Ordern avtalades i slutet av september och kommunicerades i Q3 rapporten, men har inte kunnat pressmeddelats separat förrän nu på grund av tekniska och administrativa klargöranden.
Projektet är ett nybyggnadsprojekt av ett köpcenter med Coop som byggherre med ambition att bygga energieffektivt där även stort fokus har lagts på invändig komfort och arkitektonisk utformning. Köpcentrat planeras att kunna utgöra grunden för att utforma framtida Coop-butiker. Leveranser är planerade till början av 2019.
”Vi kan konstatera att vår marknadsföring med tillhörande säljaktiviteter börjar få genomslag. Fler och fler kontaktar oss för att höra mer om våra kostnadseffektiva solskyddslösningar. Nu även i Norge,” inleder Jerker Lundgren, VD för ChromoGenics.
”Våra produkter kontrollerar värme- och ljusinsläpp medan dagsljus och full utsikt till omvärlden bibehålls. Detta resulterar i energibesparingar samt höjer komfort och välbefinnande hos människor som vistas i byggnaden. Dessutom bidrar våra produkter till lägre driftskostnader samt miljöcertifiering av byggnader, vilket står högt på miljöagendan för både EU och företagens hållbarhetsarbete” säger Jerker Lundgren.
Kontakt:
Jerker Lundgren, VD
Susanne Andersson, CFO & Kommunikationschef
Tel: +46 (0)18 430 0430
E-mail: info@chromogenics.com
Certified Adviser: G&W Fondkommission
Följande bilagor finns för nedladdning:
Release
Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se