1515

Såifa Rewards utsett till Sveriges bästa lojalitetsprogram

Preems kundprogram Såifa Rewards har vunnit guld i kategorin Kundlojalitet på den årliga Guldnyckelgalan som arrangeras av branschföreningen Swedma den 22 mars. 

Programmets skapare och Preemmedarbetaren Robert Lilja fick tillsammans med DR-byrån Customer Clinic ta emot priset den 22 mars inför cirka 400 personer på en gala på Stockholm Waterfront, Stockholm. Juryn var imponerad av programmets finurliga utformning, att medlemmarna i programmet tankar mer än övriga kundgrupper samt att i princip ingen medlem hoppat av.

Tävlingen Guldnyckeln belönar strategi och idé, kreativitet, resultat och helhetsintryck för framgångsrik direkt- och datadriven marknadsföring.

För mer information, kontakta:
Preems presstelefon, 070-450 10 01
Robert Lilja, ansvarig Kort och lojalitet Preem, 070 588 78 24
Niclas Brantingson, presschef Preem, 070-362 03 99, niclas.brantingson@preem.se


Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige och Norge. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2016 var Preems omsättning 56 miljarder SEK.

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från EvondosAnnons

Roboten frigör tid – äldre får självständigheten tillbaka

Roboten frigör tid – äldre får självständigheten tillbaka
Roboten frigör tid – äldre får självständigheten tillbaka

Större kontroll över sin egen dag, och mindre tid som går till att vänta – det är bara några av fördelarna för de som har en läkemedelsrobot. I Köping har roboten på kort tid blivit en favorit hos både äldre och vårdpersonal.

En läkemedelsrobot kan låta rätt avancerad, men är egentligen ganska enkel. En rulle med dosförpackad medicin placeras i en maskin som läser av vilken tid och dag läkemedlet ska ges och doserar därefter. Men, robotens betydelse för både användare och vårdpersonal är större än så.

– Ofta är det är flera personer som behöver sin medicin vid samma tid, till exempel klockan åtta på morgonen, eftersom vårdpersonalen inte kan vara hos alla samtidigt blir många sittande och väntar. Med roboten får de äldre tillbaka friheten. Istället för att sitta och vänta på att vårdarna ska komma kan de ta sin medicin i tid och sedan gå vidare med dagen. För vårdarna innebär det mindre stress och mer kvalitetstid vid besöken, säger Nina Clefberg, Leg. Arbetsterapeut i Köpings kommun.

Får känna sig självständig

Att inte behöva vänta på hjälp innebär också mer frihet och en viktig känsla av självständighet för individen. 

– Flera av våra patienter har sagt att de känner sig friare. En dam vill gärna gå en promenad på morgonen. När hon fick en maskin behövde hon inte längre vänta på vårdarna, nu kan hon själv ta medicinen i tid, och sedan gå sin morgontur, säger Nina Clefberg.

Varje läkemedelsrulle räcker i fjorton dagar. För dem som bara har hjälp av hemtjänsten för sina läkemedel innebär det att de nu bara får besök varannan vecka.

– När vi installerar en robot hemma hos en person kommer vi fortfarande dit den första veckan för att kunna svara på frågor och hjälpa till. En man sa ifrån redan efter ett par dagar att nu behöver ni inte komma tillbaka. Han vill kunna sköta sig själv och inte få stöd av vårdpersonal, för honom innebar roboten att han får känna sig självständig, säger Nina Clefberg.

Video: Så används Evondos i vardagen.

Enkel att använda

Roboten är utformad för att vara enkel att använda. När det är tid för personen att ta sin medicin signalerar en röst, som kan ställas in att vara antingen en man eller kvinna. Därefter behöver patienten bara trycka på en stor knapp för att få sin dos. Roboten gör även ett hack i plastförpackningen för att den ska vara lätt att öppna. Om patienten inte tar sin medicin går ett larm till larmcentralen som kontaktar personen för att ta reda på om allt är okej.

– Många tror först att det ska vara väldigt komplicerat och känner att ”jag kan inte teknik”. Men, när de väl har fått använda roboten tycker de oftast att den är väldigt enkel, säger Nina Clefberg.

Köping införde robotarna 2020, under 2021 har antalet maskiner som kommit ut till användare i kommunen fördubblats.

– Robotarna har blivit väldigt väl mottagna av både personal och patienter. Många i personalen vill lära sig hur de fungerar och efter sommaren kommer vi att ha fler utbildningar, säger Nina Clefberg.

Om Evondos:

Evondos tjänst har utformats för att hemvårdspatienter och de vårdorganisationer som bistår dem ska få en säker läkemedelshantering. Tror du att Evondos skulle passa i din kommun? Ta kontakt med Evondos redan i dag. Läs mer på: www.evondos.se.

Mer från Evondos

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Evondos och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?