1515

COSELs konfigurerbara kraftaggregat kortar time-to-market för medicinska applikationer

•    Flexibel modulär systemarkitektur ger många olika utgångskonfigurationer •    Låg profil (41mm, 1,61” = 1U hög) •    Universal inspänning (85-264VAC)  •    Medicinsk isolation 2MOPP •    Godkänd enligt säkerhetsnormerna 60601-1 och 62368-1 •    Utspänning och ström kan styras med en analog signal •    5 års garanti Cosel Co, Ltd (6905: Tokyo) lanserar nu en komplett serie konfigurerbara kraftaggregat för medicinska applikationer, AME serien. Baserad på COSELs expertis inom digitala kraftaggregat och optimerade topologi för hög verkningsgrad omfattar AMF serien fyra modeller, AME400F, AME600F, AME800F och AME1200F, som tillsammans täcker applikationer från 400W till 1200W. Varje aggregat kan utrustas med oberoende utgångsmoduler som kan blandas och kombineras till unika konfigurationer för att möta en applikations behov. Utgångsmodulerna finns i både 120W och 240W versioner, med utspänningarna +5V, +12V, +24V och +48V, för maximal optimering av konfigurationen. Framtagna för krävande medicinska applikationer har AMF serien ingång/utgång isolation i överensstämmelse med 2MOPP kraven.

AME seriens modulära koncept ger mycket stor flexibilitet. Varje modul uppträder som ett oberoende kraftaggregat där styrning och övervakning är åtkomligt via en enkel kontakt. 240W modulen har fjärrstyrt ON/OFF, larmsignaler, spänningsavkänning, utspännings- och utströmstyrning. Utspänningen kan justeras med den inbyggda potentiometern eller en extern spänning. Vid extern spänningsstyrning kan utspänningen styras ner nästan till noll volt. Genom strömstyrningsfunktionen (ITRM) kan modulen användas som en konstantströmenhet. Genom att kombinera styrning av spänning och ström (VTRM och ITRM) blir den en konstant spänning/konstant ström (CVCC) enhet.

Med 24V och 48V utgångar och 240W modulen har AME serien toppström kapacitet som lämpar sig för laser eller pulsgeneratorapplikationer. Med COSELs teknologi kan högre spänningar fås genom seriekoppling av moduler och högre total effekt genom parallellkoppling.

Avsedd för applikationer med lägre krav på styrning är 120W modulens gränssnitt begränsat till fjärrstyrt ON/OFF samt larm. Samtliga moduler har skydd för överspänning och överström med automatisk återställning.

Anslutningen på utgångarna är som standard skruvterminaler, men för applikationer som erfordrar isolerade anslutningar eller snabbkoppling kan skruvterminalerna ersättas med Molex kontakter.

Huvudenheterna inkluderar störningsfilter, inströmsbegränsning, primärskydd och en extra utgång på 5V/1A med 12V som option. Hela kraftaggregatet kan övervakas via huvudenheten genom ett huvudlarm och global inhibit. En smart-fan med inblås för forcerad kylning som garanterar optimala driftförhållanden sitter också i huvudenheten. Automatisk styrning av fläkthastigheten efter behovet ger minskad effektförbrukning och sänkt ljudnivå.

AME400F och AME600F har plats för fyra utgångsmoduler medan AME800F och AME1200F har plats för sex.

Med siktet på medicinska applikationer har AME serien ingångs och utgångsisolation i enlighet med 2MOPP och ingång mot jord enligt 1MOPP. AME serien är godkänd enligt UL62368-1, C-UL (CAN/CSA-C22.2 No.62368-1), EN62368-1, ANSI/AAMI ES60601-1, C-UL (CAN/CSA-C22.2 No.60601-1), EN60601-1 3rd edition, och den uppfyller IEC60601-1-2 4th edition.

Vid test för ledningsbunden störning uppfyller AME serien FCC-B, CISPR11-B, CISPR32-B, EN55011-B, EN55032-B, VCCI-B. För applikationer som kräver ännu lägre störningsnivåer kan ett tilläggsfilter av typen COSEL NAC tillhandahållas.

Avsedd att strömförsörja krävande applikationer där utrymmet ofta är begränsat har AME serien byggts i ett lågprofilhölje. AME400F och AME600F har måtten 89 X 41 X 257mm (3.50 X 1.61 X 10.12 tum), medan AME800F och AME1200F har måtten 127 X 41 X 257mm (5.00X1.61 X10.12 tum).

För att passa ett brett spektrum av applikationer och förenkla produktimplementeringen finns till AME serien ett stort utbud av optioner och tillbehör, samt ett konfigureringsverktyg. AME serien uppfyller RoHS direktivet och är CE märkt i enlighet med lågspänningsdirektivet.

Aktuella länkar:
AME400F, AME600F, AME800F, AME1200F
https://www.coseleurope.eu/Products/AC-DC/AME
 


Om Cosel
COSEL, grundat i Japan 1969, är ett av världens ledande företag för utveckling och tillverkning av högpresterande AC-DC kraftaggregat, DC-DC omvandlare och EMI filter. Med kvalitet, tillförlitlighet och flexibilitet som huvudfokus känner vi stolthet över att utveckla några av de mest högkvalitativa och tillförlitliga produkter som finns i världen idag. COSEL gruppen, med säljkontor i Japan, Asien, Europa och Nordamerika, har ca 810 medarbetare och omsätter 253 miljoner USD. Vårt produktutbud riktar sig främst till krävande applikationer inom industri, fabriksautomation, medicin, telekom, belysning och förnyelsebar energi, samt audio/broadcast sektorn. Med ett flexibelt förhållningssätt och egen heltäckande in-house produktutveckling levererar vi produkter med den senaste teknologin, som motsvarar våra kunders växande behov och förväntan.

Not till redaktörer:
COSEL gruppen inkluderar den Sverigebaserade internationella strömförsörjningsspecialisten Powerbox International AB, som förvärvades av COSEL 2018-06-25.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?