Advertys expansion fortsätter till Storbritannien med strategiska rekryteringar

Adverty AB (publ) expanderar verksamheten till Storbritannien, rekryterar Bidstacks före detta Senior Commercial Development Manager till försäljningschef för regionen och öppnar kontor i centrala London.

Adverty, den ledande in-game-plattformen för annonsörer, byråer och spelutvecklare, tillkännager sin fortsatta expansion i och med öppningen av ett kontor i London, Storbritannien. Därmed görs Advertys annonserbjudande tillgängligt för kunder lokalt i Storbritannien, där sömlös annonsering kopplar samman varumärken och konsumenter med hjälp av företagets revolutionerande teknik för displayannonsering, som är speciellt utvecklad för spel.

Expansionen innefattar två strategiska rekryteringar i Storbritannien. Bidstacks före detta Senior Commercial Development Manager Alex Ginn ansluter sig till teamet som försäljningschef för Storbritannien, medan Julia Smith får rollen som PR-ansvarig.

Alex Ginn har över tio års erfarenhet från seniora försäljningsroller på företag som Metro/Evening Standard, Immediate Media och Sublime Skinz. Han kommer närmast från Bidstack där han varit Senior Commercial Development Manager. Ginn kommer att ansvara för att bygga upp en organisation för försäljning och annonsering i Storbritannien åt Adverty, och kommer samtidigt att arbeta tillsammans med byråer och varumärken för att hjälpa dem att annonsera storskaligt i Advertys plattform. 

Med 25 års erfarenhet bakom sig, axlar Julia Smith rollen som PR-ansvarig för Adverty. Smith kommer att arbeta tillsammans med Adverty-teamet för att införa en kommunikationsstrategi med hög synlighet som ledstjärna, i syfte att förbättra varumärkeskännedomen för företaget. Smith har innehaft tunga kommersiella roller, bland annat på Associated Newspapers, The Mirror Group Newspapers, Dennis Publishing och IAB. För närvarande bistår hon även Impact, Cavai, Channel Factory, White Bullet, Tradehouse Media, Appetite Creative och The 614 Group med konsulttjänster inom PR.

Adverty samarbetar i Storbritannien med byråer som GroupM och Dentsu Aegis och expansionen av verksamheten över EMEA-regionen är svaret på en tydligt ökad efterfrågan – från annonsörer som är ute efter storskaliga in-app-annonseringsmöjligheter liksom från utgivare som vill monetärisera sitt spelutbud.

Niklas Bakos, Advertys VD och grundare, säger: ”2019 var ett år präglat av exceptionell utveckling där vi nådde många milstolpar. Vi är mycket glada att kunna inleda 2020 med fortsatt expansion till en så viktig marknad. Vi kommer att bygga upp ett team och en verksamhet här i Storbritannien, och vi välkomnar Alex och Julia, som kommer att hjälpa oss växa, med stor tillfredsställelse.”

”Det glädjer mig att bli Advertys första rekrytering i Storbritannien. Jag ser fram emot att bygga upp verksamheten och kundstocken här. Det finns avsevärda möjligheter i Storbritannien för en storskalig efterfrågan på vårt unika annonsformat och våra sömlösa annonsytor inuti spel. Ledande byråer börjar nu satsa fullt ut på spel och esport som framtidens mediekanaler; vi kunde inte ha tagit steget in på den brittiska marknaden i ett bättre läge”, förklarar Alex Ginn, Advertys försäljningschef för Storbritannien.

”Adverty är en enastående in-game-plattform, och jag är förtjust över att få ansluta mig till teamet och bygga upp detta unika företags varumärkeskännedom”, säger Julia Smith, PR-ansvarig på Adverty.
 

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 januari 2020.


Mangold Fondkommission AB, tel. nr. +46 8 5030 1550, är bolagets mentor och likviditetsgarant på NGM Nordic MTF.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Niklas Bakos, VD
Telefon: +46 703 66 96 46
E-post: nb@adverty.com

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från Euro AccidentAnnons

Ohälsa – påtaglig risk för företag

Långtidsfrånvarande medarbetare är en påtaglig hållbarhetsrisk för de flesta företag. Därför erbjuder försäkringsbolaget Euro Accident även ett rehabiliteringsstöd i sin företagsbetalda sjukförsäkring. Ett stöd som hjälper åtta av tio att kunna fortsätta arbeta.

Hållbarhetsfrågan med sociala, miljömässiga och ekonomiska aspekter spelar en allt större roll för företag. Därmed har det också blivit viktigt för företag att förstå, identifiera och hantera sådana risker, vid sidan om till exempel affärsrisker och finansiella risker.

En av de viktigaste, men ofta förbisedda, hållbarhetsfrågorna handlar om hållbara medarbetare, alltså de egna medarbetarnas hälsa och välmående. Förutom de mänskliga sidorna så är kostnaderna för ohälsa höga i form av ökad sjukfrånvaro, högre personalomsättning och lägre produktivitet.

En modern sjukförsäkring

Att en medarbetare blir långtidsfrånvarande är emellertid en risk som du till viss del kan försäkra dig mot. Några som erbjuder en sådan försäkring är försäkringsbolaget Euro Accident Livförsäkring.

- Risken för sjukskrivning är högst påtaglig i dagens arbetsliv med många som blir långtidssjuka av stress och utmattning. Därför har vi skapat en modern sjukförsäkring som är bra både för medarbetaren som är försäkrad och för arbetsgivaren som betalar försäkringen, säger Jörgen Örnebrand, produktchef Tjänstepension, på Euro Accident Livförsäkring AB.

Vid risk för sjukskrivning

Förutom den ekonomiska ersättningen vid långtidsfrånvaro så ingår även ett rehabiliteringsstöd i Euro Accidents försäkring.

Rehabiliteringsstödet kan aktiveras redan vid första tecken på att en medarbetare riskerar att bli långtidssjukskriven eller för att hjälpa medarbetare att komma tillbaka i arbete igen. Efter en webbanmälan från närmaste chef samordnar en av Euro Accidents egna rehabiliteringskoordinatorer hela ärendet och ser till att rätt insatser kopplas in.

Goda chanser att hjälpa

Åtta av tio försäkrade som kommer in i Euro Accidents rehabiliteringsprocess genom sin sjukförsäkring blir inte långtidsfrånvarande.

- Om vi bara får möjlighet att starta processen tidigt så har vi en bra chans att komma in med rätt åtgärder innan det går för långt, säger Jörgen Örnebrand.

Det är inte alltid som rehabiliteringsstödet i försäkringen behöver aktiveras. Ibland kan det räcka långt med att medarbetaren själv tar ett eller flera samtal med psykolog, ekonom, jurist, ergonom eller hälsocoach genom samtalsstödet som också är en del av försäkringen.

- Samtalsstödet kan ge rådgivning och hjälp att komma vidare oavsett om det gäller privata eller arbetsrelaterade frågor. Det viktiga är att ta hjälp innan små problem växer sig stora, säger Jörgen Örnebrand.

Helförsäkring för trygga och friska medarbetare

Det här ingår i Euro Accidents Sjukförsäkring PlanSjuk som tecknas av företag för deras medarbetare:

- Samtalsstöd av psykolog, ekonom, jurist, ergonom och hälsocoach

- Chefs- och HR-stöd

- Rehabiliteringsstöd

- Ekonomisk ersättning för inkomstbortfall

Läs mer om Sjukförsäkring PlanSjuk  

Läs mer om Euro Accident

 

Mer från Euro Accident

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Euro Accident och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?