1515

LightAir tecknar avtal som ger tillgång till den kinesiska marknaden för nya CellFlow-produkter

LightAir-koncernen har, genom intressebolaget LightAir CellFlow East AB, tecknat ett licensavtal för Kina, Taiwan och Hongkong och får därmed tillgång till över 80 % av den asiatiska marknaden för luftrenare. Nya produkter baserade på CellFlow-teknologin avses lanseras under 2019 och kommer att påtagligt förstärka LightAirs produktportfölj.

LightAir har, genom intressebolaget LightAir CellFlow East AB, haft licens att marknadsföra CellFlow-produkter på de asiatiska marknaderna Japan, Sydkorea och Indien sedan 2015.

LightAir har nu tecknat ett kompletterande licensavtal som öppnar upp tre av de viktigaste marknaderna i Asien; Kina, Taiwan och Hongkong. Bolaget betalar 1,7 MSEK över en sjumånadersperiod för den nya licensen. Från att ha haft tillgång till en begränsad del av den asiatiska marknaden utökas nu tillgången till över 80 % av marknaden till minst år 2030. Marknaden för luftrenare i Asien förväntas 2018 omsätta 4,75 miljarder USD med en årlig tillväxt på omkring 13 % för kommande fem år. CellFlow-teknologin är unik med ett patenterat så kallat Long Life-filter som effektivt renar luften från föroreningar som i hög grad har plågat stora delar av Asien de senaste åren. LightAirs försäljning sedan 2007, baserat på enbart IonFlow-teknologin, når omkring 5 % av marknaden. Med CellFlow-produkter kan ytterligare 75 % av marknaden bearbetas genom såväl redan etablerade som nya distributionskanaler. De första nya produkterna baserade på CellFlow-teknologin avses lanseras under första halvan av 2019.

LightAir har etablerade samarbeten i både Taiwan och Hongkong baserat på befintliga IonFlow-produkter. Taiwan har sedan 2007 varit bolagets mest framgångsrika marknad med en försäljning de senaste tre åren motsvarande över 20 % av den totala försäljningen. LightAirs nuvarande distributör i Kina har arbetat med bland annat försäljning av luftrenare genom ett tidigare samarbete med en europeisk aktör på den kinesiska marknaden. Med lanseringen av CellFlow-produkter under 2019 öppnas omgående möjligheter att förstärka försäljningen tillsammans med redan etablerade affärspartners.

 ”Vi har idag redan etablerade framgångsrika partners i dessa tre betydande marknader och kan därför omgående vid lanseringen dra nytta av marknadstillgången. Med våra lanseringar av konkurrenskraftiga CellFlow-produkter under 2019 ger vi LightAir och våra partners väsentligt starkare förutsättningar att växa tillsammans under de närmaste åren”, säger Joakim Hansson, VD i LightAir.

För ytterligare information kontakta:

Joakim Hansson
VD, LightAir AB (publ)
070-961 56 10
joakim.hansson@lightair.com


All marknadsdata i detta pressmeddelande kommer från TechSci Research Global Air Purifier Market, 2013–2023.


Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från DeloitteAnnons

Mänskliga företag är vinnarna när tillit är valutan

Tillit och förtroende är det som för oss människor samman. Det är också den väsentliga grunden – låt oss kalla det valutan – i de relationer vi har med varumärken. De företag som konsumenter visar tillit till växer snabbare än sin marknad och är mer uthålliga i turbulenta tider. Så vad är receptet för att vinna förtroende? I en färsk studie från Deloitte Digital pekar konsumenter ut autentiskt mänskliga varumärken som de mest betrodda. Samma studie visar att konsumenter är tre gånger mer benägna att handla från ett varumärke de litar på. 

Att skapa en mer mänsklig organisation börjar med ett empatiskt ledarskap. Ett ledarskap som lyssnar på kunder, anställda och affärspartners för att förstå, och ta itu med, det som är viktigast för dem. Samtidigt är effektivitetsvinster fokus för många företag i spåren av pandemin och strävan efter förbättrad produktivitet, samt den allt snabbare förflyttningen till digitala plattformar har medfört att många organisationer glömt bort de mänskliga perspektiven. Men vikten av att agera snabbt och eftersträva effektivitet behöver inte stå i motsats till att främja den mänskliga relationen. 

Ett exempel är Hästens, en kund till Deloitte Digital sedan många år, vars digitala transformation uppnått höga effektivitetsmål just tack vare ett konstant fokus på både kunder och medarbetare. Deloitte Digital och Hästens har tillsammans skapat nya kundmöten, butiksupplevelser och lojalitetsprogram. Designat, utvecklat och implementerat mobilapplikationer, CRM- och ERP-system men även arbetat med Hästens varumärkeskommunikation och skapat insiktsdrivet kreativt innehåll för digitala plattformar genom internationella kommunikationsbyrån ACNE, som sedan 3 år är en integrerad del inom Deloitte Digital och som på senare tid rönt stor framgång hos kunder som IKEA, Netflix & TikTok. 

– Hos oss jobbar affärsstrateger sida vid sida med världsledande designers, kreatörer, branschexperter, kommunikatörer och ingenjörer som alla delar ambitionen att förmänskliga företag för att nå affärsresultat. Gemensamt, tvärs alla våra kompetenser, skapas ovärderlig nytta för kunden, säger Fredrik Oscarson, Partner på Deloitte Digital.

Med engagerande kundupplevelser, intuitiva gränssnitt och tydlig kommunikation skapat utifrån insikter om kunders och medarbetares behov har Hästens underlättat arbetet i butik och förkortat ledtiderna vid försäljning med 90 procent. Samtidigt har man kunnat öppna nya butiker världen över, nå ut till nya målgrupper digitalt med skräddarsydd kommunikation och skapat ökad butiktillströmning. 

– För oss är det viktigt med en partner som både utmanar och lyssnar för att skapa digitala verktyg som faktiskt hjälper oss att utföra vårt arbete på det smartaste sättet. Deloitte Digital skapar ett samspel mellan vårt varumärke och kunden, säger Robert Carlén, CFO på Hästens.

Hästens mänskliga angreppssätt i kombination med de affärsmässiga resultat de uppnått har skapat eko runt om i världen. Inte minst efter att Apples VD, Tim Cook, på världens största digitalkonferens lyfte fram 170 år gamla Hästens från Köping som ett utmärkande framgångsrikt exempel. 

För företag är budskapet nu tydligt: digitaliseringen är ett utmärkt tillfälle att förnya och återuppbygga de mänskliga upplevelserna. 

Om Deloitte Digital 

Deloitte Digital fokuserar på den mänskliga upplevelsen för att skapa tillväxt och de mest kundorienterade, hållbara organisationerna i världen. 

Vi kombinerar Deloittes erkända styrka inom företagstransformation och teknikimplementering med kreativitet och design i världsklass. I Sverige möter du också Deloitte Digital genom våra byråvarumärken, ACNE och Mobiento. 

www.deloittedigital.se 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Deloitte och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?