1515

COSEL öppnar nytt R&D och innovationscenter i Toyama Japan

COSEL (https://en.cosel.co.jp/) Co, Ltd (6905: Tokyo) publicerar idag öppnandet av ett nytt R&D och innovationscenter i Toyama, Japan. Den helt nya anläggningen, specialutformad för ändamålet, omfattar 8200 kvadratmeter där 250 R&D medarbetare med hjälp av de mest avancerade teknologier och utrustningar kommer att utveckla högkvalitativa strömförsörjningslösningar med reducerad time-to-maket. Med ett öga på framtiden och för att snabbt kunna svara upp på marknadens behov utformas centret för att snabbt kunna expanderas med ytterligare 100 R&D medarbetare. Den här investeringen på 13 miljoner euro befäster COSELs position som en av de största krafterna inom utveckling av strömförsörjningsteknologi för krävande kunder i världen idag.

Det nya R&D och innovationscentret har inte mindre än fem ekofria EMC mätrum, inklusive ett som uppfyller de stränga tre meters kraven för test av emission och immunitet för radiostörningar. Förmågan att inom R&D centret samtidigt testa många produkter reducerar kraftigt tiden för verifiering och kvalificering. Det är en viktig egenskap på en marknad där normer, förordningar och deras efterlevnad snabbt ökar i både omfattning betydelse.

Centret omfattar fem avdelningar; kretskortmonterade kraftlösningar, AC/DC standardenheter och konfigurationer, intelligenta kraftenheter, kundmodifieringar och anpassningar, samt EMI filter. Avdelningarna delar det nya centret, med ökade synergier inom COSELs R&D verksamhet. Med kvalitet och energibesparingar som starka ledstjärnor drivs ett antal projekt med sikte på ökad omvandlarverkningsgrad, som Wide Bandgap (GaN, SiC) halvledare, digital effektstyrning och energihantering, där nära kontakt med samtliga fem avdelningar kraftigt bidrar till framgång.

"Att kombinera resurserna och kunnandet i det nya R&D och innovationscentret i Japan med det nyligen genomförda förvärvet av Powerbox, med tre R&D center i Europa och mycket högtstående expertis och erfarenhet inom kundspecifika kraftlösningar för krävande applikationer, positionerar COSEL som en obestridlig marknadsledare” säger Tatsuo Yamamoto, COSELs EU & USA Sales Director. ”Från kretskortkraft till högspecialiserade applikationer som t.ex. drift i de höga magnetfälten i MRI utrustning, har vi lösningar som hjälper våra kunder. Vi ser stor potential i vår senaste forskning inom minskad energiförbrukning, något som hela samhället har nytta av.”

För utveckling av produkter för industriella och krävande miljöer har COSELs R&D och innovation center klimatkammare där olika utmanande driftbetingelser, som hög salthalt i luften och nedsänkning i oljebad, enkelt kan reproduceras.

Den nya anläggningen utnyttjar den senaste tekniken inom energistyrning och energibesparing, som t.ex. luft/luft värmeväxlare för att reglera temperaturen i både testrum och byggnaden som helhet. Miljö och energidistribution i byggnaden styrs kontinuerligt av en central dator. Även på parkeringen finns den senaste teknologin, här för laddning av el-bilar. I sitt nya R&D och innovation center har COSEL inte nöjt sig med att uppfylla kraven i  ISO 9001-2015 och ISO 14001-2015, utan även där så varit möjligt överträffat dem för att skapa ett i sanning ledande state-of-the-art innovationscenter.


COSELs nya R&D och innovationscenter i Toyama, Japan

För mer information kontakta:
Säljavdelning US och EU
sales@cosel.co.jp
+81 (0)76 432 8152
https://en.cosel.co.jp/


Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från KIAAnnons

Ny teknik och ultrasnabb laddning – nu lanseras Kia EV6 i Sverige

Kia EV6 har kallats för en av årets mest efterlängtade modeller.

