1515

MOORE: “Helping you thrive in a changing world”

Fr. o. m. idag och framgent verkar Moore Stephens Sverige under ett nytt varumärke, det nya varumärket är 'MOORE'. Detta utgör en del av en världsomspännande rebranding av Moore Stephens globala nätverk av revisions- och konsultbyråer i vilket Moore Stephens Sweden (numera MOORE Sweden) ingår. 

Dagens offentliggörande av en ny logotyp, visuell identitet och varumärkespositionering markerar den fortsatta utvecklingen av ett internationellt nätverk av mer än 260 oberoende företag i 112 länder med mer än 30 000 medarbetare.

Förändringen från Moore Stephens till MOORE innesluter de traditionella kärnstyrkorna hos Moore Stephens, samtidigt som den tillför en mer modern, visuell utformning av varumärket. Branding-processen i övrigt syftar till att i ännu högre grad understödja våra kunders fortsatta framgång och tydliggöra vår förmåga att, genom vårt medlemskap och deltagande i ett globalt revisions- och konsultnätverk, tillhandahålla globala, sömlösa klientlösningar.

MOORE Sweden ABs styrelseordförande Ulf Lindesson kommenterar rebrandingen enligt följande:

”Jag tror att den här återlanseringen av varumärket positionerar oss perfekt för såväl befintliga som nya, potentiella kunder. Mottot ‘Helping you thrive in a changing world‘ tydliggör vår varumärkespositionering, och det är även detta tankesätt vi bär med oss varje dag i våra åtaganden gentemot våra kunder så att de kan vara framgångsrika såväl i dag som i framtiden. Vi bygger våra kundrelationer baserade på förtroende, kvalitet och tydliga råd, och säkerställer att våra klienter får mer tid att fokusera på vad de är bäst på.”

Anton Colella, CEO på MOORE Global Network ger sin syn på vad det nya varumärket betyder för kunderna:

“In our changing world, business is increasingly conducted internationally and digitally. Everyone must adapt.

With our new brand – MOORE – we choose a new identity fit for a world defined by global decision-making, data-driven insight and the need for agility in all that we do. The brand captures our ability to connect to you locally and globally as we help you realise your ambitions. That is why our brand position is ‘Helping you thrive in a changing world.’

We never lose sight of what makes us strong, and why our network has grown and continues to grow – our commitment to ever stronger relationships with our clients. 

So as we look to the future, our brand honours our Moore Stephens heritage, reflecting the strengths that clients have, and can always expect from us: straightforward advice, high quality, and the passion we bring every day to our belief that relationships with clients are about much more than simply a job.”

Anton Colella, CEO, MOORE Global Network

Om MOORE Global

Hos MOORE och dess medarbetare är syftet att hjälpa människor, företag och organisationer att växa och utvecklas. Vi är ett globalt nätverk av revisions- och konsultbyråer med över 30 000 medarbetare i 260 oberoende företag fördelade över 112 länder som alla tillsammans samverkar för att ta hand om dina behov, lokalt, nationellt och internationellt.

När du arbetar med en MOORE-byrå kommer du i daglig kontakt med människor som verkligen bryr sig om din framgång och som har drivkraft och engagemang för att leverera resultat för dig och ditt företag. Du har större tillgång till högre expertis än hos många andra företag. Vi kommer att vara här för dig när du behöver oss - för att hjälpa dig se igenom labyrinten av information, för att vägleda dig i dina beslut och se till att du utnyttjar alla möjligheter som står till buds. För att hjälpa dig att växa och utvecklas i en föränderlig värld.

 
Kontaktuppgifter

Ulf Lindesson (styrelseordförande) - MOORE Sweden: +46 31 739 13 04, ulf.lindesson@mooresweden.se

Niklas Larsson (International Liaison Partner) - MOORE Sweden: +46 31 722 42 16, niklas.larsson@mooresweden.se

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?