1515

Digitala byrån Viva Media ser nya optimerings-möjligheter med Emerse annonsplattform

Viva Media, en av nordens största byråer inom digital marknadsföring, valde i våras att testa Emerse plattform för programmatisk annonsering. Tack vare goda resultat har samarbetet intensifierats, där Viva Media ser ökade möjligheter att skapa rätt marknadsföringsmix, framförallt med mer rörligt material i programmatiska annonskampanjer.

- Vi sökte i första hand en plattform med möjlighet att använda rörligt content i kampanjerna, som vi ser ger bra konverteringar för våra kunder. För det andra ville vi ha en lättnavigerad miljö. Dessa krav uppfyllde Emerse – en nytänkande aktör på marknaden. När vi dessutom gillade deras team valde vi att dra igång ett par testkampanjer”, berättar Alexander Kollstedt, Display Manager på Viva Media.

Alexander och kollegorna på Viva Media, med kontor i Kalmar, Oslo, Stockholm och Uppsala, upplevde att det var enkelt att komma igång och skapa kampanjer, vilket är nyckeln i deras arbete. Med fokus på resultat erbjuder Viva Media tjänster inom områden som webbanalys, sökmedier, display och sociala medier. De vittnar om tydliga spår av förändring efter bytet till Emerse plattform, bland annat högre klickfrekvenser.

- ”Majoriteten av de kampanjer jag flyttat från en plattform till Emerse, har visat på en stor förändring till det bättre. En orsak kan vara att det är väldigt lätt att byta mellan olika kanaler och marknadsplatser för att optimera kampanjen och få högsta effekt”, förklarar Kollstedt.

Programmatisk annonsering innebär att man som annonsör kan rikta målgruppsanpassade filmer och displayannonser till just de man vill nå, på just de sajter och i de forum de befinner sig, vid rätt tidpunkt osv. Viva Media framhåller just målgruppsstyrningen som en tungt vägande fördel. Tidigare köpte de ofta annonsutrymme på handplockade sidor, medan de nu istället kan utgå från målgrupp, som Emerse DSP – Demand Side Platform – därefter genererar en unik mix av annonsplatser utifrån.

- ”Vi är glada att en etablerad och framgångsrik digitalbyrå som Viva Media ser ökad effekt via vår DSP. Vårt fokus är att utveckla teknik som förbättrar våra kunders annonseringsresultat. Vårt mål är också att DSPn ska vara lättjobbad för användaren, även om den är avancerad i bakgrunden, så att byråer och marknadsteam kan ägna sig åt det de är bäst på när det gäller planering, strategi, kreativt arbete och snabb implementering”, säger Carl-Johan Grund, vd på Emerse.

- ”Tack vare Emerse plattform har jag lärt mig att hitta fler vägar till att få bra resultat på en kampanj, vilket är essensen i vårt jobb!”, avslutar Kollstedt.


För ytterligare information är du välkommen att kontakta: 

Carl-Johan Grund, vd på Emerse, via carl-johan.grund@emerse.com, 0700-605 000

Alexander Kollstedt, Display Manager på Viva Media, alexander.kollstedt@vivamedia.se, 0736-99 11 63

 

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?