1515

Ovzon tecknar tillverkningskontrakt för satellit - första steget mot en global tjänst

Ovzon har nu tecknat avtal med SSL, ett företag ägt av Maxar Technology, en ledande tillverkare av innovativa satellit- och rymdsystemlösningar, för tillverkning av bolagets första geostationära satellit. Den totala investeringen för satelliten (Ovzon-3) inklusive tillverkning, uppskjutning, finansiering och försäkring uppskattas till 1,5 miljarder SEK.

Satelliten är utrustad med högpresterande, styrbara antenner och inkluderar den On-Board Processor (OBP) som utvecklats av Ovzon och nu är under tillverkning genom en tredje part. Prestanda och täckningsområde ökar avsevärt med den nya satelliten jämfört med Ovzons nuvarande tjänst. Satelliten förväntas vara färdig 2021 och uppskjutningsperioden med SpaceX har därmed justerats i enlighet med denna tidsram.

“Vi är mycket glada över att kunna meddela att ett satellittillverkningskontrakt nu har undertecknats med SSL. Förutom en avsevärd förbättring av både prestanda och täckning kommer satelliten också möjliggöra ny funktionalitet såsom direktkommunikation mellan mycket små terminaler och vara ett kraftfullt, framtidssäkrat verktyg för att möta kommande kommunikationsbehov. Vårt arbete fortsätter med att revolutionera mobilt bredband via satellit genom att erbjuda den högsta bandbredden med de minsta terminalerna”, kommenterar Ovzons VD Per Wahlberg.

”Vårt samarbete med Ovzon understryker efterfrågan på en ny klass av kommunikationssatelliter som är flexibla, prisvärda och mycket avancerade”, säger Dario Zamarian, koncernchef för SSL. "SSL ger den innovation och den kunskap som krävs för att hjälpa Ovzon att leverera en ny klass av mobila bredbandstjänster till sina kunder."

Avtalet är villkorat att Ovzon ordnar finansiering.

 

 

För mer information, vänligen kontakta:

Per Wahlberg, VD

Tel: +46 8 508 600 60

E-post: media@ovzon.com

OM Ovzon

Ovzon erbjuder en revolutionerande mobil bredbandstjänst via satellit som kombinerar hög datahastighet med hög mobilitet – med hastigheter upp till 80 gånger snabbare än konkurrerande tjänster. Applikationer inkluderar realtidssensorer och videouppladdningar antingen från rörliga plattformar som små fordon, flygplan eller små drönare, eller personal på plats som bär terminalerna med sig. Ovzon har sitt huvudkontor i Solna med kontor i Tampa i Florida, USA och Bethesda i Maryland, USA. Aktien (OVZON) handlas på Nasdaq First North Premier. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på http://www.ovzon.com

OM SSL

SSL, based in Palo Alto, California, is a leading provider of advanced spacecraft systems, with broad expertise to support commercial and government satellite operators and innovative space missions. The company designs and manufactures spacecraft for services such as direct-to-home television, video content distribution, broadband internet, mobile communications, in-orbit servicing, space exploration, and Earth observation. As a Silicon Valley innovator for 60 years, SSL’s advanced product line includes state-of-the-art small satellites, and sophisticated robotics and autonomous solutions for remote operations. SSL is a Maxar Technologies company (NYSE: MAXR; TSX: MAXR). For more information, visit www.sslmda.com

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?