Det gäller inte minst här i Sverige när bilen nu lanseras.

Här är detaljerna som förklarar varför elbilen Kia EV6 väcker sådan uppmärksamhet.

Kia EV6 – den nya generationens elbil

EV6 är Kias första elbil som är baserad på den nya elbilsplattformen E-GMP (Electric Global Modular Platform). Denna har stöd för 800 volts-teknik, vilket gör det möjligt med ultrasnabb laddning. Vid en laddstation med minst 240 kW kan batteriet snabbladdas från 10 till 80 procent på bara 18 minuter eller så kan du på endast 4,5 minuters laddning uppnå en räckvidd på 100 km.

Samtliga modeller på den svenska marknaden kommer med det stora batteriet på 77,4 kWh, och batteriets placering i golvet skapar rymlighet i kupén och ett platt golv för bästa komfort.

Lång räckvidd

Elbilen, som lanseras hos de svenska Kia-återförsäljarna helgen 13-14 november, släpps först i tre olika versioner: EV6, EV6 Plus och GT Line. Kia EV6 och EV6 Plus finns med bakhjulsdrift, EV6 Plus går även att få med fyrhjulsdrift och GT Line finns endast med fyrhjulsdrift. EV6 Plus och EV6 GT Line med fyrhjulsdrift, det vill säga med dubbla elmotorer – en på fram- och en på bakaxeln – har sammanlagt 325 hästkrafter. EV6 med bakhjulsdrift har en räckvidd på upp till 528 kilometer på en laddning, enligt WLTP.

I slutet av nästa år kommer en fjärde version – toppmodellen Kia EV6 GT. Den är också fyrhjulsdriven med dubbla elmotorer – en på fram- och en på bakaxeln. Kia EV6 GT har sammanlagt 585 hästkrafter. 0 till 100 km/h klaras av på 3,5 sekunder och topphastigheten anges till 260 km/h.

Stolar av återvunna PET-flaskor

När det kommer till interiören hos Kia EV6 är det första man ser en dubbel panoramaskärm (dubbla 12,3-tumsskärmar) med intuitiva menyer och ett användarvänligt gränssnitt.

Intill förarplatsen finns en rejäl mittkonsol som rymmer växelväljaren, plats för mobiltelefonen och touchknappar för bland annat stol- och rattvärme.

Med en AR head-up display projiceras viktig information på vindrutan så att föraren lätt kan hålla koll och få guidning till sin destination.

Stolarna i nya EV6 är utformade med komfort i fokus och är klädda i veganskt läder eller mockaimitation, som tillverkats av återvunna PET-flaskor. I sätena, som går att fälla som vilostolar, är det enkelt och bekvämt att ta igen sig en liten stund medan batterierna laddas.

Dragkapacitet på 1600 kilo

Det är inte bara räckvidden, den ultrasnabba laddningen och de dubbla panoramaskärmarna som gör att Kia EV6 sticker ut.

Här finns en mängd tekniska funktioner som assisterar i vardagen, såsom döda-vinkel-varnare, varning för bakomvarande trafik, värmepumpsystem för effektiv uppvärmning/nedkylning av kupén, adaptiv farthållare med stop and go, parkeringssensorer fram och bak och elmanövrerad baklucka.

Oavsett version stoltserar Kia EV6 dessutom med dragkapaciteten på 1600 kg.

Kia EV6 kan även fungera som en mobil powerbank. Den är utrustad med en vehicle-to-load-funktion (V2L) och kan användas för att ladda och driva andra elektriska apparater som man kan behöva till exempel vid olika utomhusäventyr. Bilen kan leverera en effekt upp till 3,6 kW vilket gör att EV6 till och med kan användas för att ladda en annan elbil om det skulle behövas.

Kia EV6 lanseras hos de svenska Kia-återförsäljarna helgen 13-14 november.

Kia EV6 – den nya generationens elbil 

Mer från KIA

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med KIA och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?