1515

Stefan Lampinen och David Wallsten föreslås som nya styrelseledamöter i Zordix AB (publ)

Stefan Lampinen och David Wallsten föreslås som nya styrelseledamöter i Zordix AB för inval vid årsstämman den 7:e maj. Zordix förstärker genom rekryteringarna sin organisation med kompetens på högsta internationella nivå inför koncernens fortsatta globala expansion.   

Stefan Lampinen är en av de mest kända ledarna inom dataspelsindustrin och har ett stort internationellt nätverk från sina år utomlands. Lampinen kommer att förstärka Zordix strategiska arbete mot nya kunder, marknader, distributionskanaler och förlagsverksamhet. 
David Wallsten, VD i Zordix dotterbolag Dimfrost, har en bakgrund som investerare och affärsutvecklare. David kompletterar styrelsen med ett brett nätverk av investerarkontakter samt ett stort kunnande inom team- och bolagsbyggande. 

Zordix har under det senaste halvåret fördubblat sin personalstyrka och genom nyligen genomförda förvärv inlett en resa som koncern med internationell räckvidd. Det är i detta skede naturligt att utöka styrelsen med en svensk spellegendar som Stefan Lampinen och en strategisk affärsutvecklare med ett stort investerarnätverk såsom David Wallsten.”, Matti Larsson, VD, Zordix. 

Jag ser fram emot att komma in i Zordix i en oerhörd spännande fas både internt och på den globala marknaden där tillväxt sker inom alla Zordix kategorier som PC, konsoler och mobilspel. ”, Stefan Lampinen, VD, Game Advisor. 

Om Zordix nya styrelseledamöter
Stefan Lampinen (född 1963) driver Game Advisor Ltd, ett UK baserat bolag specialiserat på rådgivning och affärsutveckling inom spelindustrin. Stefan anses av många vara en nyckelperson för Sveriges globala succé inom spelindustrin. Han har haft ledande positioner på Electronic Arts, Nokia, Microsoft och Warner Bros. 2008 fick Stefan "Lifetime Achievement Award" från Swedish Games Industry. 
David Wallsten (född 1981) har flerårig erfarenhet av internationell affärsutveckling och investeringar i snabbväxande bolag. Vid sidan om sin roll som VD för Zordix dotterbolag, Dimfrost Studio AB, är David rådgivare åt ledningsgrupper i startup- och deep tech-bolag. David äger en betydande aktiepost i Zordix. 

För ytterligare information vänligen kontakta:

Matti Larsson, VD, matti@zordix.com, tel. +46 (0)70 654 9541 

Om Zordix 

Zordix är en svensk spelutvecklare och förläggare med huvudkontor i Umeå, vars affärsidé är att utveckla och ge ut spel till konsol och PC på den globala marknaden. Zordix utvecklar och förlägger den populära racing-spelserien Moto Racing™. Spelserien inkluderar vattenskoterspelet Aqua Moto Racing Utopia och snöskoterspelet Snow Moto Racing Freedom. Andra spel som Zordix utvecklat är Valet Parking 1989, 1950s Lawn Mower Kids, Real Heroes Firefighter 3D, Snow Moto Racing 3D, Aqua Moto Racing 3D och Overpass. Zordix Racing utvecklar för närvarande ett nytt projekt med arbetsnamnet Thunder, Dimfrost Studio utvecklar Bramble: The Mountain King, Invictus Games har utvecklat ett 50-tal spel sedan tidigare och arbetar just nu på ett antal nya projekt, bland annat racingdelen till nästa Flåklypa Grand Prix. Zordix Publishing förlägger spel utvecklade av mindre studios och hjälper dem lansera sina titlar globalt. 

Augment Partners AB, e-post: info@augment.se, tel. +46 8 505 651 72, är Zordix mentor.www.zordix.comhttps://www.youtube.com/user/zordixab 

Viktig information"Denna information är sådan som Zordix AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 april 2020 kl 08:41"
 

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från QlikAnnons

Så kan du använda ”the power of many” med aktiv intelligens

När du hör orden ”innovatör” och ”transformation” är kanske individer som Elon Musk och Steve Jobs de första du tänker på. Men, under de senaste åren har studier visat att den största potentialen för detta går att hitta i det man kallar ”the power of many” eller kollektiv intelligens.

Kollektiv intelligens innebär förmågan att nyttja kraften i en grupp för att kunna lösa problem eller uppnå mål som en enda individ inte kan klara av på egen hand. Det här konceptet är inte nytt. Men i eran av intelligens, där individers kunskap och erfarenheter förstärks av datainsikter, blir det kollektiva arbetet – i grupp och med maskiner – ett av de mest kraftfulla verktygen för att driva innovation och tillväxt. Dataanalysföretaget Qlik går här igenom hur ditt företag kan hjälpa era användare att nyttja kraften i ”the power of many”. 

Kollektiv intelligens driver informerade beslut

Oavsett hur stort eller litet ett affärsproblem är så behöver vi data och analytics för att kunna förstå utmaningen, beräkna riskerna, hitta lösningar, ha diskussioner och hämta input från olika stakeholders. Allt detta innan vi till slut kan fatta ett informerat beslut. Att fatta beslut som grupp, skapa konsensus, hämta idéer från olika källor och motivera människor genom ägarskap för att driva beslut är alla komponenter i den kollektiva intelligensen.

Dessa behov spelade en stor roll i framtagningen av Qliks nya, snart färdiga, samarbetsfunktion Collaborative Notes. Funktionen är skapad för att möjliggöra multi-user-samverkan över flera olika dashboards med flera olika data sets. Målet är att kunna fylla i nuvarande luckor inom Business Intelligence och analytics-lösningar som vanligtvis resulterar i fragmenterade bitar av kunskap bland olika personer, i olika roller i organisationen. 

Bättre beslut skapas av flera ”aha-upplevelelser”

Under de senaste åren har vi kunnat se ett ökat användande av machine learning och AI-assisterade insikter. Detta har hjälpt användare att hitta avvikande värden, klassificera data, identifiera trender och förstå samband. Men de här gömda mönstren kan bara förvandlas till en insikt när de triggar en ”aha-upplevelse” hos en användare. Den mänskliga faktorn är alltså vital när information förvandlas till insikt. Men, det är fortfarande en utmaning för organisationer att fånga in och samla ihop dessa ”aha-upplevelser”. Därför är samarbete och kollektiv intelligens en av de viktiga acceleratorerna inom aktiv intelligens. Personer som arbetar med kunskap måste bli uppmuntrade att dela och förklara sina perspektiv för att deras kunskap och insikter ska kunna informera och leda till rätt beslut och handling. 

Använd den verkliga potentialen i intelligens

Qlik menar att vi behöver gå ifrån tanken att intelligens är likställt med en enda individs förmåga. Kollektiv intelligens visar oss att den verkliga kraften uppstår när vi för samman olika typer av kunskap, erfarenheter, insikter och grupper av människor. Där hoppas företaget att den nya funktionen Collaborative Notes ska bidra till att frigöra den kraften i alla typer av organisationer. 

QlikWorld Online är branschens största, globala online data- och analytics-event. Det bästa av allt är att det är helt kostnadsfritt och du behöver inte ens lämna ditt hem. Säkra din plats på webbinariet här. 

Mer från Qlik

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Qlik och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?