1515

Nordic Snus expanderar med tobaksfria vita portioner

Med Nordic Spirit True White®, en svensktillverkad, tobaksfri produkt vill Nordic Snus ta andelar av den allt starkare marknaden kring vita portioner. Vid lanseringen släpps två olika smaker, Nordic Spirit True White Mint och Nordic Spirit True White Bergamot Wildberrry.

Efter nästan två års utveckling är Nordic Snus senaste tillskott i produktportföljen redo att lanseras. Nordic Spirit True White är Nordic Snus första helt tobaksfria produkt där innehållet har ersatts med naturliga växtfibrer och nikotin. I och med nästa generations vita portioner tar Nordic Snus ytterligare ett steg för att möta konsumtionstrenden som har gått från lössnus och brun portion vidare till vit portion och nu slutligen vitt tobaksfritt innehåll.

– Nordic Snus ska alltid erbjuda det marknaden efterfrågar och Nordic Spirit True White är en unik produkt inom ett segment där vi sett en brant stigande efterfrågan från konsumenterna, säger Jonas Björnum, marknadsdirektör på Nordic Snus.

Nordic Spirit True White tillverkas, precis som alla företagets produkter, i den egna fabriken i Vårgårda. Fabriken har nu också anpassats för det nya produktsegmentet.
– Allt vårt snus produceras i västgötska Vårgårda, där vi hela tiden utvecklar våra produkter. Naturligtvis fortsätter vi på den inslagna vägen och är stolta över att vi även fortsättningsvis erbjuder svenskt snus producerat i Sverige, fortsätter marknadsdirektören Jonas Björnum.

Att intresset för vita portioner och tobaksfria alternativ stadigt ökar har märkts inför lanseringen av Nordic Spirit True White.
– Det har varit ett bra tryck redan innan säljstart från handeln, såväl från enskilda butiker som från butikskedjor och gränshandeln. Det ska bli oerhört roligt att se hur konsumenterna tar emot produkten nu när det väl är dags för lansering, säger Andrew Shannon, VD på Nordic Snus.

Nordic Spirit True White Mint och Nordic Spirit True White Bergamot Wildberry finns att köpa både på nätet och i fysiska butiker över hela landet från och med idag och kommer kosta ca 39 kr/dosa.

 

Nordic Snus AB är en av Sveriges största snustillverkare med varumärkena LD, Nordic Spirit och Nordic Storm – som tillsammans finns hos över 5 000 butiker runtom i Sverige. Samtliga produkter tillreds i den anrika snusfabriken i Vårgårda på västgötaslätten. Läs mer on Nordic Snus på http://www.nordicsnus.se

Följande bilagor finns för nedladdning:
Nordic Snus lanserar tobaksfria vita portioner

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se?
Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från SimployerAnnons

Arbetsplatsen efter pandemin – så ser den ut enligt Simployer

Under året som gått har frågor som rör arbetsplats och arbetsmiljö ökat lavinartat. Vi har ställts inför nya utmaningar när arbetsplatsen blivit digitaliserad och många undrar hur vi ska arbeta efter pandemin. Simployer arbetar dagligen med att ge svar på dessa frågor och stödjer arbetsgivare i omställningen.

Simployer tror att framtidens arbetsplats och arbetsmiljö är en hybrid av arbete hemifrån och på kontoret där valfrihet och samverkan står i fokus. 

– Simployers vision är att göra det enkelt att vara en bra arbetsgivare. Vi arbetar främst mot HR-avdelningar där vi leder kurser och ger rådgivning om hur man skapar en välfungerande arbetsplats. Med pandemin uppstod en explosion av frågor kring hur arbetsplatsen ska fungera. Där finns vi till som både rådgivare och förebild, säger Fredrik Christiansson, Sverigechef för Simployer.

– Företagskulturen och värderingarna är något som många företag byggt upp under en lång tid på kontoret. Det blir dessutom svårare för arbetsgivare att stämma av med sina anställda om hur de mår. Därför är en hybrid arbetsmiljö ett alternativ som vi tror på, säger Lena Wepplinger, Head of Content & Experts på Simployer. 

En samlingsplats för det sociala mötet 

När vaccinationerna nu är igång uppstår frågor om hur arbetsplatsen kommer se ut när vi kan börja komma tillbaka till kontoret. Simployer tror på en lösning där kontoret fungerar som en samlingsplats dit medarbetare kommer för att mötas och ha ett socialt utbyte mer än att bara gå dit och för att sedan sätta sig ensam vid sin dator och arbeta. 

Vi kan utföra det mesta arbete hemifrån men vi behöver en plats att hämta energi och faktiskt ses. Därför förblir det fysiska kontorets roll betydelsefullt – men på ett annat sätt än tidigare. Medarbetare kommer även med största sannolikhet efterfråga en arbetsplats där det går att jobba både hemifrån och på kontoret. 

– Vi tror på att de som vill vara på kontoret ska kunna vara det, men de som vill arbeta mer hemma kommer ha möjlighet att göra det också. Kontoret ska vara en plats dit man vill gå och det kommer fylla en social funktion. Ska man försöka sammanfatta det enkelt, kan man säga att vi ser framför oss att det är ett skifte från ”arbetsplats” till ”mötesplats”, säger Fredrik Christiansson. 

Om Simployer

Är medarbetarna den mest värdefulla tillgången för din verksamhet? Då är det viktigt att du förvaltar deras kompetens och bygger upp en hållbar företagskultur! Simployer stöttar och förenklar arbetsdagen för ledare, HR och anställda för över 1,2 miljoner användare i Sverige och Norge. Vår målsättning är tydlig: Att göra det enkelt att vara en bra arbetsgivare.

Läs mer om Simployer här 

Mer från Simployer

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Simployer och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?