1515
Annons

Collector Ventures investerar i Swiftcourt

Göteborg, Sverige – Collector Ventures fortsätter satsa på fintech-bolag och investerar nu i Swiftcourt. Swiftcourt hjälper köpare och säljare att göra affärer genom att tillhandahålla digitala köpekontrakt med e-signering.

Swiftcourt jobbar för att implementera en ny standard för hur köpare och säljare genomför en affär på nätet genom digitala köpekontrakt med e-signering och säker lagring. Bolaget har sedan 2013 tryggat över 48 500 transaktioner och använts av drygt 80 000 användare och samarbetar med Finn.no och Blocket.se

– Tack vare Swiftcourts smarta lösningar för köpekontrakt blir det både enklare och säkrare för privatpersoner att handla av varandra. Utöver själva investeringen i bolaget är det extra kul att vi genom ett samarbete även kommer att kunna hjälpa köparen med finansiering och säljaren med trygghet kring betalningen, säger Magnus Lenngren, Senior Technical Advisor på Collector Bank.

Utöver produktsamarbetet mellan Swiftcourt och Collector Bank ser bolagen potential för framtida samarbeten mellan Swiftcourt och andra venturesbolag.

– Genom investeringen i Swiftcourt fortsätter Collector Ventures portfölj att expandera. Det är fantastiskt roligt att se alla bolag växa och vi ser fram emot fler spännande samarbeten med, och mellan alla, bolagen i vår portfölj.

– Collector har en enorm kunskap inom fintechsektorn, ett stort nätverk och goda synergier i sin portfölj som kan hjälpa oss framåt. Vi ser med spänning på framtiden och ser goda möjligheter till samarbete med Collector Bank, säger Johan Hedén Hultgren, CEO på Swiftcourt.

Collector Ventures investerar i nya fintech-bolag med en utpräglad digital inriktning där Collector Bank ser en teknisk och affärsmässig nytta. Hittills har Collector Ventures investerat i drygt 20 FinTech-bolag som till exempel Kaching, Gimi, Leeroy och Nordkap.  

För ytterligare information:

Magnus Lenngren, Senior Technical Advisor Collector I Telefon +46 70-081 81 21 I E-post magnus.lenngren@collectorbank.se

Johanna Niklasson, CCO Collector I Telefon +46 73-250 09 41 I E-post johanna.niklasson@collectorbank.se

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Nya Boendet 2.0

Nya Boendet är en marknadsplattform - med slutkonsumenten som målgrupp - som skapar den givna marknadsplatsen för alla nyproducerade bostäder. Bolaget gör nu ett gediget omtag - med rikstäckande bostäder.

- Nu gör vi om och gör rätt, med en omlansering vid årsskiftet för att presentera marknaden med ett bredare utbud av nyproduktion i samtliga boendeformer. Syftet med vår tjänst är att ge bostadsutvecklare och fastighetsägare ett efterfrågat verktyg som effektivt och målstyrt når slutkonsumenterna. Det handlar främst om hur man når marknaden med goda resultat samtidigt som man stärker sitt varumärke.

Tack vare vår nya genomarbetade strategi är vi glada över att ha attraherat en samling av några av branschens främsta aktörer som delägare tillsammans med Tobias Emanuelsson som huvudägare. Ensam är ju som känt inte stark och vi skapar en relevans där alla är med på lika villkor.

Vi har i dagsläget ca 15 000 bostäder, med delägare som rikstäckande Riksbyggen och Magnolia likväl som nischade Heba, Vincero och Holmströmgruppen. Under året kommer vi att addera fler bostadsutvecklare och fastighetsägare med deras bostäder. Vi siktar på att dubbla dagens antal och därefter omlansera Nya Boendet när vi har ett rikt innehåll. Det som syns idag på nyaboendet.se exemplifierar hur bostäderna exponeras för slutkonsumenten. När vi går live igen kommer ett gediget urval av rikstäckande bostäder att publiceras och nå sina målgrupper, säger Monika Pirslin, grundare och VD av Nya Boendet.   

- Nya Boendet ger oss på Riksbyggen en utmärkt möjlighet att få fokus på att vår kärnverksamhet – nyproduktion av bostäder – når ut på marknaden. Nya Boendet är den plattform som hjälper oss att berätta, visa och fokusera på nyproduktionens kundvärden på ett mycket bra sätt. En styrka är dessutom att detta även gäller hyresrätter, som bidrar till en sund mix, utifrån vad marknaden behöver och efterfrågar, säger Tobias Dysenius, Försäljnings- och Affärsutvecklingschef på Riksbyggen.

Det unika med marknadsplattformen Nya Boendet är att den presenterar samtliga boendeformer, är nischad för nyproduktion samt når både aktiva och även passiva bostadssökare.

- Nyproduktionen har alltid varit nedprioriterad i alla kanaler, men det vill vi vända på och ge nyproduktion platsen och relevansen som den förtjänar - den står ändå för ca 40% av hela bostadsmarknaden. Dessutom har vi ett stort antal hyresrätter i befintliga bestånd som vill använda vår tjänst för att hyra ut sina bostäder. Vi kan även flagga för att fler attraktiva tjänster är under utveckling och tjänstefieras vid omlanseringen. Alla möjligheter finns via oss och vi välkomnar alla bostadsutvecklare och fastighetsägare som kunder, avslutar Monika Pirslin.

Om Nya Boendet

Sedan lanseringen våren 2019 har vägen inte varit spikrak. Uppstarten gick visserligen enligt utsatt plan, med ett trettiotal bostadsutvecklare i plattformen, men för att nå ut nationellt och nå hela marknaden krävdes ett rikare innehåll och bredare utbud av bostäder vilket nu kommer att ske via den planerade satsningen. Samtliga parter ser värdet i historiken med all dess utveckling som tillsammans med planen framåt ska skapa de förbättringar branschen efterfrågar och behöver.

Nya Boendet presenterar nyproducerade bostäder i samtliga boendeformer med hjälp av en homogen lösning på nyaboendet.se. Bostadssökaren kan där enkelt jämföra vad marknaden erbjuder i sitt önskade område. Eftersom få bostadssökare har kännedom om de olika bostadsutvecklarna och fastighetsägarna som branschen består av, räcker det med att känna till Nya Boendet som samlar och presenterar allt lättillgängligt, snyggt och enkelt. Nya Boendets uppdrag och ansvar är att direktkommunicera med slutkonsumenterna och ge bostadsutvecklarna och fastighetsägarna ett lönsamt stöd i marknadsföringsfasen med mål om mer lönsam försäljning och uthyrning. Alla bostadsprojekt får en egen projekthemsida och marknadsföring anpassad till dess målgrupper. Syftet är att vara affärsgenererande genom att skapa kvalitativa intresseanmälningar som leder till affärer.

För mer information kontakta Monika Pirslin, 0700-92 95 63, monika@nyaboendet.se.

Fotograf: Kimberly Hero.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande Nya Boendet 2 0 juli 2022

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?