1515

Polygiene behandlar Royal Enfield Apparels produkter

Polygiene, samarbetar med Royal Enfield Apparel för att skapa ett nytt sortiment av hjälmar, t-shirts, balaclavas, hals- och huvudbonader, motorcykeljackor och handskar, etc.

Ett antal artiklar kommer att lanseras med en kombination av Polygiene® Biostatic och Odor Crunch stays fresh technology, som stoppar tillväxt av bakterier, som är orsaken till lukt, samt får produkter att kännas fräscha och rena under alla förhållanden och i alla miljöer. Fler produkter kommer att läggas till under kommande säsonger, både från Royal Enfields skydds-, och livsstilslinjer.Med behandlade tubhalsdukar vill Royal Enfield uppmuntra människor att täcka sina ansikten med dessa tubhalsdukar, som en frivillig folkhälsoåtgärd. Genom att vara insatt i de problem som kan komma att dyka upp, uppmanar Royal Enfield sina anhängare, sk ”riders”, att utbilda människor i hur man använder tubhalsdukar för att täcka ansiktet, samt hur man tvättar, steriliserar och återanvänder dem - allt för att hålla allmänheten skyddad och säker.

Royal Enfield-varumärket ägs av den indiska biltillverkaren Eicher Motors Limited, som är noterad på den indiska aktiemarknaden (BSE och NSE). Royal Enfield Apparel växer och Eicher Motors har en strategi som speglar vad andra ikoniska varumärken har lyckats mycket väl med, nämligen att lansera klädkollektioner för att lyfta motorcykelupplevelsen ytterligare.

”Vi anstränger oss för att utveckla kollektionerna varje säsong med målet att svara upp mot motorcykelåkarnas ständigt växande behov. Detta partnerskap för det hela ytterligare ett steg framåt, vi är nu både hållbara och förser åkarna med det bästa på marknaden. Med minskat tvättbehov, tack vare Polygiene-tekniken, känner jag definitivt att vi erbjuder det bästa för våra riders och kommer att fortsätta att göra produkter som förstärker körupplevelsen”, säger Puneet Sood, chef för Apparel Business på Royal Enfield.

”Vi är mycket stolta över att vara del i detta gemensamma partnerskap med Royal Enfield. Vårt mål är att skapa mervärde för varje kund och för detta ikoniska varumärke hoppas vi kunna lägga till en verklig fördel för slutanvändarna. De kommer nu att hålla sig fräscha, kunna resa lätt och tvätta mindre. Vi ser fram emot att addera de unika fördelarna med vår teknologi till hela produktutbudet av Royal Enfields kläder och produkter framöver”, säger Ulrika Björk, VD på Polygiene. ”Och slutligen är vi mycket glada över att kunna sprida det viktiga budskapet kring #REGearUp, tillsammans med Royal Enfield.”

Om Royal Enfield Apparel:
Royal Enfield Apparel-divisionen startades 2014 med ett enda syfte - att skapa ett ekosystem kring ”riktig” motorcykelåkning och att förstärka själva motorcykelupplevelsen. Säkerhet har alltid högsta prioritet för Apparel, med tre viktiga parametrar - skydd, komfort och stil. Det förstärker ”Pure Motorcycling”-livsstilen och gör det möjligt för framväxande aspiranter och befintliga lojalister att uttrycka sig med hjälp av varumärket, på många nya sätt. Att vara tillgängliga och relevanta för slutanvändare är andra viktiga attribut som Royal Enfield alltid överväger. Deras sortiment av produkter består av livsstilskläder och skyddsutrustning. För mer information: https://store.royalenfield.com/.

Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News:
http://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Presskontakt Royal Enfield Apparel:
Divya Anand, +91 8826577566, Divyaanand@royalenfield.com

Polygiene AB:
Ulrika Björk, CEO, ubj@polygiene.com, +46 70 921 12 75

Sales Contact Polygiene South Asia:
Vishal Bhandari, Technical Director, vishal@polygiene.com, +91 98117 10681

Polygienes IR via mail: ir@polyiene.com

Följande bilagor finns för nedladdning:
Polygiene behandlar Royal Enfield Apparels produkter (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från FonditaAnnons

Succéfonden som hittar hållbara vinnare

Genom att investera i bolag vars produkter och tjänster minskar globala koldioxidutsläpp och bidrar till den gröna omställningen har fonden Fondita Sustainable Europe skördat stora framgångar. Under de senaste tre åren har den stigit med över 65 procent. Men enligt förvaltaren Marcus Björkstén har man bara skrapat på ytan på en trend som kommer hålla i sig under många år.

– Regeringar, myndigheter och bolag håller på att strama åt sina mål för att bli koldioxidneutrala och 'miljösmarta'. Den trenden kommer accelerera ytterligare under de kommande fem åren och innebära stora investeringar, säger Marcus och fortsätter:

– Bolag som är väl förberedda inför denna kraftiga våg av investeringar kommer sannolikt att åtnjuta en marknad med strukturell tillväxt.

Det är just denna tillväxt som Fondita Sustainable Europe försöker ta tillvara på. Genom att investera i bolag som har produkter eller tjänster som är en del av lösningen på klimat- och miljörelaterade hot, ska fonden långsiktigt avkasta bättre än marknaden. 

Koncentrerad portfölj av ”klimatkämpar”

Fonden förvaltas aktivt enligt Fonditas förvaltningsfilosofi som bland annat går ut på att identifiera bolag med unik marknadsposition, stark ledning och lönsamma och hållbara affärsmodeller. Varje innehav ska ha ett meningsfullt bidrag till avkastningen, varför portföljen är koncentrerad till ett trettiotal europeiska bolag, med tonvikt på Norden. 

Bland fondens toppositioner märks de danska vindkraftsbolagen Vestas Wind och Orstedt samt den norska solenergiproducenten Scatec. Men även mindre kända bolag som ligger tidigt i sin produktutveckling finns i portföljen. 

Till dessa hör det norska miljöteknikbolaget Aker Carbon Capture, det holländska vattenreningsbolaget Ekopak och den brittiska batteritillverkaren Ilika. 

– Vi har en mindre andel av portföljen i bolag som utvecklar innovativa lösningar för att bekämpa klimathotet, men som har en bit kvar att vandra vad gäller produktutveckling. Ilika är ett typexempel. Bolaget utvecklar så kallade 'fast-fast' batterier som är mindre än traditionella bilbatterier, laddas snabbare och är mindre brandfarliga. En sådan produkt skulle naturligtvis vara revolutionerande för elbilsmarknaden, säger Marcus. 

Hållbarhet i fokus

Med tanke på fondens inriktning är det naturligt att hållbarhet blir en central del när förvaltarna utvärderar bolag. Och enligt Björkstén är Fondita Sustainable Europe en av få fonder som placeras i den mest hållbara kategorin enligt EU:s nya taxonomi.  

– Vi tar hållbarhet på största allvar, inte minst då vi är övertygade om att bolag med stark hållbarhetsprofil också tenderar att överprestera på andra områden och därmed bli bra investeringar på längre sikt. 

– I fallet Fondita Sustainable Europe är miljö och samhällsansvar integrerat i affärsmodellerna hos de bolag vi investerar i. Därför placeras fonden också i den mest ambitiösa kategorin enligt EU:s taxonomi. Det är faktiskt väldigt få fonder som klarat av det trots att hållbarhet har varit på tapeten länge, avslutar förvaltaren.  

Läs mer här

Om Fondita Sustainable Europe

Fondita Sustainable Europe är en aktivt förvaltad fond som investerar i bolag vars produkter och tjänster möjliggör en minskning av globala koldioxidutsläpp och som bidrar till att naturresurser använd på ett mer effektivt sätt. Fonden har belönats med såväl det nordiska miljöcertifikatet Svanen som det österrikiska miljöcertifikatet Ecolable. Dessutom har den fått högsta betyg – fem stjärnor – av Morningstar. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Fondita och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?