1515

LeoVegas lanserar GoGoCasino – ska ta marknadsdelar i växande målgrupp

LeoVegas lanserar GoGoCasino som första varumärke på den egenutvecklade multibrandplattformen. GoGoCasino kompletterar och diversifierar koncernens varumärkesportfölj och drivs under samlingsnamnet ”Brands of Leo”.

“Kort efter att vi gått live med vår multibrandplattform lanserar vi nu GoGoCasino. Varumärket erbjuder en modern och lättsam tonalitet med fokus på smidighet och fyller ett hål på marknaden. För kunder som värdesätter enkelhet och snabbhet sätter GoGoCasino en helt ny standard för industrin. Starten och responsen från kunderna har varit väldigt positiv och är ett bevis på hur vi framgångsrikt tar tillvara på koncernens styrkor, erfarenhet och skalfördelar. GoGoCasino lanseras till en början i Sverige men ska gå live på fler marknader inom kort." säger Gustaf Hagman, Group CEO.

Det första varumärket som lanseras på koncernens multibrandplattform - GoGoCasino
GoGoCasino kombinerar de bästa funktionerna inom casino med en hög användarvänlighet och en tilltalande design. Varumärket erbjuder en nytänkande och innovativ produkt som har en av branschens snabbaste och smidigaste spelupplevelser. Prova att spela här - GoGoCasino.com.

GoGoCasino har utvecklats av ett litet team som använt sig av befintliga resurser inom koncernen. Allt i linje med LeoVegas plan att öka effektiviteten i bolaget med befintliga resurser. Den egenutvecklade multibrandplattformens syfte är att lansera fler skräddarsydda varumärken.

Multibrandstrategin och Brands of Leo är en del i bolagets expansionsstrategi och bidrar till att uppnå de finansiella målen år 2021 om 600 MEUR i intäkter och 100 MEUR i EBITDA.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Gustaf Hagman, VD och koncernchef: +46 (0) 8 410 367 66, gustaf.hagman@leovegas.com
Philip Doftvik, Director of Investor Relations and Corporate Finance: +46 73 512 07 20, philip.doftvik@leovegas.com

Om mobilspelsbolaget LeoVegas

LeoVegas passion är ”Leading the way into the mobile future”. LeoVegas är det ledande GameTechbolag och ligger i framkant med den senaste teknologin för mobilspel. En stor del av framgången är ett extremt produkt- och teknikfokus samt den effektiva och datadrivna marknadsföringen. Teknikutveckling sker i Sverige medan den operativa verksamheten är baserad på Malta. LeoVegas erbjuder spel på Casino, Live casino och Sport samt opererar två globala och skalbara varumärken – LeoVegas och Royal Panda samt flertalet, lokala varumärket i Storbritannien. Bolagets aktie är listad på Nasdaq Stockholm. Mer om LeoVegas på www.leovegasgroup.com. 

Följande bilagor finns för nedladdning:
LeoVegas lanserar GoGoCasino – ska ta marknadsdelar i växande målgrupp

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från NixuAnnons

Den mänskliga brandväggen är en nyckel för att cybersäkra er verksamhet

Den digitala hotbilden tilltar och hoten blir alltmer sofistikerade. Allt fler verksamheter kommer till insikt om att det inte räcker att enbart investera i mer teknik för att skydda sin affärsverksamhet, då hela 96 procent av alla intrång beror på den mänskliga faktorn. Så hur kan man då minimera riskerna och öka säkerheten?

Cybersäkerhetsföretaget Nixus ambition är att hålla det digitala samhället säkert. Med ett heltäckande 360-erbjudande stöttar Nixu sina kunder med det mesta inom cybersäkerhet, men Ursula Heumann, Market Unit Lead på Nixu Sverige, betonar att den viktigaste investeringen behöver ske på hemmaplan. 

– Cyberbrottslingar har digitala intrång som sin kärnverksamhet. Det mesta sker automatiserat och de skjuter mot allt. Förr eller senare träffar de något och tyvärr är medarbetare, i majoriteten av fallen, den svagaste länken och därmed vägen in hos en verksamhet. Därför är det en affärskritisk fråga att öka medvetenheten kring cybersäkerhet inom sin organisation – på så vis blir medarbetarna den viktigaste brandväggen.

Regelbunden träning och övning

Ursula förklarar att medvetenhet – awareness – är bottenplattan för i stort sett alla övriga åtgärder. Finns en förståelse för vilka risker man utsätter sig själv såväl som bolaget för, sitter man inte plötsligt med skägget i brevlådan när någon råkat klicka på fel länk. 

– Saknar man rätt kompetens uppstår lätt problem, oavsett om man loggar in i ett system eller av misstag råkar dela säkerhetsklassade filer. För att hindra att dessa problem uppstår behöver organisationer satsa på regelbunden och återkommande utbildning, träning och övning; det digitala landskapet förändras i snabb takt och det gäller att hålla sig uppdaterad.

Skapar en Cybersecurity Roadmap

För att möta utmaningarna är första steget att genomföra en noggrann kartläggning av vilken mognadsnivå företagets medarbetare befinner sig på. I andra hand gäller det att skapa sig en översikt av hotbilden, oavsett om det gäller operativa eller ekonomiska risker. Här erbjuder Nixu effektiva lösningar som ger en nyanserad och detaljerad bild av läget, en så kallad Cybersecurity Roadmap.

– När analysen är gjord stöttar vi i arbetet med att planera nästa steg och utforma övergripande strategier för att öka medvetenhet och minimera risk, både på kort och lång sikt. Det kan inkludera allt från nya säkerhetsrutiner och policydokument till fysiska utbildningar eller långsiktiga cybersäkerhetsövningar med företags- samt individanpassade, simulerade attacker. En viktig faktor är att ha en tydlig ansvarsfördelning, annars finns risken att ingenting blir gjort.

Skräddarsys efter behov och nivå

Allting skräddarsys efter kundens behov och nivå, oberoende om det gäller att erbjuda fördjupningsutbildningar för ledningsgruppen, att anordna innovativa escape rooms som ökar säkerhetsmedvetenheten och stärker teamkänslan eller aktuella webbutbildningar. 

– Alla dessa insatser leder i förlängningen till en förbättrad intern säkerhet, men sådana effekter kan ibland vara svåra att greppa. Därför har vi specialiserade mätverktyg på plats, som möjliggör för våra kunder att följa upp respektive åtgärder. På så vis kan de konkret se hur företagskulturen förändras över tid, med färre attacker och intrång som följd. Resultatet? En tryggare, smartare affärsverksamhet som sparar både pengar, tid och förtroende, avslutar Ursula.

Läs mer om vad cybersäkerhetsövningar innebär i praktiken 

Om Nixu

Nixu är ett cybersäkerhetsföretag som jobbar med att hålla det digitala samhället säkert. Vår passion är att hjälpa verksamheter att digitalisera på ett framgångsrikt och säkert sätt. Med våra konsulttjänster och specialistkompetens hjälper vi våra kunder att möta sina affärskrav och att skapa verksamhetsnytta. Nixu strävar efter att vara den bästa tänkbara arbetsplatsen för sina 400 cybersäkerhetsexperter. De har nordiska rötter men jobbar med stora företag och verksamheter över hela världen. Nixu aktier är noterade på Nasdaq Helsinki.

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Nixu och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?