1515

InCoax Networks AB genomför förändringar i ledningsgruppen

InCoax Networks AB meddelar idag att Helge Tianinen utsetts till ny Head of Product Management, Marketing & Sales samt att Emil Bendroth utsetts till ny CFO. Förändringarna i ledningsgruppen träder ikraft med omedelbar verkan.  

Helge Tiainen har flera årtionden av erfarenhet inom IT och Telecom, med en bakgrund från Nokia som VP Multimedia, VD för Multi Q, COO för Clavister och ett antal affärsutvecklingsroller i olika små och medelstora företag, såsom InCoax. Helge Tiainen är ordförande i MoCA Access Working Group och är styrelsemedlem i Broadband Forum, som med mer än 160 av världens ledande Telecom-bolag är engagerat i standardiseringen av nästa generations fasta bredband. Helge Tianien har kontakter till Tier 1 operatörer såsom Deutsche Telekom, Telstra, Verizon och BT, och har också goda industrikontakter med Ericsson, Nokia, Juniper, Huawei, Maxlinear och Intel.

“Jag är glad och mycket motiverad att ta mig an rollen som Head of Product Management, Marketing & Sales. Vi har stora affärsmöjligheter både på kort och medellång sikt och jag har en klar idé om hur InCoax kan kapitalisera på dessa. Vidare är jag mycket nöjd med att Kevin Foster kommer ingå i bolagets styrelse och ta en aktiv roll i att stötta oss i att adressera Tier 1 operatörer. Kevin och jag har arbetat riktigt väl de senaste åren i Broadband Forum. Jag är övertygad om att han kommer att kunna öppna många dörrar för oss och möjliggöra för oss att skapa substantiellt värdeskapande”, säger Helge Tiainen, Head of Product Management, Marketing & Sales, InCoax.

“Jag har arbetat mycket bra med Helge över de senaste ett och ett halvt åren. Jag har stort förtroende i att Helge kommer driva vidare transformationen av InCoax erbjudande mot en system- och mjukvarulösningsorienterad design- och värdekedja-partner till top Tier operatörer. Vi kommer arbeta mycket nära, som partners, med våra kunder i designfasen såväl som i leveransen av produkter och lösningar, för att stötta våra kunders utrullning i sina nätverk och till deras kunder. Helge kommer också att vara ansvarig för att driva kortsiktig försäljning av In:xtnd till ISPs, mindre operatörer och hotellmarknaden”, säger Jörgen Ekengren, VD, InCoax.

Emil Bendroth har över 20 års solid erfarenhet av redovisning, budgetering, business controlling, rapportering, regulatoriska frågor och att driva förändringsprojekt i små och medelstora företag. I flera företag har Emil haft positionen som CFO, med starka kopplingar till affärsverksamheten och investerarrelationer. Listan av bolag som Emil har arbetat för inkluderar Prisjakt, ProstaLund (publ.), ArjoHuntleigh (del av Getinge), Lekolar, Biomain och Doro (publ.).

”Jag ser fram emot att ta mig an de uppgifter som kommer med en CFO roll på InCoax, med mycket driv och energi. I tillägg till traditionellt CFO arbete och ansvarsområden som kommer med ett bolag som är noterat, så kommer jag engagera mig starkt i business controlling, speciellt gällande utvecklings- och försäljningsaktiviteter. Jag ämnar hålla strikt kostnadskontroll för de aktiviteter som krävs för effektiv exekvering”, säger Emil Bendroth, CFO, InCoax.

“Jag har sett Emil i aktion och gillar det jag ser. Han har den rätta erfarenheten och drivet för den transformation som ligger framför oss. Han kommer att vara viktig för mig i att exekvera det jag och styrelsen för InCoax ser som den mest värdeskapande strategin och besluten framgent”, säger Jörgen Ekengren, VD, InCoax.Tidigare Chief Marketing Officer and Sales Manager Håkan Rusk och den tidigare CFOn Marie Svensson kommer att vara tillgängliga för InCoax under deras respektive uppsägningsperioder om sex månader. Vi vill tacka både Håkan och Marie för deras insatser och goda bidrag till att förbereda bolaget för den kommande tillväxten i affärer.

