1515

Valega Capital som tryggar transaktioner inom blocktech lanserar crowdfundingrunda med FundedByMe

Bolaget har idag lanserat en crowdfunding-kampanj på FundedByMe.com för att ta in kapital för framtida tillväxt och för att bredda sin ägarbas. Valega Capital ser ett stort behov av att säkerställa digitala transaktioner inom blockkedjor, en handelsplats som saknat transparens.

Med stöd av finska statens innovationsprogram, erbjuder företaget sina kunder ett verktyg där de kan analysera transaktioner inom olika blockkedjor. Verktyget gör det möjligt för kunder (företag och privatpersoner) att söka en specifik transaktion eller blockkedje-address för att spåra olagliga eller suspekta överföringar. Detta möjliggör högre säkerhet inom Blockkedje-transaktioner vilket ökar tilliten till teknologin. Kampanjen lanserades idag den 26 mars med lead investors motsvarande EUR 4,340, www.fundedbyme.com/valega.

"Vi har sett en ganska stor nedklankning på kryptovalutor och de relationer de har till penningtvätt från flera stora finansiella institutioner och myndigheter. Nu de senaste månaderna ser vi klart och tydligt att bankerna själva inte har allt under kontroll" säger - Sven Martinsson, VD för Valega Chain Analytics.

Under de senaste månaderna har allt fler banker blivit offer för penningtvätt i norden. Miljontals Euro har tvättats vilket leder till misstro och volatila aktiemarknader. Nu vill Valega Captial förbättra den finansiella marknaden.

"Just nu analyserar vi transaktioner som sker på befintliga blockkedjor, där den mest känd är Bitcoin. Vi arbetar för närvarande med att få in de de vanligaste europeiska direktiven i vår verksamhet som till exempel PSD2 och ESMA," fortsätter Sven Martinsson.

Valegas produkt riktar sig inledningsvis till de som handlar i krypto samt organisationer som arbetar aktivt för att motverka penningtvätt och suspekta betalningar i den allt växande industrin som är Blocktech. Produkten kommer att utvecklas för både B2B och B2C. Målet är att göra det säkrare och mer öppet för alla företag att kunna genomföra kryptobetalningar och implementera Blockchain-lösningar. I slutändan jobbar de på att kunna analysera vanliga FIAT-transaktioner då de är säkra på att bankerna närmar sig tiden då de kommer att använda Blockchain-baserade protokoller för sina transaktioner.

För mer information om Valega Chain Analytics och deras kampanjen hos FundedByMe, besök: www.valegacapital.com/vca och www.fundedbyme.com/valega.

Om du har några frågor, kontakta gärna Sven Martinsson, VD Valega Capital  sven.martinsson@vaelgacapital.com / +358 45 1807288


Om FundedByMe

FundedByMe AB (publ) är ett noterat bolag på NGM Nordic MTF sedan den åttonde mars 2019. FundedByMe AB (publ) är moderbolag som består av FundedByMe.se, Feminvest - sannolikt Nordens största nätverk för kvinnliga investerare, Laika Consulting AB som är ett helägt dotterbolag som erbjuder Investor Relations tjänster samt marknads- och finansiell kommunikation. Bolaget har även 6 delägda dotterbolag i Finland, Malaysia, Dubai/FAE, Polen, Holland och Singapore. Bolaget har verksamhetslicens i Malaysia (equity och P2P/P2B) samt i Dubai/UAE (equity crowdfunding tillstånd samt tillstånd att hålla i klientmedel). Gruppen når tillsammans över 269,000 registrerade globala investerarmedlemmar. Bolagets aktier kan exempelvis handlas på Avanza (FBM MTF B) eller Nordnet (FBM MTF B).

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?