1515

Marknadsplatsen Tradera väljer Paynovas kreditlösning

Paynova har tecknat ett treårigt avtal med Tradera om att Paynovas kreditlösning ska erbjudas alla köpare på Tradera - Sveriges femte största E-handel. Med lösningen kommer köpare på marknadsplatsen att erbjudas en köparförsäkring samt möjligheten att betala senare, i sin egen takt. Tradera blir Paynovas hitintills största kund.

Sveriges ledande cirkulära marknadsplats Tradera väljer att tillgängliggöra Paynovas kreditlösning för alla säljare och köpare på marknadsplatsen. Tack vare samarbetet kommer Traderas säljare kunna erbjuda faktura och delbetalning. Köpare erbjuds möjlighet att teckna en köparförsäkring samt att betala senare, i sin egen takt. Lansering av lösningen beräknas ske i slutet av andra kvartalet 2020 då teknisk implementation samt nödvändiga avtal beräknas vara klara.

Den nya köparförsäkringen bidrar till ökad trygghet för kunderna på Tradera, då köparen oftast handlar från en för hen okänd säljare.

-”Tradera jobbar för att göra det mer attraktivt att köpa återbrukade varor än att köpa nytt. En enkel och smidig betallösning som inkluderar kreditalternativ och försäkring är en viktig del av den visionen. Paynova var den partner som bäst kunde lösa det för oss,” säger Stefan Öberg, VD Tradera.

Tradera är sedan starten 1999 ett innovativt och entreprenörsdrivet företag med fokus att erbjuda säljare såväl som köpare den absolut bästa marknadsplatsen för cirkulär konsumtion. Med cirka 10 miljoner transaktioner årligen och en tvåsiffrig tillväxttakt är Tradera en av nordens största marknadsplatser. Tradera ägs sedan 2015 av PayPal.

-”Vi har i partnerskap med Tradera optimerat vår kreditlösning för marknadsplatser och ser fram emot ett långt och nära samarbete. Vi på Paynova är stolta över att få vara med och bidra till Traderas fortsatta tillväxtresa. Tradera blir Paynovas hitintills största kund och kommer ha betydande påverkan på våra intäkter redan under året säger Daniel Ekberger, VD Paynova”

------------------------------------------------------------------------------------------------

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA

Daniel Ekberger, VD, Paynova AB
daniel.ekberger@paynova.com, Telefon: +46 (0)70-882 07 66

David Larsson, CCO, Paynova AB
david.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)72-550 23 06

Sofia Hagelin, pressansvarig, Tradera AB

shagelin@paypal.com, Telefon: +46 (0)708-87 76 95

OM PAYNOVA
Paynovas skapar marknadens mest moderna kreditlösningar för olika konsumentflöden. Dessa paketeras utifrån den nyutvecklade kreditplattform Elastq. för fintech-bolag såsom betalplattformar, finansiella institut och neobanker. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Equity sedan februari 2004.

Mer information finns på www.paynova.com samt http://elastq.com

Informationen är sådan som Paynova AB ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och/eller lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 6 april 2020 kl. 11:00 CET.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande Paynova AB - Tradera - 2020-04-06

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från VerizonAnnons

Därför är 5G en central del av den fjärde industriella revolutionen

Med 5G är framtidens affärsmiljö redan här, men det är privat 5G som kommer att förändra industrin. Det anser Fredrik Hallenborg, nordisk chef på Verizon Business.

– Vi ser 5G som en katalysator för framtida innovationer. Vi arbetar redan nära våra kunder för att hjälpa dem att inse den verkliga potentialen med 5G – och vad den kan göra för deras företag, säger han.

Ta en titt på de senaste artiklarna för att ta reda på trenderna i den snabbrörliga 5G-världen för företag. 

Vi närmar oss slutet av pandemin och även fast många bolag har brottats med stora utmaningar har även många affärsstrategier blivit starkare. Företag över hela världen har inte bara tvingats välkomna distansarbete, många har dessutom lyckats öka sin produktivitet tack vare de förändringar som genomfördes i början av 2020. Under det senaste året har de omfamnat ny teknik för att skynda på sin digitala transformationsresa. I dag är många företag mer flexibla – och bättre rustande inför framtiden. 

– Vi har sett företag förändras genom fyra faser till följd av pandemin. De har först reagerat sedan optimerat verksamheten för att i slutfasen justerat sina positioner för att de ska vara redo att accelerera på marknaden, säger Fredrik Hallenborg, nordisk chef på Verizon Business. 

Han tror att den teknik som nu växer fram, som exempelvis privat 5G, kommer att vara drivkraften för många branscher som vill överleva i framtiden. Det rör allt från detaljhandel med förändringar kring hur vi köper och handlar, men även själva upplevelsen till tillverkningsindustrin där övervakning, skydd och spårning är i fokus. 

Råder ofta förvirring

– På grund av de olika anslutningstekniker som finns tillgängliga på marknaden idag, som till exempel wifi 6 och publikt 5G, så råder det ofta förvirring kring de olika egenskaperna och affärsfördelarna med privat 5G. Publikt 5G är öppet för konsumentmassorna och hanteras av en mobilnätsoperatör, säger Fredrik Hallenborg och fortsätter: 

– Ett privat 5G-nätverk körs på sin egen hängivna utrustning och dess täckning, prestanda, underhållsschema och säkerhet är oberoende av offentliga tjänster. 

Om vi ​​tittar på wifi 6 och 5G-tekniken så finns det även tydliga skillnader. Wifi används främst för trådlöst LAN och inomhusbehov. Dess kompakta struktur och komplexa fasta anslutningar kan göra det svårt att hantera stora industriella miljöer. Wifi 6 och 5G förväntas komma att samexistera under en tid framöver. Verizon siktar därför på att fortsätta hantera båda teknikerna för att kunna erbjuda företag optimala lösningar baserat på deras individuella användningssätt. 

– Många företag vill vara en del av den fjärde industriella revolutionen och 5G kommer att bli centralt för denna transformationsresa. Vi vet, och förstår 5G, oavsett om den är publik eller privat, säger Fredrik Hallenborg. 

Ta en titt på de senaste artiklarna för att ta reda på trenderna i den snabbrörliga 5G-världen för företag. 

 

 

Mer från Verizon

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Verizon och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?