ChromoGenics lanserar ConverLight Paragon[®] ECO

ChromoGenics tecknar exklusivitetsavtal med Helmut Hachtel GmbH kring distribution av framtidens isolerglas (HeatMirror®) för Skandinavien.

HeatMirror® är en produkt väl beprövad teknologi där mellanliggande glas i en isolerglasruta ersätts med en 0,05 mm tjock PET film. Detta ger inte bara en ett bättre U-värde (isoleringsförmåga) och en lättare produkt utan också ett avsevärt minskat CO2 avtryck gentemot motsvarande normal isolerglasruta.

När marknaden efterfrågar allt bättre U-värden i glas måste allt fler lager adderas och det är då vi ser vi ett allt större behov av denna typ av produkt. HeatMirror® teknologin passar mycket väl i kombination med våra dynamiska glas ConverLight® och kan kombineras med vår Paragon® teknologi till Paragon®ECO och blir på så vis en helt ny innovativ produkt med världsunika egenskaper. Produkten lämpar sig mycket väl som för renoveringar där fokus ligger på bibehållen vikt i glaskonstruktion och ett ökat U-värde.  HeatMirror® stämmer mycket bra in i ChromoGenics strävan att skapa klimatsmarta produkter för framtidens krav och ger oss ytterligare en möjlighet att bli den givna partnern till miljöengagerade fastighetsägare.

Tidskriften Popular Science har utsett HeatMirror som ” Top 100 Inventions of the Millennium”. 

I Empire State Building ersatte man 2009 befintliga 2 glas IGU:er från 1991 med HeatMirror 3 lags glas. Detta innebar att de 6514 fönsterbågarna kunde behållas och de uppgraderade fönstren förväntas ge över 400 000 US dollar i besparingar per år. Fönsteruppgraderingen var en del av ett större energisparprojekt som förväntas minska energianvändningen med 38 procent och spara 4,4 miljoner US dollar per år i energikostnader minska 105 000 ton koldioxidutsläpp under de kommande 15 åren.

”Att kombinera HeatMirror® teknologin med vår ConverLight Paragon® lösning ger en produkt som kan användas för att energiuppgradera många befintliga fastigheter med ett isolervärde i paritet med en vägg samtidigt som man får ett utmärkt solskydd och utan att man behöver förändra fasadkonstruktionen. Vi ser ett klart behov på den skandinaviska marknaden för en produkt som ConverLight Paragon® ECO,” säger VD Jerker Lundgren.

Kontakt:

Jerker Lundgren, VD
Lars Ericsson, CFO & Kommunikationschef
Tel: +46 (0)18 430 0430
E-mail: info@chromogenics.com


Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från OmegapointAnnons

Digitaliseringen behöver fler kvinnor

Anna-Clara Söderbaum, vd Omegapoint Stockholm AB.
Anna-Clara Söderbaum, vd Omegapoint Stockholm AB.

Omegapoints vision är en digital värld där alla vågar. Det innebär en framtid där alla människor känner trygghet och mod att utforska och tillvarata möjligheterna som den digitala världen erbjuder.

Idag handlar digitalisering lika mycket om teknisk utveckling som om samhällsutveckling. Och precis som all utveckling så formas den av de som engagerar sig. Därför är det viktigt att fler kvinnor väljer att vara en del av digitaliseringen.

– Omegapoint utvecklar våra kunders digitala affär på ett säkert sätt och bidrar även till att skydda vårt samhälle mot ett växande cyberhot. Vi gör ju nästan allt online idag och det gör vårt jobb både viktigt och spännande, säger Anna-Clara Söderbaum, vd på Omegapoint i Stockholm.

Anna-Clara är systemvetare och har jobbat med allt från programmering till försäljning. 

– Jag har alltid velat ha ett utåtriktat jobb och insåg tidigt att programmering handlar om att lösa tekniska problem tillsammans. Idag är jag omgiven av tekniskt vassa kollegor som utmanar mig varje dag. Det är fantastiskt, fortsätter Anna-Clara.

Omegapoint erbjuder en karriär med fokus på kompetensutveckling och uppdrag i teknikens framkant hos spännande kunder. Dessutom ägs företaget till största del av medarbetarna vilket skapar både gemenskap och engagemang. 

På företaget finns flera riktigt vassa kvinnliga utvecklare och säkerhetsexperter. Men fler behövs! För att hitta morgondagens stjärnor lanseras nu ett program där kvinnor i slutet av sin utbildning får en mentor från Omegapoint. 

– Vår dörr står på vid gavel för de kvinnor som delar vår passion för utveckling i allmänhet och säkerhet i synnerhet. Välkommen till oss, avslutar Anna-Clara.

Om Omegapoint

Omegapoint är ett ledande konsultföretag med 400 konsulter inom cybersäkerhet och säker digitalisering. Vi vill se en större mångfald inom teknik och utveckling och därför engagerar vi oss i Hello World, Jfokus Kidz, DataTjej och lanserar nu ett mentorprogram för unga kvinnor.

Läs mer om Omegapoint på www.Omegapoint.se  

Mer från Omegapoint

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Omegapoint och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?