1515

Digitala byrån Viva Media ser nya optimerings-möjligheter med Emerse annonsplattform

Viva Media, en av nordens största byråer inom digital marknadsföring, valde i våras att testa Emerse plattform för programmatisk annonsering. Tack vare goda resultat har samarbetet intensifierats, där Viva Media ser ökade möjligheter att skapa rätt marknadsföringsmix, framförallt med mer rörligt material i programmatiska annonskampanjer.

- Vi sökte i första hand en plattform med möjlighet att använda rörligt content i kampanjerna, som vi ser ger bra konverteringar för våra kunder. För det andra ville vi ha en lättnavigerad miljö. Dessa krav uppfyllde Emerse – en nytänkande aktör på marknaden. När vi dessutom gillade deras team valde vi att dra igång ett par testkampanjer”, berättar Alexander Kollstedt, Display Manager på Viva Media.

Alexander och kollegorna på Viva Media, med kontor i Kalmar, Oslo, Stockholm och Uppsala, upplevde att det var enkelt att komma igång och skapa kampanjer, vilket är nyckeln i deras arbete. Med fokus på resultat erbjuder Viva Media tjänster inom områden som webbanalys, sökmedier, display och sociala medier. De vittnar om tydliga spår av förändring efter bytet till Emerse plattform, bland annat högre klickfrekvenser.

- ”Majoriteten av de kampanjer jag flyttat från en plattform till Emerse, har visat på en stor förändring till det bättre. En orsak kan vara att det är väldigt lätt att byta mellan olika kanaler och marknadsplatser för att optimera kampanjen och få högsta effekt”, förklarar Kollstedt.

Programmatisk annonsering innebär att man som annonsör kan rikta målgruppsanpassade filmer och displayannonser till just de man vill nå, på just de sajter och i de forum de befinner sig, vid rätt tidpunkt osv. Viva Media framhåller just målgruppsstyrningen som en tungt vägande fördel. Tidigare köpte de ofta annonsutrymme på handplockade sidor, medan de nu istället kan utgå från målgrupp, som Emerse DSP – Demand Side Platform – därefter genererar en unik mix av annonsplatser utifrån.

- ”Vi är glada att en etablerad och framgångsrik digitalbyrå som Viva Media ser ökad effekt via vår DSP. Vårt fokus är att utveckla teknik som förbättrar våra kunders annonseringsresultat. Vårt mål är också att DSPn ska vara lättjobbad för användaren, även om den är avancerad i bakgrunden, så att byråer och marknadsteam kan ägna sig åt det de är bäst på när det gäller planering, strategi, kreativt arbete och snabb implementering”, säger Carl-Johan Grund, vd på Emerse.

- ”Tack vare Emerse plattform har jag lärt mig att hitta fler vägar till att få bra resultat på en kampanj, vilket är essensen i vårt jobb!”, avslutar Kollstedt.


För ytterligare information är du välkommen att kontakta: 

Carl-Johan Grund, vd på Emerse, via carl-johan.grund@emerse.com, 0700-605 000

Alexander Kollstedt, Display Manager på Viva Media, alexander.kollstedt@vivamedia.se, 0736-99 11 63

 

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från Sluta GrävAnnons

Bygg för en hållbar framtid med markskruv

För att ta fram miljömässigt hållbara grunder till byggprojekt krävs alternativ till betongplinten vars största klimatpåverkan uppkommer vid tillverkningen. En markskruv sänker koldioxidutsläppen med 60 procent i jämförelse med betongplinten och är ett utmärkt alternativ för de aktörer som vill ställa om till ett mer hållbart och miljömässigt byggande.

80 procent av allt utsläpp sker vid själva byggtillfället och resterande 20 procent är utsläpp under byggets livstid. Behovet av ett markfundament som bidrar till minskad klimatpåverkan vid byggnation av exempelvis bullerplank, solcellsanläggningar på mark, Attefallshus och trädäck är därför stort. 

Ett mer hållbart och cirkulärt byggande

2012 startades Sluta Gräv med ambitionen att revolutionera inom markfundament. Syftet var att förenkla hur man gör fundament och skapa ett smartare sätt att bygga med markskruv i stål. Det stål som markskruven består av tas fram på ett hållbart sätt och markskruven kan återanvändas många gånger på olika platser och även i ett sista steg gå till metallåtervinning. Sedan starten har Sluta Gräv utvecklat ett koncept som levererar en helt byggfärdig grund med markskruv som förmedlas av 150 partners runt om i världen. Bland kunderna finns både privatpersoner och byggfirmor som önskar ett hållbart och kostnadseffektivt byggande.

– Det vår markskruv ersätter är främst betongplinten, men även betongplatta på mark. Vi pratar om hållbarhet genom produktens hela livscykel. När betongplinten har tjänat sitt syfte, efter kanske 15 år, bryts ny kalk för att skapa nya plintar och befintligt material kan inte till fullo återvinnas, vilket kan jämföras med vår markskruv som först kan återanvändas som den är och som sista anhalt återvinnas i metallåtervinning där stål återvinns med bibehållen kvalitet, säger Richard Alm, CEO/Managing Director.

Lever upp till högt ställda CO2 reduktionsmål 

2019 gjorde Sluta Gräv en analys enligt GHG-protokollet, en internationellt gångbar mätmetod för CO2 utsläpp. Resultatet visade att markskruven redan då levde upp till högt ställda CO2 reduktionsmål och var redo att hjälpa kunden att nå sina klimatmål enligt Färdplan 2045 (en hållbar, klimatneutral och konkurrenskraftig bygg- och anläggningssektor 2045).

– En annan fördel med markskruv är att man inte behöver göra något förarbete på marken där grunden ska installeras, utan skruven sätts i befintlig mark som asfalt, lerjord, sand och jord med sten. Maskinerna vi använder gör heller ingen skada på marken och vi kan lätt komma åt även i trånga utrymmen. Metoden är tidseffektiv och som företagare hinner du sätta fler grunder då det både går snabbare att installera samt att du slipper vänta på betong som ska härda innan det går att komma igång med bygget, säger Elisabeth Lodin, Chief Marketing Officer (CMO).

Markskruv är framtiden

Om 10–15 år spår Sluta Gräv att markskruven är en ursprungsprodukt. Produkten har en tydlig hållbar miljöprofil, hög skalbarhet och möter byggmarknadens, och privatpersonens, högt ställda krav på en produkt som bidrar till ökad produktivitet, är kostnadseffektiv och hållbar.

– Vi ser en byggbransch som är inne i ett stort paradigmskifte där byggföretag, om de inte har en miljöklassificerad produkt, blir bortsållade på en gång i en upphandling. Därför är det viktigt att alla aktörer tar ansvar och ställer om till ett mer hållbart och miljömässigt byggande, säger Elisabeth Lodin.

Om Sluta Gräv

Sluta Gräv är Sveriges största leverantör av kostnadseffektiv markförankring via markskruvar. Sluta Grävs egenutvecklade markskruvar är en modern och kostnadseffektiv markförankring som snabbt och hållbart skapar ett stabilt markfundament för stora och små byggprojekt.

Sluta Gräv bildades år 2012 och är en uppstickare i byggbranschen med säte i Helsingborg. År 2020 omsatte företaget 40 miljoner kronor och finns på marknaden i Europa, Nord Amerika, Australien och Nya Zeeland. Företaget har 130 partners som är auktoriserade montörer av Sluta Grävs markskruv.

Slutagrav.se

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Sluta Gräv och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?