1515

Inflyttningar har påbörjats i bostadsprojektet Metronomen med 188 bostadsrätter

Under mars månad har bostadsköpare börjat tillträda sina bostäder i SSMs ytsmarta och prisvärda bostadsrättsprojekt Metronomen med 188 bostadsrätter. Projektet är beläget vid urbana och kommunikationsnära Telefonplan i Stockholm och har en Urban Score[TM] om 100 poäng med avseende på mobilitet, vardagstjänster, hälsa och gemenskap. Fortsatta tillträden sker successivt under året samt bedöms även fortgå under inledningen av 2021, allteftersom produktionen av hela projektet färdigställs. Metronomen är ett JV-projekt mellan SSM och Partners Group. Påbörjade tillträden bedöms ge en positiv effekt på SSMs kassaflöde från och med Q2 2020.

Bostadsköpare i bostadsrättsprojektet Metronomen har under framförallt slutet av mars 2020 börjat tillträda sina ytsmarta och prisvärda bostäder i projektet Metronomen med 188 bostadsrätter. Fortsatta tillträden sker successivt under 2020 samt bedöms även fortgå under inledningen av 2021, allteftersom produktionen av hela projektet färdigställs.

Bostadsrättsprojektet Metronomen exemplifierar SSMs kärnprodukt och boendekoncept till fullo, och består till cirka 95 procent av ettor och tvåor med en boyta om 29 – 51 m2. De flesta av bostäderna har tillgång till en egen balkong. Projektet är beläget vid urbana och kommunikationsnära Telefonplan i Stockholm och har en Urban ScoreTM om 100 poäng med avseende på mobilitet (närhet till tunnelbana, access till bilpool och inomhusparkering för cyklar), vardagstjänster (rikligt med närservice, närhet till miljöstation, återbrukstjänster samt odlingsmöjligheter), hälsa (goda träningsmöjligheter samt närhet till rekreationsområden) samt gemenskap (stor takterrass, innergård och gemensamhetslokal samt kommunikationsapplikation för delningstjänster). Inom projektet finns även en förskola samt kommersiella ytor i syfte att förse föreningen med framtida inkomstkällor.

  • Det är med stor glädje som vi har påbörjat inflyttningen i bostadsrättsprojektet Metronomen. I Metronomen har SSMs dedikerade projektteam förverkligat SSMs boendekoncept fullt ut, vilket resulterat i ett ytterst prisvärt boende beläget vid urbana och kommunikationsnära Telefonplan i Stockholm, säger Mattias Lundgren, VD & koncernchef SSM.

Metronomen är ett JV-projekt mellan SSM och Partners Group. Påbörjade tillträden bedöms ge en positiv effekt på SSMs kassaflöde från och med Q2 2020.

Denna information är sådan information som SSM Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 mars 2020 kl. 07:30 CET.

För mer information vänligen kontakta:
Ann-Charlotte Johansson
Kommunikations- och IR-chef
Telefon: +46 (0)761 - 65 17 71
E-post: ann-charlotte.johansson@ssmliving.se
Twitter: @AnnCharlotteSSM
 





Om SSM Holding AB (publ)     
SSM producerar funktionssmarta och prisvärda bostäder med attraktiva gemensamhetsytor, nära allmänna kommunikationer i citynära lägen till bolagets målgrupp – morgondagens urbaniter. Bolagets vision är en bostadsmarknad med plats för så många människor som möjligt. SSM är en ledande bostadsutvecklare i sin nisch inom Storstockholmsområdet och vid årsskiftet 2019/2020 fanns cirka 4 500 byggrätter i bolagets projektportfölj. SSM är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 6 april 2017. www.ssmlivinggroup.com

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från Apper SystemsAnnons

Därför använder Nordens största restauranghus Apper för en mer effektiv verksamhet

UMOE Restaurants är Nordens största restauranghus och driver bland annat Starbucks, Peppes Pizza, TGI Fridays och Blender. För stora restaurangverksamheter som denna med många försäljningsställen krävs det att system är stabila och fungerar smidigt både för personal, kunder och driftansvariga. Till hands har UMOE it-specialisterna Apper som hjälper restauranghuset att effektivt driva verksamheten med hjälp av integrerade system – så här funkar det.

Apper förser UMOE Restaurants med kassasystem, beställningssystem och affärssystem som är integrerade med varandra där all data samlas på en central databas. Alla restauranger och försäljningsställen är sammankopplade vilket gör att allt som säljs registreras direkt på en och samma plats. På så sätt kan du i realtid se vilka produkter som säljer bra och även fatta snabba beslut om något behöver förändras. Aktuella försäljningsrapporter är samlat på ett ställe och du kan ha full koll på försäljningen var du än är. Dessutom behövs bara en driftansvarig som enkelt kan följa alla restaurangers statistik via en app i telefonen. 

Henry Karlsen är it-direktör och driftansvarig på UMOE Restaurants och är mycket nöjd med Appers lösningar.

– Med Appers system får jag snabbt en översikt över hela verksamheten i min telefon. För oss är det viktigt att reducera kostnader och då måste vi förenkla våra arbetsprocesser. Vi automatiseras mer vilket gör att mänskliga fel minskar och det sparar både tid och pengar. Systemen gör dessutom arbetsuppgifterna enklare för våra medarbetare, säger han. 

Smidigt och snabbt med integrerade system

Integrationen av systemen är till stor nytta när man ska utveckla eller uppdatera dem. Nya versioner kan ofta göra system instabila men tack vare Appers förmåga att kontinuerligt göra nya förbättringar påverkas inte driftkvaliteten. Så fort en ny version läggs ut så får alla restauranger och butiker den helt automatiskt när kassan startas. 

Fördelarna med integrationen visas även om en vara exempelvis skulle bli säljstoppad. Då kan du enkelt och snabbt plocka bort den ur systemet hos samtliga restauranger. Det blir en bättre upplevelse för både kunder och personal när systemen fungerar så här smärtfritt. 

– För oss är det viktigt med en partner som ser vad vi kan göra bättre och som kan vara en rådgivare. Apper gör att vi blir mer framtidasäkra och moderna och kan möta de höga kraven som ställs på driftsäkerhet och support, avslutar Henry Karlsen.

Apper gör att UMOE kan effektivisera sina affärsflöden och hjälper dem att expandera. Systemen kan enkelt skalas upp, anpassas och interagera vidare tillsammans med att verksamheten växer, något som ofta är kritiskt för företag som UMOE. I sin tur kan UMOE fortsätta att ständigt förbättra kundservice på sina restauranger. 

Om Apper

Vi på Apper skapar digitala möjligheter och långsiktigt värde för våra kunders affärer. Med strategisk förmåga, kreativitet och passion för teknik bygger vi framtidens lösningar idag. Vår vision är att vara den självklara aktören inom verksamhetskritisk IT i Norden där IBM är den största och mest strategiskt viktigaste partnern.

Läs mer om Apper här 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Apper Systems och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?