1515

Varbi i partnerskap med Centric i Nederländerna

Nu är det officiellt att Centric och Varbi går in i ett partnerskap i Nederländerna. 

Centric erbjuder mjukvaror och ett brett spektrum av IT-tjänster inom HR-fältet. Varbis rekryteringsverktyg är nu kopplat till Centrics HR- och lönesystem ”Motion”, och kommer gå under namnet Motion Recruit.

”Vi är glada över samarbetet med Varbi. Med tillskottet Motion Recruit till vår Motion Suite kan vi erbjuda ett ännu större värde till våra kunder. Med Motions totallösning erbjuder vi våra kunder digitalisering av hela HR-processen” säger Hein Brockhoff, Director of the HR & Payroll unit of Centric.

”Detta är en fantastisk möjlighet för Varbi att kraftigt öka vår tillväxttakt i Nederländerna. Vi är glada över att vara partners med en stark nederländsk aktör som Centric.” berättar Magnus Mollstedt, VD på Varbi.

Varbi har det senaste året vuxit rejält i Nederländerna och fått ett flertal stora kunder.

”Vi har länge varit en av de ledande leverantörerna av SaaS-lösningar inom rekrytering i Norden och därför kändes Nederländerna, som också är en marknad med hög IT-mognad, som ett naturligt nästa steg. Det är kul att få det bekräftat att vårt rekryteringsverktyg Varbi Recruit står sig starkt även i övriga Europa” fortsätter Magnus.

Varbi AB utvecklar sedan tolv år tillbaka det webbaserade rekryteringssystemet Varbi Recruit som idag används av 42 000 rekryterare och rekryterande chefer på 500 olika företag och organisationer. Bland kunderna hittas privata företag, rekryteringsföretag, kommuner, internationella koncerner, Sveriges största arbetsgivare, Sveriges största kommun, Sveriges största nöjespark och flera av Nordens ledande universitet. Varbi har kontor i Trollhättan, Stockholm, Palo Alto och Oslo.

Globalt verkar Centric även inom Software Solutions, IT Outsourcing, Business Process Outsourcing och hälso- och sjukvård. 2018 omsatte Centric 490 miljoner euro med ett EBIT på över 24 miljoner euro. Centrik är Nederländernas största privatägda IT-bolag. Centrics 4500 anställda finns förutom i Nederländerna även Sverige, Norge, Belgien, Tyskland och Rumänien.

Kontakt:
Magnus Mollstedt
VD Varbi
0762-349997
magnus.mollstedt@varbi.com



Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från PayerAnnons

Så minskade ekonomiavdelningen sin tid för betalningsprocesser med 80% tack vare Payer

2019 valde United Spaces att skriva avtal med Payer, en startup inom B2B-betalningar, för att lösa betalningar för sina medlemmar på coworking-kontor i Sverige. Nu expanderar United Spaces med fem nya kontor i landet och i centrum finns en betalningslösning som kraftigt har reducerat kostnaderna för finansavdelningen.

Samarbetet mellan de två bolagen startade när United Spaces sonderade marknaden för en partner som både kunde designa men också processa betalningsflöden inom B2B. Kravet var att göra kundupplevelsen riktigt bra för sina medlemmar men också att lösa den manuella hanteringen av fakturering på ekonomiavdelningen.

Den tekniska lösningen var en integration av Payers API-plattform med United Spaces mobila medlemsapp men också med deras bokföringssystem Fortnox. Resultatet efter ett års samarbete överraskade Joakim Helbig, CFO på United Spaces.

– Det fanns en tid innan och efter Payer. Resultatet efter att vi implementerade Payers plattform har varit fantastiskt för ekonomiavdelningen. Vi spenderar nu 80% mindre tid på betalningshantering och inkassering. Utöver det betalas fakturor av våra medlemmar 30% fortare. Det är ett klart bevis att vi har lyckats lyfta betalningsupplevelsen till en riktigt hög nivå, säger han.

Blir långsiktig partner

Nu när United Spaces expanderar över landet, från fyra till totalt nio kontor har, de valt Payer som en långsiktig partner. Det tionde coworkingstället öppnar under hösten.

– Jag tror att det här systemet som vi har byggt tillsammans med Payer kan fungera som en mall för framtidens finansavdelning. Digitalisering och automatisering är menat att göra arbetslivet enklare och effektivt. Vi har uppnått just det och mycket mer med Payer. Det finns ingen anledning att hålla fast vid manuella processer för att fakturera, monitorera och bokföra när det kan skötas helt automatiskt. Nu när vi expanderar vill vi fortsätta resan med Payer, säger Joakim Helbig.

Peder Berge är VD och grundare av Payer.

– Vi är förstås otroligt glada att vi har fått utökat förtroende av United Spaces i deras fortsatta expansion. Vi har jobbat hårt för att få till detaljerna i betalningslösningen och det har burit frukt. Magi skapas genom hårt arbete och resultaten som vi har uppnått med United Spaces talar för sig själv. Vi ser fram emot att hjälpa flera svenska bolag att bli mer effektiva, få bättre kassaflöde och få högre marginaler, säger han. 

 

Mer från Payer

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Payer och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?