Denna information är sådan information som InCoax Networks AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 april 2020 kl. 16.20 (CET).

För ytterligare information:
Jörgen Ekengren, VD InCoax Networks AB
jorgen.ekengren@incoax.com  
+46 73 899 5552


Följande bilagor finns för nedladdning:
InCoax Networks AB genomför förändringar i ledningsgruppen (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från TableauAnnons

Kraften i data – Tableau rustar bankerna inför framtiden

Fredrik Holmgren, nordisk säljchef på Tableau Software.
Fredrik Holmgren, nordisk säljchef på Tableau Software.

Den pågående transformationen av finansbranschen innebär stora utmaningar för de företag som ännu inte anpassat sin verksamhet till den digitala verklighet vi lever i. Den världsledande analysplattformen Tableau hjälper bolag att bli mer digitala, datadrivna och rustade inför framtiden. 

– Att förändra hur du ser på och hanterar din data hjälper dig att driva din digitala transformation, säger Fredrik Holmgren, nordisk säljchef på Tableau Software.

Pandemiåret 2020 har drivit fram och skyndat på den digitala utveckling som redan pågått länge. För finansbranschen innebär det att förlegade system och manuella processer måste bytas ut snabbt och ge plats åt nya arbetssätt samt kompletteras med ny, relevant kompetens. Många banker och finansbolag använder fortfarande äldre system som skapar stora utmaningar för verksamheten.

Tableaus erbjudande går ut på att stötta verksamheter på data- och digitaliseringsresan. Detta genom att bland annat samla data från olika källor och på ett säkert sätt skapa en gemensam analysbild som påskyndar den insiktsdrivna affärsstrategin. Det i sin tur frigör potentialen hos medarbetarna att förstå viktiga frågor och hur de ska arbeta mot gemensamma lösningar. 

– Sammanhållningen och gemenskapen inom verksamheten är helt central för att man ska lyckas och genom att erbjuda medarbetare ett analysverktyg via självbetjäning får medarbetaren en större frihet att se nya affärsmöjligheter utan att behöva vänta på IT och IT frigör tid till annat, säger Fredrik Holmgren.

Viktigt att förstå kundernas behov

Den digitala eran kommer med ökade krav på bankernas service. Tableau ser att nyckeln till ett bra kundbemötande är att möta kundernas behov på djupet; hur komplext ärendet än är måste kundupplevelsen vara snabb och friktionsfri.

– Det handlar inte längre om att svara på förändringar på marknaden, det handlar om att förstå kundbehov och att möta dem innan konkurrenterna gör det. Banker kan växa med upp till 27,5% bara genom att förbättra deras kundupplevelse, säger Fredrik Holmgren.

Men det är inte bara kraven på kundbemötande som behöver ses över. Regleringar när det gäller data- och integritetsfrågor skärps i takt med den digitala utvecklingen och för att uppfylla de nya lagkraven krävs en förbättrad datakapacitet. Fredrik lyfter vikten av att vara proaktiv. 

– När reglerna skärps är det viktigt att vara beredd. Dina uppgifter kan ge dig full insyn i risk, försäljning och kundnytta och att samtidigt samla in dem kan bidra till att förekomma eventuella framtida lagkrav.

Kraften i data

Kraften i data är stark. Den kan hjälpa till att övervinna kostnads- och processineffektivitet, förbättra riskhanteringen samt ge finansiella organisationer verktyg att identifiera nya hot samt förutsäga och varna för potentiellt bedrägeri.

– Att välja den digitala vägen handlar inte bara om framtiden för finansbranschen, utan man bör agera redan idag. Företag som inte anpassar sig till den nya digitala verkligheten står inför mycket verkliga och växande risker. Data ligger i hjärtat av denna omvandling, avslutar Fredrik Holmgren.

Om Tableau Software

Tableau, som är en del av Salesforce, hjälper människor att omvandla data till insikter som leder till handling. Visuella analyser utan begränsningar låter dig utforska fritt. Skapa dashboards och utför ad hoc-analyser med bara några klick. Dela ditt arbete med vem du vill och påverka din verksamhet. Allt från globala koncerner till startups och småföretagare över hela världen använder Tableau för att se och förstå sin data.

Läs mer här

 

Mer från Tableau

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Tableau och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?