1515
Annons

InCoax introducerar ny in:xtnd™ Control på Broadband World Forum i Amsterdam

I enlighet med strategisk plan, introducerar InCoax en ny in:xtnd™ kontrollenhet optimerad för mindre flerfamiljshus och kommersiella byggnader för nyckelmarknader i Europa och Nordamerika.

InCoax har valt mässan Broadband World Forum (BBWF) för att introducera en ny in:xtnd kontrollenhet för bredbandsnätverk. Den nya 1-kanals kontrollenheten kan kommunicera symmetriskt i 2,5 Gbps hastighet med 31 olika Access-modem och är anpassad för mindre flerfamiljs- och kontorshus (3,0 Gbps i turbo-mode). Enheten är baserad på den etablerade plattformen in:xtnd Control och visar ännu bättre prestanda gällande signalkvalitet, länkbudget, strömförbrukning och signalstyrka (dBm). Den väl avvägda kombinationen av prestanda, storlek och kostnad per lägenhet, gör in:xtnd Control optimal mot tilltänkta målgrupper. Samtliga nya in:xtnd-produkter är CE och FCC-märkta för att kunna adressera nyckelmarknader i Europa och Nordamerika.

Den nya in:xtnd kontrollenheten kan levereras i Q1 2020, men orderböckerna är redan öppna för att underlätta prospektering av kommande objekt. BBWF är ett av Europas ledande events för kunder och leverantörer av infrastruktur och bredbandstjänster. Eventet går av stapeln i Amsterdam den 15 - 17 oktober och drar drygt 4000 deltagare i beslutsfattande position från telekom och fiberoperatörer. För att få veta mera, besök oss i monter J30 på BBWF i Amsterdam eller kontakta oss på sales@incoax.com.

"Lanseringen av nya in:xtnd Control är viktig för att understödja vår långsiktiga marknadsstrategi. Lanseringen kompletterar vårt nuvarande marknadserbjudande, för att effektivt kunna adressera strategiskt viktiga segment och marknader såsom Kabeloperatörer och Bredbandsleverantörer, i Europa och Nordamerika”, säger Peter Carlsson, VD på InCoax.

Om in:xtnd
In:xtnd är lätt (EASY) att installera eftersom det använder byggnadens existerande kabelinfrastruktur för uppkoppling av bredbandslösningar (fiber access extension). Modemen kopplas enkelt in av användaren själv och systemet kan driftsättas i olika steg, vilket gör att den dagliga driften av ex hotell och sjukhus störs minimalt. 
In:xtnd är snabbt (FAST), 2,5 Gbps data på varje kanal, i princip symmetriskt (lika snabb upp- som nedladdning av data). In:xtnd är smart (SMART) eftersom det använder existerande kabelnät och därmed även det miljömässigt smartare alternativet. Snabb och lätt driftsättning leder även till ökad tillgång till fastigheter och därmed flera abonnenter, samt kort tid till att tjänster kan driftsättas (short time to revenue).

För ytterligare information:
Peter Carlsson, VD, InCoax Networks AB
peter.carlsson@incoax.com
+46 70-8563427

Följande bilagor finns för nedladdning:
InCoax introducerar ny in:xtnd™ Control på Broadband World Forum i Amsterdam (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från NorwegianAnnons

Så använder piloter på Norwegian data för att minska utsläppen

Niklas Lindfors, trafikpilot på Norwegian.
Niklas Lindfors, trafikpilot på Norwegian.

Genom lösningar som samlar in och analyserar data får piloter på flygbolaget Norwegian tips för att minska utsläppen när de flyger flygplanet.

– Det är alla piloters önskan att flyga så snålt man kan, just för att minska utsläppen och dessutom hålla kostnaden och därmed biljettpriserna nere, säger Niklas Lindfors, trafikpilot på Norwegian.

Flygbolaget Norwegian använder databaserade applikationer för att minska bränsleförbrukningen och därmed utsläppen, vilket är i linje med flygbolagets hållbarhetsmål.

En sådan är SkyBreathe, som registrerar data för hur alla flygbolagets piloter flyger flygplanen på respektive rutter.

– Inför varje flygning kan vi se statistik över hur våra kollegor flugit och hur mycket bränsle som gått åt. Då vet vi vad som är en optimal flygning. Genom att flyga på det sättet kan vi spara bränsle, vilket är bra för både ekonomin och klimatet, förklarar Niklas Lindfors. 

På marken kan det till exempel handla om taxning med en avstängd motor och mer omfattande användning av hjulbromsning istället för motorbromsning.

Dessa tips för piloterna kan hjälpa flygbolaget att spara upp till fem procent på bränsleförbrukningen.

– För en flygning mellan Arlanda och Kiruna kan vi spara ungefär 200 kg koldioxidutsläpp, enkel väg. Det är mer än ett kilo per passagerare, om flygmaskinen är full, säger han.

Norwegian utnyttjar väderdata för mer hållbart flygande

En annan lösning är tjänsten ClearPath från det svenska företaget AVTECH, som levererar optimala flyghöjder i realtid. Kraftfulla datorer på marken analyserar stora mängder väderdata och skickar ett kort meddelande till piloterna i luften om var de bästa väderförhållandena finns på den aktuella rutten.

Genom att till exempel byta höjd vid rätt position kan man utnyttja en bättre vind. Det kan spara drygt två procent bränsle under en flygresa. 

– Det ligger i allas intresse att vi förbrukar så lite bränsle som möjligt, med så små utsläpp som vi bara kan, utan att tumma på vår höga säkerhet. Det försöker vi göra hela tiden, avslutar Niklas Lindfors.

Om Norwegians hållbarhetsarbete

Flygbolaget Norwegian har lanserat en ambitiös hållbarhetsstrategi. Bland annat ska man:

° Minska koldioxidutsläppen per passagerare med 45 procent till 2030.
° Ta bort all icke-återvinningsbar plast ombord senast 2023.
° Minska användningen av engångsplast med 30 procent och återvinna all engångsplast till 2023.

Läs mer på: www.norwegian.com

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Norwegian och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?