1515

Knowit digitaliserar interna processer med Cinode

Cinode välkomnar stolt Knowit-koncernen med verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Ett partnerskap helt i linje med Cinodes expansionsplaner.

”Med Cinode vidareutvecklar vi vårt digitaliserade arbetssätt för att hantera våra kompetenser och cv:n. Genom att strukturera och synliggöra våra kompetenser skapar vi bättre förutsättningar för samverkan och tillväxt inom vår nätverksorienterade organisation”, säger Per Wallentin, CEO på Knowit.

Cinode är ledande inom verktyg som effektiviserar konsultaffären. Bolaget växer snabbt på den nordiska marknaden med närmare 200 kunder i fler än 15 länder. Genom att samla sina kompetenser, uppdrag, beläggning, underkonsulter och partners i en och samma plattform uppnår konsultföretag enorma vinster.

”Det är otroligt glädjande och inspirerande att Knowit väljer Cinode. Avtalet är ett kvitto på att vårt erbjudande matchar stora konsultorganisationer med verksamheter i flera länder och med olika affärsmodeller. Affären ligger dessutom helt i linje med vårt fokus att etablera Cinode på fler marknader”, säger Anders Hagberg, CEO på Cinode.

Knowit är ett av nordens större konsultföretag inom digitalisering och innovation. Knowits styrka är att kunna erbjuda sina kunder en kombination av kompetenser från datadrivna digitala kundupplevelser, strategier som stödjer digital transformation och it-utveckling i teknikens framkant.

”Tillsammans med Cinode vidareutvecklar vi nu våra verktyg för att hantera och träffsäkert presentera koncernens förmågor, något som stärker vårt varumärke ytterligare. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla partnerskapet med Cinode”, säger Per Wallentin.

 

Anders Hagberg
Vd/Säljansvarig
+46 70-184 40 44
anders.hagberg@cinode.com


Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från SenzaGenAnnons

Säkrare kemikalier utan djurförsök

Axel Sjöblad, vd på SenzaGen.
Axel Sjöblad, vd på SenzaGen.

Som innovativt bolag har SenzaGen utvecklat en teknologiplattform för att utvärdera om kemikalier kan orsaka allergiska reaktioner på hud eller i luftvägarna. Genom testerna kan företag i en rad olika branscher undvika allergiframkallande ämnen och sätta säkrare produkter på marknaden samtidigt som antalet djurförsök kan minskas. Metoden har rönt stort intresse och SenzaGen är mitt i en intensiv kommersialiseringsfas med fokus på marknadsföring och försäljning.

SenzaGen grundades 2010 som en avknoppning från Institutionen för immunteknologi vid Lunds universitet. Sedan dess har SenzaGen använt modern teknologi för att utveckla världens för närvarande mest träffsäkra tester i sin kategori och fokuserar på att skapa ett kunddrivet, lönsamt bolag. Ambitionen är att först etablera GARD®-teknologin i Europa och Nordamerika, för att därefter stegvis expandera till utvalda marknader i resten av världen, där intresse redan finns i Asien. Utvecklingen inom testindustrin går mot att ersätta djurförsök med djurfria testmetoder, vilket skapar stora marknadsmöjligheter för bolaget.

– Vår testmetod kombinerar genomiska data från mänskliga celler med maskininlärning vilket ger mycket bättre resultat än djurförsök. För närvarande kommer den största delen av våra intäkter från direktförsäljning men vi distribuerar även våra tester via samarbetspartners i Europa och USA, säger Axel Sjöblad, vd på SenzaGen.

Lär dig mer om GARD®-teknologin här 

Snabb och kostnadseffektiv testmetod

SenzaGens primära marknader är läkemedelsindustrin, den medicintekniska industrin, kemikalieindustrin och den kosmetiskaindustrin. Inom alla dessa fyra industrier har stora globala kunder använt testmetoden, bland annat läkemedelsbolaget H. Lundbeck A/S och det medicintekniska bolaget Sonova.

– En av våra främsta konkurrensfördelar är att vår testmetod kan hantera de ämnen som traditionellt anses vara svårbedömda och därmed kan tillämpas på alltifrån kosmetika och rengöringsmedel till material såsom tyger, plaster och metaller. Testmetoden är dessutom snabb och kostnadseffektiv jämfört med djurförsök, vilket innebär att vi har ett väldigt attraktivt erbjudande, säger Axel Sjöblad.

Utökat erbjudande 

SenzaGen har fått positivt gensvar från kunder i många branscher då bolagets

tester hjälper dem att fatta rätt beslut redan tidigt i produktutvecklingsprocessen.

– På grund av marknadens efterfrågan och som komplement till GARD® med tester för hud- och luftvägsallergi, utökar vi vårt erbjudande med tester för irritation och korrosion från och med den 1 juli 2021. Det ökade testutbudet är en del av vår kommersialiseringsstrategi och i linje med vår mission att erbjuda de absolut bästa alternativa testerna till djurförsök inom ett antal olika områden. Redan i höst har vi för avsikt att ytterligare öka vårt testutbud, säger Axel Sjöblad.

Om SenzaGen:

SenzaGen är ett svenskt bioteknikbolag som erbjuder den senaste teknikens djurfria tester för att bedöma om kemikalier kan vara allergiframkallande. Med enastående hög träffsäkerhet möter GARD® behoven inom flera industrier och bidrar till att företag kan utveckla, producera och leverera säkrare, etiska och mer hållbara produkter. GARD®-testerna utförs i SenzaGens GLP-godkända laboratorium samt hos utvalda partners i Europa och USA. SenzaGen har sitt huvudkontor i Lund och dotterbolag i USA. SenzaGen är listat på Nasdaq Stockholm First North. Läs mer om SenzaGen här 

Mer från SenzaGen

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med SenzaGen och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?