1515
Annons

Odds blir hårdvaluta när regleringen stramar åt tyglarna

Värdet av tjänster som jämför spelutbud istället för erbjudanden lyfts på reglerad spelmarknad. Multibrands om varför affiliatebolag nu måste utveckla sina tjänster till att handla om mer än bonusar och kampanjer. 

1x2se oddsjmfrelse

Vi är i december månad och för de svenska spelbolagen innebär det en stundande reglering och total förändring av den för dem så attraktiva svenska spelmarknaden. På mediabolaget Multibrands följer man förloppet noggrant för att kunna anpassa sina tjänster så bra som möjligt för allt som regleringen innebär. 

Multibrands ser enormt positivt på regleringen då det öppnar upp för lika villkor för såväl statliga som andra aktörer på marknaden. 

- ”Vi är helt övertygade om att vi kommer att se en ökning i antalet aktiva spelare, men under mer kontrollerade former”, säger Christoffer Erngren, operativ chef. 

Det senare menar man kommer i form av en minskning av aggressiva erbjudanden på marknaden, vilket i sin tur stärker tjänster som fokuserar på att jämföra själva produktutbudet och inte enbart virtuella bonusvärden. 

- ”I takt med att bolagen vänder fokus från erbjudanden till faktiskt spelutbud så får vi en mer påläst och medveten kundgrupp. Värdet av utbud i form av marknader, spel och odds ökar därmed markant, och så även värdet av oddsjämförelsetjänster som 1x2.se

Multibrands och 1x2.se väljer därför att slå i en högre växel och satsa stort på sin tjänst för odds- och statistikjämförelser. Med fotboll, ishockey och tennis redan tillgängligt på sin datadrivna bettingplattform, tar man nu även sikte mot eSport och andra snabbt växande områden inom sports betting. Med som partner har man en världsledande leverantör av sportdata i form av Sportradar.com. 

- ”För ännu icke-reglerade nordiska marknader där erbjudanden härjar mer fritt är det ”business as usual” för oss, och vi tror vi på en fortsatt stark tillväxt - inte minst inom casino där vi fortsätter satsa på våra casinotjänster i Norge och Finland.  Men när marknader förändras så som den svenska, då förändras vi med dem och tar till vara på alla nya kommersiella möjligheter som en reglering medför”, avslutar Christoffer Erngren.

Vår adress och kontaktuppgifter:
Multibrands Digital CY Ltd
28th October Street 319
Kanika Business Center, Office 101B
3105, Limassol, Cyprus
 
Tel: +357 250 282 16
Mail: info@multibrands.com
 

Följande bilagor finns för nedladdning:
Odds blir hårdvaluta när regleringen stramar åt tyglarna

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?