1515

Econello.com expanderar till två nya länder

Econello.com lanseras nu i två nya länder; Finland och Bulgarien. Jämförelsesajten har sedan sin start förra året haft som mål att expandera till flera länder, först inom Europa och därefter i övriga världen.

”Det känns spännande att äntligen kunna sprida våra enkla och kostnadsfria tjänster till nya marknader. Vi har väntat på det här.”, säger Marcello Rongione, projektledare för Econello.com.

Då företaget bakom Econello.com, We Optimize Ltd, är registrerat i Bulgarien var en expandering till denna marknad självklar redan ifrån början.

”De bulgariska invånarna kan helt klart dra nytta av en tjänst som denna. Utbudet av jämförelsetjänster inom privatekonomi är inte det bästa i dagsläget.”, säger Ljubov Nikolaeva, country manager för Econello Bulgarien.

Även den finska marknaden har alltid varit extra intressant i lanseringen av Econello.com. Anledningen till detta är helt enkelt den växande marknaden.

”Marknaden för lån och sparande är extra intressant i Finland. Att lansera Econello.com där har alltid varit vår plan och vi tror att sajten kommer att göra succé.”, säger Marcello Rongione.

Econello.com är en enkel och lättanvänd jämförelsesajt som underlättar jakten på låga räntor och förmånliga villkor. Verktyget är helt kostnadsfritt att använda och dessutom går 5 kronor per avtal till välgörande ändamål.

”Vi vill att så många som möjligt ska få tillgång till de enkla tjänster vi erbjuder. Allt för många betalar onödigt mycket för sina lån och har inte koll på hur man kan spara pengar med en hög ränta. Vi hoppas kunna ändra på detta.”, säger Alexandra Eriksson.

Expanderingen av jämförelsesajten är i full gång och det kommer inte dröja länge innan fler länder lanseras. Grundarna meddelar att Norge och Danmark står på tur.

”Det känns naturligt för oss att expandera i Norden. Först därefter fortsätter vi vår resa ut i Europa med sikte på en global expandering.”, säger Marcello Rongione.

Det ska bli spännande att följa denna resa och se Econello.com lanseras i allt fler länder.

Kort om Econello.com

Econello.com är en enkel jämförelsesajt inom privatekonomi som alla kan använda. Med hjälp av ett smart verktyg kan besökare låna pengar smidigare och spara pengar med en högre ränta. Sajten jämför dessutom annat inom privatekonomi, så som kreditkort, försäkringar, mobilabonnemang och bredband.

Om du vill veta mer, kontakta:

Marcello Rongione, Projektledare

Marcello.rongione@weoptimizeltd.com

Alexandra Eriksson, Content Manager

Alexandra.eriksson@weoptimizeltd.com

Relevanta länkar:

Econello.com

Econello Sverige

Econello Finland

Econello Bulgarien

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från DynavaAnnons

God kundservice ska synas i lönsamheten

Det finns otaliga rapporter och statistik som bekräftar att de e-handlare som har nöjdast kunder har en kombination av en välutvecklad självhjälpsfunktion på sin hemsida kombinerat med en riktigt vass kundservice. Ofta är kundservice den enda mänskliga kontakten en kund har med ett företag och varumärke och kan vara avgörande för vem konsumenten väljer. 

En kort period i den digitala handelns början var konsumenterna riktigt nöjda och NKI-mätningar (nöjdhetsmätningar) slog i taket. Efter ett par år störtdök dessvärre nöjdheten då konsumenterna började efterfråga en personlig service vid problem eller frågor. En kundservice som många e-handlare än idag inte till fullo har implementerat. 

Erfaren nordisk kundservicepartner

E-handelns marknadsandelar ökar konstant och digitala tjänster är större än någonsin. Ett gott kundbemötande är en avgörande konkurrensfördel och kundservice bör finnas tillgänglig då konsumenten behöver hjälp med frågor om bland annat förseningar, leveranstider eller ändringar dygnet runt, årets alla dagar. Dynava är en del av den stora Eniro-koncernen och har jobbat med telefoni i över 100 år. Sedan 20 år erbjuder Dynava, som nordisk kundservice-partner, även kundservicemedarbetare till externa företag som outsourcad kundservice. 

– Vi är verkligen för de digitala tjänsterna men vet att de behöver backas upp med en mänsklig kontakt när man inte själv som konsument kommer vidare eller har en följdfråga på en produkt som man inte kan få svar på online. Vi är stora inom e-handel och energibranschen och är vana vid att snabbt och professionellt bemöta konsumenternas frågor oavsett dag eller tid på dygnet, säger Viktoria Ringlander, Säljchef.

Bättre kundupplevelser med teknik och engagemang

Hon säger vidare att många nya kunder uppskattar den heltäckande IT-expertis som Dynava erbjuder.

– Vi jobbar proaktivt och hjälper gärna våra kunder med ny teknik, bland annat genom att leverera lösningar som matchar deras krav och behov. Oavsett om vi skulle införa bottar för automatisering av bulkfrågor eller använda artificiell intelligens för att stötta våra team så är poängen att vi ska erbjuda en så angenäm kundupplevelse som möjligt. Den upplevelsen kräver både teknik i framkant och ett äkta mänskligt engagemang.

För att kundupplevelsen ska vara den bästa möjliga ser hon att företag måste organisera sin kundservice med sömlös tillgång till flera kanaler samtidigt.

– Det kan exempelvis handla om att kundservice är kopplad till en chatt- och mejlfunktion, samt att det finns möjlighet att ringa in och tala med en livs levande människa. Vår kundservicepersonal har i alla kanaler tillgång till information om kundens ärende och att ha en så integrerad lösning ger en mycket snabbare ärendehantering. Vilket i sin tur ger nöjda kunder, säger Viktoria Ringlander.

Kostnadseffektiv prismodell

Genom att outsourca sin kundservice får företagen en erfaren och duktig kundservicepersonal. Dynava rekryterar internt till externa uppdrag och all personal handplockas för nya uppdrag. Dynava kan skala upp med kort varsel och täcka ett ökat behov vid exempelvis julhandel och semestertider. Prismodellen bygger på att kunden betalar för den aktiva kundservicetid som läggs ner på kunden och inte de faktiska arbetstimmarna. 

– Du betalar alltså för aktiv tid och får med vår hjälp en dedikerad kundservice som alltid är tillgänglig att hantera ärenden på samtliga nordiska språk och engelska, säger Viktoria Ringlander. 

FYRA SNABBA OM DYNAVA 

1) Över 100 års erfarenhet av kundservice.
2) Ingår i Enirokoncernen. Samarbetar med e-handel- och logistikbranschens ledande företag i Norden.
3) Sköter över 13 miljoner unika kundkontakter per år.
4) Har över 400 medarbetare på̊ åtta orter i Sverige och Finland.

Läs mer här  

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Dynava och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?