1515

Valutahandel.se släpper en guide om aktieindex

Marknaden för trading med aktieindex blir allt mer uppmärksammad av allmänheten då svängningarna den sista tiden är större än vanligt. Valutahandel.se har därför sammanställt en kostnadsfri guide om hur aktieindex kan handlas. 

Börsen har varit under ovanligt stora svängningar den senaste turbulenta tidsperioden. Frågorna, funderingar och diskussioner bland valuta-, aktie- och indexhandlare är vanligt. Många väljer att ta ut pengar från sina fonder, medan andra förbjuds att göra det enligt en rapport från Di.se.
 

Valutahandel.se har med bakgrund av detta släppt fakta om aktieindex. I motsats till traditionella aktiefonder så är det sällan några begräsningar för uttag vid investeringar i aktieindex. Många produkter och instrument inom denna sektor är skapade för att kunna hantera kraftiga svängningar. Det finns även populärt aktieindex som mäter volatiliteten på den amerikanska börsens S&P index. Även de minst aktieintresserade tycks börja få upp ögonen för VIX-index i takt med ökat informationssökande i takt med att fler jobbar hemifrån. 


I valutahandel.se’s guide till aktieindex diskuteras bland annat VIX och volatilitet på aktiemarknaden. I motsats till traditionella fonder så går det även att sälja något aktieindex som känns övervärderat eller som har större fallhöjd. Som vid all trading på nätet så gäller det att vara försiktig och endast välja ut aktie- och valutamäklare som har ett gott anseende och en stabil kassa. Genom recensioner på Valutahandel.se så går det att se vilka bolag som finns i Sverige, vilka aktieindex som erbjuds och det finns även diskussioner om fördelar och nackdelar med respektive alternativ. 


Nästa steg från valutahandel är att släppa livekurser och egenutvecklade grafer för alla större index, aktier och fonder som finns på den svenska och europeiska marknaden. Detta väntas slutföras innan sommaren. För närvarande så går det endast att se realtidskurser för olika krytptovalutor såsom Bitcoin, Ethereum, BTC/ETC, Ripple och Litecoin. 

Markus Jalmerot
Ansvarig för innehåll på Valutahandel.se
+351911065323
mj@valutahandel.se


Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från SalesforceAnnons

”Techbolagen visar vägen för tillverkningsindustrin”

Tillverkningsindustrin rymmer stora skillnader i fråga om digitaliseringsgrad, visar en ny rapport som avslöjar vad som kännetecknar vinnarna post-covid. ”Ser en tydlig klyfta”.

Pandemin har tvingat nio av tio tillverkningsföretag att ställa om radikalt och ta fram en ny strategi för att lyckas framöver. En ny studie som Salesforce genomfört globalt bland 750 beslutsfattare visar på stora skillnader inom teknikutveckling och digitalisering. Vissa lyckas bättre än andra. De företag som anser sig ha kommit längst har det gemensamt att de satsar på ökad tjänstefiering, flyttar verksamheter till molnet och anammar nya sätt att interagera med sina kunder. 

Ladda ned Trends in Manufacturing 

De som släpar efter riskerar att hamna ohjälpligt på efterkälken när samhällen gradvis öppnar upp igen, varnar experter.

– Vi ser en tydlig klyfta mellan de tillverkningsföretag som framtidssäkrat sin verksamhet och de som fortfarande kämpar med att förhålla sig till turbulenta marknader och hastigt skiftande förväntningar hos medarbetare, partners och kunder. Fler tillverkningsföretag borde låta sig inspireras av framgångsrika techföretag på områden som flytt till molnet, ökad automatisering och att skapa digitala kundupplevelser. Allt det ökar förutsättningarna att lyckas post-covid, säger Cindy Bolt, ansvarig för industriföretag vid Salesforce.

Rapporten visar entydigt att de förändringar som pandemin medfört är här för att stanna. Det gäller framför allt inom försäljning och kundservice, menar närmare sex av tio tillfrågade. Många pekar på att möjligheten att göra träffsäkra prognoser på snabbrörliga marknader hindras av bristande transparens och begränsad tillgång till data, men även av silotänkande. Hela åtta av tio menar att det är svårt att utvinna den data man verkligen skulle ha nytta av ur föråldrade legacy-system.

Bättre prognoser

De enskilt viktigaste prioriteringarna för de kommande två åren är enligt nio av tio svarande ökad processeffektivitet och förbättrade efterfrågeprognoser med hjälp av digitala redskap. Över hälften av ser migration av planeringsprocesser till molnet som en kritisk framgångsfaktor. De chefer som säger sig vara ”mycket väl förberedda” för framtiden har redan flyttat till molnet. 

Ökad tjänstefiering för att diversifiera och säkra sina intäkter från flera källor är den strategi som flertalet (86%) av de företag som ser sig som framtidssäkrade satsar på. Det handlar om att paketera produkt, support, mjukvara och kringtjänster i ett gemensamt erbjudande och en ny affärsmodell.

Den digitala klyftan av idag går mellan tillverkningsföretag som anser sig vara redo för framtiden och de som inte är det. De som anser sig vara bättre rustade har system och teknologi på plats för att hantera kommande år, konstaterar Salesforces Sverigechef Dan Bjurman:

– De svenska företag som redan var mer digitaliserade, eller som lyckades göra denna omställning fort, har stått emot pandemins effekter bättre och i vissa fall även lyckats bättre än förut. Användningen av kunddata i beslutsprocessen samt digitala verktyg för att hantera kundkontakten och den hemmajobbande personalen har haft en tydlig positiv effekt och belyser hur viktigt det är att ha en modern, digitaliserad verksamhet som fattar beslut baserat på data, samt att det är otroligt viktigt att vara flexibel och anpassningsbar.

Ta del av Salesforce senaste rapport Trends in Manufacturing eller läs mer om Manufacturing Cloud här. 

Är du intresserad av mer inom Salesforce Manufacturing, besök: 

IDC Report: Benefits of a Collaborative S&OP Process 

Future of the Manufacturing Industry 

Customer 360 Playbook for Manufacturers 

Mer från Salesforce

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Salesforce och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?