ANNONS:
Till Di.se

Tre av fyra små och medelstora företag använder 3D-teknik under mitten av 2020-talet

Ricoh Europe, London, 12:e september 2018 – Europas små och medelstora företag (SMB:er) anser att 3D-teknik är avgörande i jakten på reducerade kostnader och att förbättra sin agilitet. Enligt ny forskning utförd av Ricoh Europe, säger 44 % av de 2 370 tillfrågade SMB-ledarna i 23 länder att de redan har investerat i 3D-teknik. Ytterligare 30 % planerar att investera inom de kommande två åren.

Medvetna om att kunna skapa mer med mindre, planerar 70 % att använda 3D-utskrifter till att utforska nya tillverkningsstrategier och tekniker. 56 % planerar att använda teknologin till att minska lagerhanterings-, frakt- och materialkostnader genom att skriva ut produkter till kunder efter behov. För att snabbt kunna anpassa och experimentera med produkter efter kundkrav som kontinuerligt ändras, planerar även 80 % av SMB:erna att införliva 3D-teknik i deras produktutvecklingscykler.

David Mills, CEO för Ricoh Europe, säger: ”Nya sätt att skriva ut skapar en marknad på lika villkor för små och medelstora företag. Genom att hjälpa till att minska produktions- och utvecklingsproblem, använder sig smarta organisationer av 3D-teknik för att eliminera några av de grundläggande hinder de ofta stöter på inom försörjningskedjan eller i konkurrensen med större marknadsledande företag. Detta är avgörande för alla företag som försöker växa och bli en starkare aktör på marknaden.”

Vinningen i att investera i ny utskriftsteknologi, såsom 3D-teknik, är redan mätbar. 69 % av SMB:erna säger att utskrifter spelar en grundläggande roll i deras möjlighet att kapitalisera på nya affärsmöjligheter. Dessutom anser 65 % att nya typer av utskriftsteknologier hjälper deras organisation att övervinna kund- och leverantörsproblem, och 71 % säger att ny utskriftsteknologi hjälper till att göra verksamheten smidigare.

Mills tillägger: ”3D-utskrifter, eller additiv tillverkning som vi säger på Ricoh, reducerar den mängd material som behövs i produkttillverkningen eftersom spillet minskar – perfekt för miljömedvetna företag. När fler och fler SMB:er övergår till 3D-teknik och andra typer av utskriftsteknologier för att nischa sig på marknaden, kommer de företag som väljer att inte göra det riskera att hamna på efterkälken.”

Läs mer på http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se.

För ytterligare information, kontakta:

Rikard Lenander, Marketing Director, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-734 33 18, E-post: rikard.lenander@ricoh.se 

Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB, www.facebook.com/RicohEurope 
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope

Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press 

| About Ricoh |

Ricoh is empowering digital workplaces using innovative technologies and services enabling individuals to work smarter. For more than 80 years, Ricoh has been driving innovation and is a leading provider of document management solutions, IT services, commercial and industrial printing, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200 countries and regions. In the financial year ended March 2018, Ricoh Group had worldwide sales of 2,063 billion yen (approx. 19.4 billion USD).

For further information, please visit www.ricoh.se

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se?
Läs mer om publicering på DI.se

Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies