1515

C.A.G Group investerar i competence tech genom Cinode

Cinode välkomnar stolt C.A.G Group. Det börsnoterade IT-konsultbolaget består av nio bolag med 330 specialister inom bl a digital verksamhetsutveckling, cybersäkerhet, systemutveckling, test- och krav, integration, drift & förvaltning och utbildning. Nu ökar C.A.G sitt fokus på kompetenshantering med hjälp av Cinode.

”Nu digitaliserar vi kompetenshantering i hela koncernen vilket ger C.A.G möjlighet att agera snabbare på affärsmöjligheter och upphandlingar. Cinode är ett smidigt och lättåtkomligt verktyg för våra medarbetare och ledare. Med det får vi en bra överblick över våra kompetenser och professionella och attraktiva CV:n”, säger Åsa Landén Ericsson, VD på C.A.G Group.

Cinode är den marknadsledande plattformen för kompetenshantering och seamless sourcing i konsultbranschen. Idag nyttjar hälften av de börsnoterade konsultbolagen Cinode för att öka sin beläggning och få fler affärsmöjligheter.

”Competence is the new black! Ett strukturerat och proaktivt arbete med kompetensinventering och kompetensutveckling är avgörande för konsultbolag som vill vara relevanta imorgon”, säger Johan Haeger, sälj och marknad på Cinode.

C.A.G grundades 2005 och består idag av nio självständiga bolag. Tillväxten sker både organiskt och genom förvärv. Bara under den senaste tiden har två bolag förvärvats.

”Våra medarbetares kompetens är central för det värde vi genererar till C.A.Gs kunder. Införandet av plattformen har gått snabbt och både ledning och medarbetare är väldigt positiva till det nya verktyget. En extra fördel är att plattformen möjliggör ett GDPR-säkert arbetssätt”, säger Åsa.

MER Consulting, som sedan 2017 är en del av C.A.G, har länge använt Cinodes tjänster. Och nu är det alltså dags för hela C.A.G-koncernen att använda Cinode som affärsstöd.

”Vi är mycket stolta över att ha fått förtroendet att skala upp samarbetet över hela koncernen”, avslutar Johan.

 

Johan Haeger
Sälj/Marknad
+46 70 267 13 34
johan.haeger@cinode.com

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från KnowitAnnons

Tänket från e-handeln bör appliceras inom vården

Pernilla Vinneby, vd på Knowit Experience Stockholm
Pernilla Vinneby, vd på Knowit Experience Stockholm

Trots att pandemin har accelererat den digitala utvecklingen inom vården, släpar branschen fortfarande efter. Då kostnaderna för äldreomsorg och sjukvård förväntas öka så mycket som 270 procent fram till 2040 kommer digitala funktioner – med fokus på kundens upplevelse och behov – emellertid att vara helt avgörande för att vårdsektorn ska klara morgondagen.

Läs mer om e-hälsa med fokus på användare och patientsäkerhet

Ökad digitalisering innebär snabb förbättring, smartare hjälpmedel och mer informerade beslut, men insatserna inom vårdsektorn är höga. Då liv och död står på spel kan tröskeln för att tänka utanför ramarna vara hög, men istället för att prövande uppfinna hjulet på nytt kan vården dra enorm nytta av smarta samarbeten med andra branscher. Pernilla Vinneby, vd på Knowit Experience Stockholm, framhåller e-handeln som särskilt intressant att dra lärdom av i dessa frågor.

– Bor man på landsorten kan det vara svårt att få sin medicin levererad 24/7, eller att ringa en ambulans från mobilen då det är dålig täckning. Samtidigt kan du få en tröja du beställt från nätet hemlevererad i tid, oavsett var du bor. Vårdsektorn bör alltså ta tänket från e-handeln, applicera det på sin egen verksamhet och forma om sin kontext, såväl för att skapa en bättre kundresa från A till Ö, som för att öppna möjligheter till merförsäljning, konstaterar Pernilla.

Hon lyfter fram flera illustrerande exempel på lösningar, såsom digitala väntrum med sms-avisering så att man kan vänta på sin läkartid ute i bilen, eller nya sätt att möta exempelvis kroniskt sjuka och deras behov, vilka skiljer sig från andra patientgruppers.

– Patientmakten kan stärkas på väldigt enkla sätt, oavsett om det rör sig om digitala tjänster som tillhandahåller information till vårdtagaren eller om det handlar om funktioner för att dela med sig av eller delegera aspekter av sin vård – såsom att hämta ut medicin eller boka läkarbesök.

Spännande exempel på digitaliserade vårdlösningar

Många föredrar en smidig process

I sitt nuvarande format kan vårdprocessen vara både lång och krånglig, trots att allt från bokningar och möten till medicinupphämtning och provsvar skulle kunna tillhandahållas digitalt på bara någon timme. Personligt bemötande är förvisso viktigt, men bör vägas mot att patienten får uppleva en sömlös kundprocess.

– De flesta föredrar en enda personlig kontakt och en smidig process, framför en mängd personliga bemötanden och en komplicerad process. Detta är dock inget nytt, utan är utmaningar som ständigt är på agendan inom e-handeln.

AI – för att avlasta hälso- och sjukvård

En viktig faktor för att uppnå ökad tillgänglighet är möjligheten till avancerad automation genom AI. Knowits specialister utvecklar och tar fram algoritmer för att avlasta monotona, tidskrävande och komplexa arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvården. Företaget säkerställer samtidigt att algoritmerna har hög datakvalitet och fungerar med lösningar som kan användas exempelvis för röntgen, ultraljud, mammografi och patientövervakning i hemmet.

– Bland annat kunde vi baserat på AI utveckla ett digitalt hjälpmedel för Galderma, ett företag som tar fram hudbehandlingsprodukter mot akne. Då 80 procent av dagens ungdomar kämpar med akne var detta mycket värdefullt, inte minst för att medicinska behandlingar kan kännas tuffa för de som är svårast drabbade. Givetvis säkerställer vi kontroll av egen data, distribution och säkerhet – för att bidra till bättre interaktion och en heltäckande patientvård.

Digitalterapi – om e-hälsa och e-handel

Viktigt med rätt samarbeten

Att etablera rätt samarbeten blir med andra ord en central fråga för att e-hälsan ska matcha samhällets utveckling. Hur löser man exempelvis leveransen av mediciner om det inte finns bemannade apotek? Kan Instabox eller leveranser med Foodora vara svaret? En sådan utveckling förutsätter dock att fler delar med sig av patient- och kunddata, så att aktörerna kan lära känna sina kunder och deras behov – och möta dem.

– Det medför givetvis sina egna utmaningar, exempelvis vad gäller GDPR, men genom innovationssamverkan kan vi finna lösningar på dessa utmaningar. Det här och mycket mer pratar vi om i podden Digitalterapi där vi djupdyker i olika samtalsämnen inom till exempel e-hälsa och e-handel. Vi välkomnar alla som är intresserade av att lyssna, avslutar Pernilla Vinneby, VD på Knowit Experience.

E-hälsa och e-handel – två sidor av samma mynt

Mer från Knowit

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Knowit och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?