Knowit och StyrelseAkademien Stockholm utbildar styrelser i digital affärsutveckling

I samarbete med Knowit har StyrelseAkademien Stockholm tagit fram ett unikt utbildningsprogram för erfarna styrelseledamöter. Utbildningen i digital affärsutveckling ska bidra till att deras företag blir framtida vinnare i den digitala transformationen.

Digital kompetens i styrelsen blir allt viktigare då många bolag står inför stora förändringar av sina affärsmodeller.

"StyrelseAkademiens uppdrag är att aktivt verka för att stärka det svenska näringslivets resultatförmåga och värdeutveckling genom att professionalisera styrelsearbetet. Digitalisering står idag högt på agendan i de flesta bolag. Vi vill därför kunna erbjuda våra medlemmar kompetensutveckling och tillsammans med Knowit, som arbetar med dessa frågor dagligen, blir utbildningen både relevant och aktuell", säger Gunvor Engström, styrelseordförande för StyrelseAkademien Stockholm.

Målet med utbildningen är att ge styrelsemedlemmar den kompetens som krävs för att analysera befintliga affärsmodeller och tillsammans med de bolag där man verkar utveckla nya digitala strategier och affärsmodeller som möter morgondagens behov.

"Vi ser en stor möjlighet för Knowit att i partnerskap med StyrelseAkademien nå ut med våra erfarenheter och vår kompetens inom digitalisering till beslutsfattare i näringslivet. Våra konsulter möter dagligen dessa utmaningar hos våra kunder och får där en insikt i behoven hos företag i många olika branscher. Det gör att vi kan bidra med spetskompetens och vara träffsäkra i våra utbildningar", säger Per Wallentin, vd och koncernchef för Knowit.

Ansvariga för utbildningen från Knowit är affärsområdet Insight. Knowit Insight har idag cirka 300 managementkonsulter som erbjuder strategiska tjänster inom exempelvis datadriven tillväxt, cybersäkerhet och förändringsledning.

För mer information, kontakta

Christina Johansson, Kommunikationschef Knowit AB, 070-542 1734 eller christina.johansson@knowit.se

Per Wallentin, CEO Knowit AB, 073-074 6860 eller per.wallentin@knowit.se

Gunvor Engström, Styrelseordförande StyrelseAkademien Stockholm, 070-593 0093 eller gunvor.engstrom@hamnplan.se

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från Moderna FörsäkringarAnnons

Med tillgänglighet och kompetens i första rummet

Moderna Försäkringar har under många år utmärkt sig genom exceptionell service och tillgänglighet i kombination med kompetens inom skadehantering. Nu har kvittot kommit på att det hårda arbetet har gett resultat: bolaget tog hem topplaceringar i Svenska försäkringsförmedlares förenings senaste branschundersökning. 

Moderna Försäkringar knep första- respektive andraplatsen i de två undersökningskategorierna. För Kajsa Peedu, affärsområdeschef Företag och Industri, är det goda resultatet en välkommen bekräftelse på att bolagets strategi lönar sig. 

– Eftersom vi inte har några egna säljare utan enbart sysslar med förmedlade affärer är det kritiskt att ha en god relation med förmedlarna. Medan vi förvisso alltid har fått väldigt positiv feedback är det väldigt roligt att vi placerade oss så bra i branschundersökningen. Det ger oss ett kvitto på att vi gör rätt. 

Kräver gott samarbete

I undersökningen fick försäkringsförmedlarna också uppge vilka faktorer de ansåg vara avgörande för att ett försäkringsbolag ska vara framgångsrikt och ett förstahandsval. I slutänden utkristalliserades tre ord: skadehantering, tillgänglighet och kompetens, varav alla tre har varit ledord hos Moderna Försäkringar sedan många år. 

– Skadehantering är något som alla försäkringsbolag sysslar med, men det är när skadan faktiskt inträffar som bolagen skiljer sig åt – våra allra nöjdaste kunder är de som faktiskt har råkat ut för skador. Det är när skadan inträffar som vår viktigaste leverans sker.

För att leverera en bra lösning till slutkunderna behövs dock ett gott samarbete mellan de som hanterar skadorna och de som säljer och prissätter försäkringarna, det vill säga underwriters.

– Tillgänglighet och kompetens hänger ihop. Idag är förväntningarna på tillgänglighet oerhört stora och för att kunna möta kundernas och förmedlarnas krav arbetar vi ständigt på att öka vår redan höga kompetensnivå.

Handplockad expertis

Under de senaste tio åren har Företag & Industri växt från noll till 75 personer, var och en handplockad för sin expertis och sitt engagemang. Detta har lagt grunden för just det nära och personliga arbetssätt som kännetecknar Moderna Försäkringar. 

– Vi är måna om alla som sitter hos oss och det finns en daglig kontakt mellan förmedlarna, kunderna och oss. Förmedlarna känner oss vid namn och vet att var och en av våra medarbetare har både kompetens och mandat att fatta egna beslut och rätt att teckna försäkring. Du som förmedlare ska veta vem du ska prata med och vi ska vara enkla att komma i kontakt med. Direktkontakten mellan förmedlaren och våra underwriters är extremt viktig för oss. Vi är verksamma i en förtroendebransch där man gör affärer med de man litar på och därför har vi valt att vara det personliga alternativet, avslutar hon.

Läs mer om Moderna Försäkringar här

FAKTA OM MODERNA FÖRSÄKRINGAR

Moderna Försäkringar är en utmanare på den svenska försäkringsmarknaden och erbjuder topprankade försäkringar för det moderna företaget och individen. Moderna i Sverige har idag drygt 470 anställda, med en organisation som är indelad i affärsområdena; Privat, Företag & Industri, Affinity, Operations, Garanti, Djur, Bilsport & Mc samt Atlantica. 

 

Mer från Moderna Försäkringar

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Moderna Försäkringar och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?