1515

Isolda tecknar distributionsavtal med Saphe

Isolda tecknar distributionsavtal för den svenska marknaden med Saphe – Nordens mest populära trafikalarm som varnar vid trafikolyckor och fartkameror.

”Vi på Isolda ser enorm potential i Saphe för den svenska marknaden. Sedan starten 2015 i Danmark har Saphe redan byggt ett starkt nätverk med över 500 000 aktiva användare. Det är en fantastisk framgångssaga och vi är stolta att nu få rulla in Saphe på de svenska vägarna för att hjälpa människor att färdas säkrare. Vårt nära samarbete med Saphe stärker Isoldas fokus på innovativa produkter för den mobila människan.”
– Janne Johansson, Manager Operations för Isolda AB

”Vi på Saphe ser stor potential i samarbetet med Isolda och våra trafikprodukter för den svenska marknaden.”

– Mads Bjerregaard, Export Manager för Saphe A/S.

Om Isolda

Isolda är en nordisk distributör med starka varumärken för det moderna kontoret, det smarta hemmet och den mobila människan. Produkterna säljs via ett nätverk av över 3000 återförsäljare i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Isolda grundades 1988 och med vår långa erfarenhet och djupa branschkunskap utvecklar vi sortiment och tjänsteutbud för att vara en inspirerande och innovativ partner till våra kunder, med bästa service, god lönsamhet och efterfrågade produkter.

Huvudkontoret ligger i Göteborg, med filialkontor i Oslo samt logistikcenter i Jönköping. Isolda är en del av Ambia Trading Group, noterat på Aktietorget, där även bolag som Selector Logistik och Netpact Europe ingår. I koncernen arbetar totalt ett sextiotal medarbetare.

www.isolda.se

Om Saphe

Saphe Trafikalarm varnar för trafikolyckor och fartkameror så att du kan nå ditt mål på ett säkert sätt. Saphe startar automatiskt så fort du börjar köra. Det räcker att du installerat appen Saphe Link (för iPhone eller Android) och parkopplat Saphe med din mobil en gång. Så länge du har Bluetooth aktiverat på din mobil så kommer Saphe att starta automatiskt så fort du börjar köra.

Saphe fungerar i hela Europa och används av över 500 000 användare.

Saphe grundades 2015 i Danmark med visionen att bli Nordeuropas mest populära nätverk inom trafiksäkerhet och mobilitet. Vårt fokus är att alltid ge korrekt och relevant information, stilfull design och en enkel användarupplevelse. Saphe har vunnit ett flertal utmärkelser för bästa trafikalarm och appen Saphe Link har toppat App Store i Danmark.

Saphe finns idag att köpa hos bland annat Bilia, AD Bildelar, Kjell & Co och NetOnNet.

www.saphe.dk

För mer information kontakta

Janne Johansson
Manager Operations – Supply & Delivery, Isolda AB
janne.johansson@isolda.se
+46 (0)707-561 573


Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från PayerAnnons

Så minskade ekonomiavdelningen sin tid för betalningsprocesser med 80% tack vare Payer

2019 valde United Spaces att skriva avtal med Payer, en startup inom B2B-betalningar, för att lösa betalningar för sina medlemmar på coworking-kontor i Sverige. Nu expanderar United Spaces med fem nya kontor i landet och i centrum finns en betalningslösning som kraftigt har reducerat kostnaderna för finansavdelningen.

Samarbetet mellan de två bolagen startade när United Spaces sonderade marknaden för en partner som både kunde designa men också processa betalningsflöden inom B2B. Kravet var att göra kundupplevelsen riktigt bra för sina medlemmar men också att lösa den manuella hanteringen av fakturering på ekonomiavdelningen.

Den tekniska lösningen var en integration av Payers API-plattform med United Spaces mobila medlemsapp men också med deras bokföringssystem Fortnox. Resultatet efter ett års samarbete överraskade Joakim Helbig, CFO på United Spaces.

– Det fanns en tid innan och efter Payer. Resultatet efter att vi implementerade Payers plattform har varit fantastiskt för ekonomiavdelningen. Vi spenderar nu 80% mindre tid på betalningshantering och inkassering. Utöver det betalas fakturor av våra medlemmar 30% fortare. Det är ett klart bevis att vi har lyckats lyfta betalningsupplevelsen till en riktigt hög nivå, säger han.

Blir långsiktig partner

Nu när United Spaces expanderar över landet, från fyra till totalt nio kontor har, de valt Payer som en långsiktig partner. Det tionde coworkingstället öppnar under hösten.

– Jag tror att det här systemet som vi har byggt tillsammans med Payer kan fungera som en mall för framtidens finansavdelning. Digitalisering och automatisering är menat att göra arbetslivet enklare och effektivt. Vi har uppnått just det och mycket mer med Payer. Det finns ingen anledning att hålla fast vid manuella processer för att fakturera, monitorera och bokföra när det kan skötas helt automatiskt. Nu när vi expanderar vill vi fortsätta resan med Payer, säger Joakim Helbig.

Peder Berge är VD och grundare av Payer.

– Vi är förstås otroligt glada att vi har fått utökat förtroende av United Spaces i deras fortsatta expansion. Vi har jobbat hårt för att få till detaljerna i betalningslösningen och det har burit frukt. Magi skapas genom hårt arbete och resultaten som vi har uppnått med United Spaces talar för sig själv. Vi ser fram emot att hjälpa flera svenska bolag att bli mer effektiva, få bättre kassaflöde och få högre marginaler, säger han. 

 

Mer från Payer

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Payer och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?