublicisterna förväntas bidra till en fortsatt stark utveckling för Adtraction.

Adtraction, Speqta, Swegaming, Turneround Webb och Veloxia ser fram emot att tillsammans  leverera en ännu bättre tjänst till långivare och låntagare.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från AssistansbolagetAnnons

De tar vägassistansbranschen till framtiden

Assistansbolaget har sedan starten utmanat sin bransch med en modern vägassistansförsäkring. Nu tar företaget nästa viktiga digitala steg för att förbättra kundupplevelsen.
Assistansbolaget har sedan starten utmanat sin bransch med en modern vägassistansförsäkring. Nu tar företaget nästa viktiga digitala steg för att förbättra kundupplevelsen.

Vägassistansbranschen har inte hoppat på digitaliseringen på samma sätt som många andra branscher. Detta ska Assistansbolaget ändra på. Med inspiration från andra branscher i digitaliseringens framkant ska Assistansbolaget förenkla livet för sina kunder.

När olyckan är framme och du behöver hjälp med att flytta både bilen och dig själv från en hårt trafikerad väg är det fortfarande ett traditionellt telefonsamtal som gäller för att få vägassistans. När du väl kommit fram till operatören är det svårt att få besked om när hjälp kommer och hur mycket det kommer kosta, och du måste själv förklara var du befinner dig för att hjälpen ska hitta dit. 

Assistansbolaget har sedan starten 2015 utmanat den traditionella branschen med en modern vägassistansförsäkring och digitala lösningar som förenklar för användaren. Nu står företaget inför nästa avgörande resa.

– Vi har under de senaste åren gjort kraftiga investeringar som kommer förändra marknaden på riktigt. Vi har tagit fram en digital plattform som gynnar kunden i alla led, vilket kommer att ta kundupplevelsen till en helt ny nivå, säger Lukas Fryklund, vd för Assistansbolaget. 

Konsumenterna är redo för nästa steg

Assistansbolaget var tidiga med att samla sina tjänster i kundernas smartphone som möjliggjorde geolokalisering och närhet till sina försäkringar. En självklarhet i dag – banbrytande i branschen då. 

I dag förväntar sig konsumenterna möjligheten att beställa vägassistans direkt i telefonen med en knapptryckning, att snabbt kunna se var närmsta bärgare befinner sig, hur lång tid det tar tills den är framme och inte minst vad det kommer att kosta. Detta vill kunden se i realtid på samma sätt som när man beställer en taxi eller har beställt mat och vill se på kartan vart cykelbudet befinner sig. 

– Konsumenterna är så redo för det här steget, och har egentligen varit det länge. Faktum är att det redan borde ha funnits. Dagens konsumenter är vana vid att ha all information i realtid direkt i handen, det finns helt enkelt en annan förväntan i dag. Allt detta kommer vi nu att möjliggöra för våra kunder, säger Lukas Fryklund. 

Först ut med personbunden försäkring

Assistansbolaget har under flera år arbetat för att möta konsumentens behov. De var först ut med att satsa på en personbunden försäkring istället för en bilbunden försäkring, och tog även bort inlåsningseffekten. Kunderna fick alltså möjligheten att teckna och avsluta sina försäkringar precis som de själva önskar. Kunderna är försäkrade oavsett om de kör sina egna bilar, lånar någon annans eller hyr en bil på semestern. Försäkringen gäller både i Sverige och i princip hela Europa. Dessutom sköter Assistansbolaget hela processen med exempelvis bokning av hyrbil och hotellrum i samband med att du behöver vägassistans.

– Det finns mycket regler kring vilken typ av bil du får hyra och vilken prisklass på hotellrum som får bokas. Vi lägger inte snåriga försäkringsvillkor på kunden att hålla koll på. Vi ser istället till att guida kunden rätt och står även för betalningen så att kunden inte behöver ligga ute med några egna pengar, säger Lukas Fryklund.

Assistansbolaget har förenklat flera krångliga upplägg som tidigare var norm i vägassistansbranschen. Kundupplevelsen och kvalitet har alltid varit största fokus. 

– Vi kommer fortsätta att utmana de cementerade gamla strukturerna på marknaden, säger Lukas Fryklund. 

Fakta om Assistansbolaget

Assistansbolaget grundades 2015 och är idag marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 350 000 kunder i Norden. Vår uppgift är att garantera våra kunder snabb och rätt hjälp vid oförutsedda driftstopp längs vägarna i Europa. 

Kontakt: kontakt@assistansbolaget.nu  

Läs mer om Assistansbolaget här

 

Mer från Assistansbolaget

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Assistansbolaget och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?