Annons

Avanade och Accenture klassade som världsledande inom Microsofts implementeringstjänster i rapporten IDC MarketScape

Stockholm; 18 juni 2019 - Accenture och Avanade har tillsammans utsetts till världsledande inom Microsofts implementeringstjänster baserat på både befintlig kapacitet och framtida strategier. Rapporten "IDC MarketScape; Worldwide Microsoft Implementation Services 2019 Vendor Assessement" visar att Avanade är världsledande inom implementering av Microsoftbaserade lösningar och applikationer. 

Rapporten utvärderar 10 ledande globala leverantörer av Microsoft Enterprise implementeringstjänster över hela livscykeln inklusive design, konstruktion, integrerade funktioner, inkluderande implementationer av alla Microsoftlösningar för affärssystem hos större organisationer. Avanade och Accenture är i rapporten betraktade som en enhet eftersom företagens strategier är tätt integrerade.  

Accenture och Avanades höga rankning grundade sig på flera faktorer. Däribland en mycket positiv återkoppling från kunder på bolagens samlade förmåga att leverera önskat affärsresultat med tekniska insikter och hög kompetens, samtidigt som man håller tidsschemat och smidigt hanterar förändringar som uppstår i projekten. Enligt rapporten rankade kunderna Accenture och Avanade högt för deras förmåga att integrera de egna teamen med kundens interna team. Rapporten belyser också Accentures och Microsofts unika relation via Avanade och den nyligen presenterade Accenture Microsoft Business Group. 

Rapporten fastslår att relationen gör det möjligt för Accenture och Avanade att ha en marknadsstrategi som är tätt sammanflätad med Microsofts strategi för att ta kunder med på resan mot digital transformation. Tillsammans erbjuder de sina kunder lösningar för den digitala arbetsplatsen, affärsapplikationer, internet of things, artificiell intelligens, molntransformation och tekniska tjänster som underlättar kundens resa mot en digital transformation.

–Med världens största grupp av skickliga Microsoftkonsulter överför Avanade ett innovativt tänkade till sina kunder, vilket gör det möjligt för dem att att använda den fulla potentialen av Microsoft som en del i deras startegi för sin digitala transformation, säger Adam Warby, VD Avanade. Vi är glada att bli erkända som en ledare i den här rapporten och vi kommer fortsätta att anstränga oss för att hjälpa våra kunder att upptäcka möjligheterna inom Microsofts ekosystem.

–Att vi behåller vår ledande position i den här rapporten visar på vår succé och fortsatta arbete med att förse våra kunder med ledande lösningar från Microsofts plattform som kan förändra stora företag. Accenture Microsoft Business Group som bygger på Avanades unika relation till Microsoft hjälper oss att ta detta till nästa nivå, säger Emma McGuigan, VD Accenture Microsoft Business Group.

Accenture och Avanade har utsetts till årets Microsoft Alliance Partner totalt 14 gånger. Tillsammans har företagen levererat mer än 35 000 Microsoftprojekt till mer än 4 000 kunder över hela världen.  

Läs ett utdrag ur IDC MarketScape rapporten här.

IDC MarketScape: Worldwide Microsofts implementeringstjänster 2019 leverantörsutvärdering 

För mer information kontakta:

Antonio Marsico 
Country Manager, Avanade Sverige
T: +39 335 632 29 59 
E: antonio.marsico@avanade.com  

Marta Kardach
Sweden Marketing Lead, Avanade Sverige
T: +46 70 521 32 88
E: marta.kardach@avanade.com



Om IDC MarketScape
IDC MarketScape vendor assessment model is designed to provide an overview of the competitive fitness of ICT (information and communications technology) suppliers in a given market. The research methodology utilizes a rigorous scoring methodology based on both qualitative and quantitative criteria that results in a single graphical illustration of each vendor’s position within a given market. IDC MarketScape provides a clear framework in which the product and service offerings, capabilities and strategies, and current and future market success factors of IT and telecommunications vendors can be meaningfully compared. The framework also provides technology buyers with a 360-degree assessment of the strengths and weaknesses of current and prospective vendors.

Om Avanade 
Avanade is the leading provider of innovative digital and cloud services, business solutions and design-led experiences on the Microsoft ecosystem. Our professionals bring bold, fresh thinking combined with technology, business and industry expertise to help make a human impact on our clients, their customers and their employees. We are the power behind the Accenture Microsoft Business Group, helping companies to engage customers, empower employees, optimize operations and transform products, leveraging the Microsoft platform. Avanade has 30,000 professionals in 24 countries, bringing clients our best thinking through a collaborative culture that honors diversity and reflects the communities in which we operate. Majority owned by Accenture, Avanade was founded in 2000 by Accenture LLP and Microsoft Corporation. Learn more at www.avanade.com. 

Om Accenture
Accenture is a leading global professional services company, providing a broad range of services and solutions in strategy, consulting, digital, technology and operations. Combining unmatched experience and specialized skills across more than 40 industries and all business functions — underpinned by the world’s largest delivery network — Accenture works at the intersection of business and technology to help clients improve their performance and create sustainable value for their stakeholders. With more than 477,000 people serving clients in more than 120 countries, Accenture drives innovation to improve the way the world works and lives. Visit us at www.accenture.com.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Innehåll från BrainHeartAnnons

Allt fler upptäcker de klimatmässiga fördelarna med bergvärme och geoenergi

För att vi ska lyckas nå de globala klimatmålen räcker det inte enbart att satsa på fossilfria uppvärmningsalternativ – de behöver vara C02-fria. 500 000 villaägare med bergvärme har insett detta liksom att mängden köpt energi reduceras med 70 procent. Men bland ägare av stora fastigheter har solbaserade värmepumpsanläggningar stått i skuggan av fjärrvärme. Nu får allt fler stora aktörer upp ögonen för den solbaserade geoenergin menar Ulf Jonströmer, grundare av bland annat BrainHeart Energy och Sonority, båda fokuserade på CO2-fria lösningar för stora fastigheter.

Geoenergi är en förnybar energikälla som till skillnad från vindkraft och solceller fungerar dygnet och året runt. Värmen genereras från solen som värmer upp marken och berget som likt ett batteri lagrar värmeenergin redo att användas. Lösningen ger både minskade kostnader och undviker koldioxidutsläpp, jämfört med fjärrvärme som främst förbränner skogsprodukter och släpper ut miljontals ton koldioxid till atmosfären – där vi absolut inte vill ha den.

– Den energi vi genererar är till 70 procent gratis energi som fyller på sig självt under varma årstider och är C02-fri. Vi ser att fler stora aktörer nu börjat inse att det inte räcker att vara fossilfri utan vi måste sluta bränna upp träd som gör bättre nytta genom att istället absorbera koldioxid, säger Ulf Jonströmer.

”En bortglömd energikälla”

Geoenergi är något av en bortglömd energikälla i all uppmärksamhet kring vindkraft och solceller, menar Ulf Jonströmer. Detta trots de stora vinster fastighetsägare och företag kan hämta. Konsumtionen av köpt energi går exempelvis ned med så mycket 65-70 procent, förklarar han.

– Om man ska översätta det till pengar och jämföra det med fjärrvärme så kan man se att 100 procent att fjärrvärmens energi kommer från just fjärrvärme. Inom geoenergi kommer två tredjedelar av energin från berget och marken, helt gratis. Den resterande tredjedelen består av elektricitet som behövs för att pumpa upp energin från marken och få cirkulation i ett värmesystem till exempel. Detta blir också helt C02-fritt om man använder grön-el från vind, sol eller vatten.

Ökade önskemål

Ulf Jonströmer ser positivt på trenden som visar en ökad insikt kring behovet av att bli C02-fri.

– Fler stora fastighetskoncerner börjar förstå att klimatvänlighet inte är likställt med fossilfrihet. Koldioxid är giftet för klimatet och EU och andra organ arbetar på en betydande beskattning av CO2.Vi använder solbaserade värmepumpar i kombination med berget men också solceller för att komplettera med billig och CO2-fri el.

Fakta BrainHeart

BrainHeart är ett investmentbolag och dess helägda dotterbolag Sonority ä helt fokuserat på förnybara CO2-fria energilösningar för stora fastigheter. Namnet BrainHeart kommer från 30 års erfarenhetav av att all framgångsrik verksamhet bygger på det rätta teamet med både kunskap och kompetens ”Brain” och engagemang och driv ”Heart”.

För mer information: www.sonority.se

Mer från BrainHeart

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med BrainHeart och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?