1515
Annons

Prebona: Initial order från ny återförsäljare i Tyskland

Prebona AB (publ) meddelar idag att Bolaget erhållit en första order från en nyligen kontrakterad återförsäljare i Tyskland.

Prebona erhöll ordern från den tyska distributören Biesterfeld Spezialchemie GmbH avseende marknadsföring och försäljning av Prebona OdorControl mot både proffsmarknaden och den industriella marknaden i Tyskland, Österrike, Schweiz samt Östeuropa. Biesterfeld är en ledande internationell distributör av specialkemikalier till företag i framförallt Europa. Detta är en initial order med ett mindre ordervärde.

- Det här är en strategiskt mycket viktig order för Prebona då jag ser den som starten på ett långsiktigt samarbete med en enorm potential, säger Patrik Bernstein VD i Prebona AB. Vi lanserade Prebona OdorControl och Prebona DuraClean tillsammans med Biesterfeld på SEPAWA-mässan i Berlin i slutet av oktober och deras säljkår har nu påbörjat införsäljningen som kommer att intensifieras under första och andra kvartalet 2020. Intresset för Prebonas produkter hos deras kunder är väldigt stort tack vare den effektiva funktionen och den miljövänliga profilen hos våra produkter, avslutar Patrik.

För ytterligare information kontakta:

Patrik Bernstein, VD, Telefon +46 70 638 2678, E-post: patrik.bernstein@prebona.com

Prebona AB (publ) är ett materialteknikbolag som utvecklar, marknadsför och säljer funktionella, miljövänliga och kostnadseffektiva material och ytbeläggningar inom affärsområdena AirCare, SurfaceCare samt HealthCare. Prebonas vision är att bli en ledande leverantör av funktionella material och ytbeläggningar. Prebona AB (publ) (PREBON) är listat på Spotlight Stockmarket. För mer information se www.prebona.com.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från StaplesAnnons

Staples: Det är smart att betala frakt

Vem betalar för transporten när frakten ingår i priset? Förmodligen både du och miljön. Men genom att visa och debitera transportkostnaden separat istället för att baka in den i produkternas pris vill Staples ge sina kunder större möjlighet att göra både ekonomiska och klimatsmarta val.

– Fraktfritt är sällan fraktfritt på riktigt. Vi tycker det är mycket bättre att redovisa transportkostnaderna tydligt och transparent, samtidigt som vi berättar för kunderna hur de kan minska dem. Med smartare beställningsrutiner kan antalet leveranser och därmed också både kostnader och klimatutsläpp kapas rejält, säger Fredrik Marcus, som är Sales Director för Staples i Sverige.  

Vad kan man då själv påverka som avtalskund? 

– Att samla ihop sina beställningar till större men färre order är en väldigt effektiv åtgärd. Och om en produkt skulle saknas hos oss och behovet inte är akut, så kanske man kan vänta någon extra dag så att allt kan levereras vid ett och samma tillfälle. En så enkel sak som att vara noga med att ange korrekt leveransinformation är också viktigt för att minska antalet transporter, säger Fredrik Marcus. 

Som ett led i Staples totala klimatarbete fokuserar man nu på att optimera alla delar av transportkedjan, från leverantörer via lager och hela vägen till kund. 

– Ja, även om transporterna bara står för cirka tre procent av vår totala klimatpåverkan, så är det en av de delar som faktiskt är enklast att påverka. Genom att öppet redovisa fraktens pris ger vi våra kunder ett starkt incitament att bidra till förändringen, säger Fredrik Marcus. 

Kort om Staples
Som ledande leverantör av kontorsmaterial och integrerade lösningar för små, medelstora och stora företag har Staples gedigen kunskap om arbetsplatser. Med ett brett utbud av produkter och lösningar som kan skräddarsys samarbetar våra experter med dig för att säkerställa att din arbetsplats har allt som behövs för att användas optimalt – when your space works, everything works.

www.staples.se

Mer från Staples

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Staples och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?