1515

SilverPark Media lanserar ny information och jämförelsesajt för träning

Det svenska affiliateföretaget SilverPark Media AB har lanserat en ny webbsida för träningsintresserade. Namnet är Träningscentralen och på sidan presenteras fakta, information och övningar samt köpguider till träningsmaskiner och redskap.

- Det känns skönt att Träningscentralen äntligen är igång och den första tiden har gått bättre än förväntat. Jag har haft denna idé i huvudet i flera år, men andra projekt har hela tiden kommit i vägen och försenat arbetet. Nu börjar allting falla på plats och sidan växer för varje vecka, säger Jesper Bjerling, grundare av SilverPark Media AB.

SilverPark Media jobbar med affiliatemarknadsföring och driver i dagsläget över 60 webbplatser med upp mot 100 000 unika besökare per månad. En annan av företagets hemsidor är Kosttillskottguiden där besökare kan läsa tester, recensioner och omdömen av kosttillskott och hälsokost.

- Jag startade Kosttillskottguiden som en personlig blogg för många år sedan, men sidan har vuxit mycket och är idag en av våra större hemsidor. Precis som namnet antyder fokuserar den främst på olika sorters kosttillskott, därför ville jag även starta en mer allmän träningsportal med ett bredare utbud, säger Jesper.

Målsättningen är att Träningscentralen ska bli en av de största träningssajterna i Sverige. För att lyckas med detta kommer fokus ligga på sökmotoroptimering, även kallat SEO, vilket också är en av kärnverksamheterna i SilverPark Media AB.

- Vi jobbar långsiktigt med SEO och det är något som tar tid. Vi hoppas såklart att Träningscentralen gör ett bra resultat i julhandeln och den kommande högsäsongen för träning, vilken börjar efter nyårsskiftet. Men de största effekterna av allt jobb vi lägger ner nu kommer synas först om 6-12 månader, säger Jesper.

- Vi ser att intresset för kost, hälsa och träning bara ökar för varje år. Folk verkligen skriker efter kvalitativ information på området. Vår målsättning är att tillgodose detta behov samt att förenkla kunders beslut när de handlar online.

SilverPark Media finns idag på 4 marknader: Sverige, Norge, Danmark och den engelskspråkiga. Allra störst verksamhet har de på den svenska marknaden, med en pågående expansion till den norska. Företaget håller även på att ta fram egna träningsprodukter för att sälja på den svenska marknaden.

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?