1515
Annons

Jämförelsetjänsten Fair-laan.se triggar igång ett nytt sätt att låna

Digitaliseringen gör lånemarknaden allt mer transparent. Hos Fair-laan.se jämförs ett flertal långivare samtidigt. Det ger möjlighet till att låntagaren själv kan välja långivare, efter villkor, information och specifika förmåner.

Med en jämförelsetjänst som Fair-laan.se på den svenska lånemarknaden kan låneprocessen och information om villkor och krav bli lättare tillgängligt för låntagaren. Dessutom visas ett brett alternativ på SMS-lån som passar låntagaren egen ekonomiska situation.  

Varje månad får fler än tusen användare tips på olika långivare med deras specifika fördelar. Genom tjänsten får låntagaren en stor överblick av långivarna och allt detta sker digitalt. En mer transparent lånemarknad uppstår när onödiga “mellanhänder” försvinner.  

“Det finns ett behov att kunna låna via sin egen dator, med att ha villkor och annan information samlat på ett enda ställe. Därför med fair-laan.se är det enkelt att jämföra och få en överblick över långivare på den svenska lånemarknaden” kommenterar Swedish Country Manager Julia Jernström.  

Skapa fler möjligheter

Den stora fördelen med att jämföra långivare är att låntagare kan välja den långivare som matchar ens specifika kriterier och behov. Låntagaren kan tydligt läsa alla villkor direkt på hemsidan. Genom att ha information samlat på ett ställe kan krångel och missförstånd undvikas. 

Det är ett stigande intresse i digitala lån och därför skapades Fair-laan.se för att kunna tillgodose trenden, därav har hemsidan vuxit sedan det startade. Fokuset är tydligt, att låntagaren enkelt kan jämföra bland lån och sedan ta sig vidare till en av samarbetspartnerna som passar bäst ens förutsättningar.  

Om Fair-laan.se

Fair-laan.se är en jämförelsetjänst online av ett flertal långivare på den svenska lånemarknaden. Tjänsten erbjuder information om både villkor och fördelar så att det är smidigt att hitta en långivare som är mest attraktiv för ens egen ekonomiska situation och behov.

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från AccentureAnnons

Bransch i omvandling: Det här krävs för partnerskap med den nya elkunden

Vinterns elpriser har, minst sagt, fått konsumenterna att lägga märke till sin elräkning. Nu måste elbolagen visa kunderna att de erbjuder något mer än bara en faktura, och det finns framförallt fem områden som krävs för att skapa partnerskap med den nya elkunden.

Läs mer om vad som krävs för att bli framtidens elleverantör 

Det är mycket el på agendan just nu. Efter en vinter med rekordhöga elpriser har Rysslands invasion av Ukraina satt kniven mot strupen på den europeiska energianvändningen, samtidigt som klimatkrisen kräver en omställning från fossila bränslen i varenda bransch, från transport till ståltillverkning.

– Energi är verkligen en bransch under stark omvandling, och det sker brett i hela samhället, konstaterar Fredrik Engdar, ansvarig för affärsområde energi på Accenture.

– Framförallt ser vi att kunderna, oavsett om det är privatkunder eller företagskunder, i dag ställer helt andra krav på sin elleverantör än vad de har gjort tidigare.

Fredrik Engdar, ansvarig för affärsområde energi på Accenture.
Fredrik Engdar, ansvarig för affärsområde energi på Accenture.

Rapporten ”The New Energy Consumer” från Accenture konstaterar att relationen mellan kund och elleverantör tidigare var i princip transaktionsbaserad. El kom ur två hål i väggen, räkningen betalades, ingen tänkte mer på det än så.

– Men både det höga elpris vi ser nu och den höga medvetenhet som finns kring hållbarhet har ändrat det här markant. Slutkunden idag vill vara med och bidra till energi-omställningen genom att köpa grönare el, men de vill också ha hjälp från elbolagen med att effektivisera sin egen elkonsumtion.

Perspektivskifte av stora mått

Och det här ställer elbolagen inför ett perspektivskifte av stora mått. Inte minst kräver det en ny syn på vad som egentligen skapar värde för både dem själva, och för kunden. Enligt rapporten är det framförallt fem områden som elbolagen behöver fundera över för att skapa en känslomässig, snarare än transaktionsbaserad, relation med sina kunder: Syfte, Produkter, Teknikplattformar, Talang och Partnerskap.

– Alla de här fem är lika viktiga, men att ha ett ambitiöst och genuint syfte som fylls med reellt innehåll snarare än floskler är grunden. Syftet skall sedan driva åtgärder, för det är utan tvekan så att kunder och företag vill köpa tjänster och produkter från företag som bidrar till omställningen kring hållbarhet.

Det är med ett tydligt syfte företagen kan hitta riktningen för att utveckla nya produkter och tekniska plattformar, det är med ett tydligt syfte de kan attrahera anställda och kunder, och det är med ett tydligt syfte de hittar de partnerskap som blir avgörande för att kunna bli en viktig spelare, inte bara på elmarknaden, utan i den energiomställning som nu sker inom hela samhället. Och här ser Fredrik Engdar att de svenska bolagen ligger bra till.

– Många svenska elbolag ligger redan långt framme, för de vet vad de vill åstadkomma och de verkar vara genuina i sin önskan att nå dit. Nu gäller det att ta nästa steg och fortsätta driva omvandlingen mot ett hållbart samhälle.

