1515

2cureX har erhållit första utbetalningen om 1,5 MEUR från Horizon 2020

2cureX AB (“2cureX”) meddelar idag att bolaget har erhållit den första utbetalningen om totalt 1,5 MEUR av det tilldelade bidraget om totalt 3 MEUR från EU:s Horizon 2020 SME-program. Bidraget är tilldelat för att slutföra den kliniska valideringen av bolagets IndiTreat®-produkt och inleda marknadslanseringen av denna.

Som tidigare kommunicerat i januari 2018 har 2cureX och EU ingått slutligt avtal gällande villkoren för ett bidrag om totalt 3 MEUR (cirka 29 MSEK). 2cureX har nu erhållit den första utbetalningen. Bidraget ger stöd till 2cureX:s kliniska valideringsstudie inom metastaserande kolorektalcancer och den efterföljande marknadslanseringen av den sammankopplade IndiTreat®-produkten.

“Alltid glädjande att se den första utbetalningen”, meddelar 2cureX:s VD, Ole Thastrup, som fortsätter Vi har tidigare erhållit bidrag från EU, men villkoren för detta bidrag är mycket tillfredsställande. I diskussioner med EU i februari och mars har vi bemötts med en hög grad av flexibilitet och EU har visat intresse för att stödja 2cureX mot att bli framgångsrika. Det är tydligt att detta bidrag ger mer än ekonomiska medel”.

Parallellt med den kliniska valideringen har 2cureX inlett förberedelser inom marknadslanseringen under 2020.

2cureX:s Chief Business Officer, Maarten van der Linden kommenterar “I samband med förberedelserna för EU-bidraget gjorde vi ett grundligt arbete med att beskriva strategin och planeringen för att på ett framgångsrikt sätt lansera IndiTreat® på våra nyckelmarknader under 2020. Vi är dedikerade för att klara av våra kommersiella åtaganden och etablera den organisatoriska strukturen som kommer att ta oss till marknadslansering. Det är därför glädjande att se att vi har erhållit den första utbetalningen av EU-bidraget”.

Certified Adviser

Sedermera Fondkommission är utsedd till Certified Adviser för 2cureX.

För mer information om 2cureX, vänligen kontakta:

Ole Thastrup, VD;                   

E-post: ot@2cureX.com

Telefon: +45 22 11 53 99;      

URL: www.2curex.com

Om 2cureX

2cureX har utvecklat IndiTreat® (Individual Treatment Design) – en patenterad metod för att välja rätt läkemedel till rätt patient och därigenom förbättra cancerbehandlingen. Initialt är IndiTreat® inriktat mot kolorektalcancer, men metoden är även tillämpbar på andra cancerindikationer (t.ex. äggstocks-, bröst- och njurcancer). Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm First North (symbol ”2CUREX”). 

Följande bilagor finns för nedladdning:
2cureX har erhållit första utbetalningen om 1,5 MEUR från Horizon 2020

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?