Rapporten visar även att konsumenterna vill ha hjälp att själva ställa om sin energikonsumtion. Dels via råd och tips, dels också via nya produkter och miljövänliga alternativ. 

– De svenska bolagen ligger bra till när det gäller att erbjuda grön el, men sen behöver de hjälpa kunderna i deras omställning och effektivisera elanvändningen. För att åstadkomma detta behövs både större insikt i kunders beteende och behov, samt nya typer av produkter. 

Nya former av partnerskap

En annan viktig aspekt av omställningen är nya former av partnerskap för att i nära samarbete med företagskunder och andra aktörer på marknaden förändra energianvändningen. 

– Partnerskap är en hjärtefråga för mig. Energiomställningen har redan lett till helt nya sorters gränsöverskridande samarbeten mellan branscher som vi inte har sett så ofta tidigare.

Till exempel möbelföretag som säljer solpaneler, snabbmatskedjor som blir laddstationer för elbilar, oljebolag som köper kraftbolag – kombinationerna är många, ibland överraskande och uppstår överallt.

– Det är den ökande kundinsikten, och självinsikten, som ligger bakom. Företagen inser att de inte kan göra allt själv, utan att de måste ingå partnerskap både med aktörer i andra branscher och med snabba, digitala startups som kan hjälpa till att utveckla nya förmågor och snabba på energiomställningen. De här konstellationerna kommer att vara avgörande för att klara av att vara relevant på den nya energimarknaden.

Läs mer om elbranschens omställning 

 

Mer från Accenture

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Accenture och ej en artikel av Dagens industri

Nanologica tar order från insulintillverkare för produktion

Nanologica AB (publ) har tagit en order på bolagets silika för preparativ kromatografi för utvärdering i produktionsskala, från en av världens största tillverkare av insulin. Om produkterna motsvarar kundens förväntningar förväntar sig bolaget kommersiella leveranser inom ett år.

Nanologica har bearbetat kunder inom preparativ kromatografi sedan 2016 och ett flertal kunder har framgångsrikt utvärderat bolagets silika för preparativ kromatografi, NLAB Saga®, i olika steg. Nanologica har under en längre tid fört dialog med en av dessa kunder kring hur detta bolag ska kunna sänka sina kostnader för produktion av insulin och andra diabetesprodukter. I samband med att Nanologica nu färdigställt produkt vid sin storskaliga produktionsanläggning kan kunden nu för första gången utvärdera NLAB Saga® i fullskalig produktion.

Nanologica upplåter produkter kostnadsfritt mot att delges resultat och insyn i den slutliga utvärderingen. Kunden finansierar själv övriga kostnader för tester i fullskalig produktion. Vid ett positivt utfall förväntar sig Nanologica förhandlingar om leveranser över lång tid och med början inom ett år.

Denna order är kanske den viktigaste milstolpen hittills för Nanologica. Vi har skalat upp produktionen till stora volymer och har samtidigt kunder som är beredda testa vårt material i fullskalig produktion. Vi har under en längre tid arbetat för att kunna ta detta steg och vi anträder nu på allvar vår resa inom preparativ kromatografi, ett område som inom några år kommer att kunna generera betydande lönsamhet för bolaget”, kommenterar vd Andreas Bhagwani.

Nanologica har sedan 2019 investerat i att skala upp produktionsvolymen så att NLAB Saga® ska kunna användas inom preparativ kromotografi, som bland annat används vid insulintillverkning.  Bolaget har utvecklat kapacitet att tillverka i tonskala vid en produktionsanläggning i Storbritannien, där de första större volymerna nyligen färdigproducerats.

Tack vare den höga kvaliteten på Nanologicas silika NLAB Saga® bedöms Nanologicas kommersiella potential inom preparativ kromatografi vara stor. Bolaget avser att bedriva försäljning direkt och tillsammans med partners på samtliga stora marknader – Indien, Kina, USA och Europa – och har ett mål om att nå försäljning inom preparativ kromatografi om 100–300 MSEK år 2024.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johanna Johansson, Director IR, Communications and Marketing
Tel: +46 72 211 21 90 eller e-post: ir@nanologica.com

Om Nanologica AB (publ)
Nanologica tillverkar, utvecklar och säljer nanoporösa silikapartiklar för tillämpningar inom life science. Nanologica är världsledande när det gäller att kontrollera form, storlek, porositet och ytegenskaper hos silikapartiklar, vilket skapar möjligheter för att ta fram unika produkter. Genom de två affärsområdena, kromatografi och drug development, strävar bolaget efter att öka tillgänglighet till innovativa behandlingar och kostnadseffektiva läkemedel inom sjukvården, till gagn för patienter runt om i världen. Inom kromatografi strävar bolaget efter att göra insulin och andra peptidläkemedel tillgängliga för fler behövande patienter genom att sänka kostnaden för tillverkningen. Inom drug development tillhandahåller Nanologica en unik drug delivery-plattform för lokal leverans av läkemedel till lunga i syfte att tillhandahålla nya behandlingsmöjligheter för patienter med lungsjukdomar. Nanologica har huvudkontor i Södertälje och Nanologicas aktie (NICA) är listad för handel på Nasdaq Stockholm Main Market sedan 29 mars, 2022. För ytterligare information, vänligen besök www.nanologica.com.

Denna information är sådan information som Nanologica AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 augusti, 2022 kl 10.55 (CET).

Tel: +46 72 211 21 90 eller e-post: johanna.johansson@nanologica.com

Följande bilagor finns för nedladdning:
2022-08-11 Nanologica tar order från insulintillverkare för produktion

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera