1515

Bpm'online etablerar sig i Norden genom partnerskap med ChessIT


Christian Sjögren och Lars Bång, ChessIT
  

Amerikanska BPM- och CRM-leverantören bpm'online, utsedd av både Forrester och Gartner som utmanare i CRM-branschen, etablerar sig i Norden genom partnerskap med det svenska konsultföretaget ChessIT, vilket gör ChessIT till första och enda helhetsleverantören av systemet i Norden.

ChessIT och bpm'online inleder nu ett partnerskap som gör ChessIT till bpm'onlines första integratör på den nordiska marknaden. Bpm'online, som är en erkänd utmanare till etablerade systemleverantörer inom CRM, får därmed en lokal förankring på den nordiska marknaden.

Partnerskapet innebär att nordiska företag som vill använda bpm'onlines kombinerade BPM- och CRM-system nu har en lokal partner som säljer, implementerar, rådger och hjälper till när det behövs.

With a strategic alliance of Chess IT and bpm’online, we provide a local touch point for businesses in the Nordic region who want to benefit from the top-notch intelligent tools designed to streamline and automate key business processes. We experience that more and more companies demand for intelligent CRM solutions to help them streamline customer-facing processes and gain a genuine competitive advantage.” berättar Alex Donchuk, Global Channel Director hos bpm’online.

”Vi ser bpm'online som en fantastisk plattform för våra kunder som vill digitalisera, automatisera, effektivisera och kvalitetssäkra sina affärsprocesser, allt från leadsgenerering till fakturering. Vi letar alltid efter nytänkande systemleverantörer som skapar kundnytta på riktigt, och är glada över partnerskapet med bpm’online.” säger Lars Bång, VD på ChessIT.

”Det som särskiljer bpm’online från konkurrenterna är den unika kopplingen mellan BPM-motorn och ett heltäckande CRM-system, som gör det möjligt att snabbt skräddarsy systemet för att automatisera sina processer. Med bpm’online i vår portfölj så kan vi erbjuda ett väldigt kraftfullt verktyg till kunder som vill skapa konkurrensfördelar genom smarta lösningar.” tillägger Christian Sjögren, CTO på ChessIT.
  

För mer information, vänligen kontakta:

Lars Bång, VD ChessIT
lars.bang@chessit.se
073-914 97 02

Christian Sjögren, CTO ChessIT
christian.sjogren@chessit.se

073-980 97 01
  


Om ChessIT
ChessIT hjälper företag stärka konkurrenskraften genom bättre kundupplevelse och effektivare processer. Vi gör det genom att införa och anpassa intelligenta CRM-lösningar. Vi har arbetat +20 år inom CRM och är verksamma på den nordiska marknaden via vårt huvudkontor i Stockholm.

Vår filosofi är att er CRM-lösning ska hjälpa er att fatta bättre beslut, snabbare. För att nå dit behöver ni ett intelligent system som är anpassat efter er verksamhet och ert sätt att arbeta.

För mer information, läs mer på www.chessit.se 

Om bpm'online
Bpm’online är ett kraftfullt affärsprocessverktyg (BPM) och CRM-stöd på en och samma plattform. Det är ett processdrivet system för automatisering av marknadsföring, försäljning och kundservice som erbjuder möjligheten att snabbt och enkelt införa fördefinierade och välutvecklade processer. Företag kan därför på kort tid börja använda systemet i sin dagliga verksamhet. Systemet kan också anpassas utifrån specifika verksamhetsbehov. Resultaten kommer snabbt i form av en förbättrad kundupplevelse och ökad effektivitet. 

De har tusentals användare världen över som uppskattar systemets engagerande interface som ger en användarupplevelse utöver det vanliga. Den är ren och fri från överflödig information och hjälper användaren att hålla fokus på relevanta uppgifter.  Bpm’online ger valfriheten att köra i Cloud eller att drifta själv.

För mer information, läs mer på www.bpmonline.com

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från AccountorAnnons

Så hinner fastighetsägare med all vårens administration

Det är tufft för fastighetsägare att hinna med våren, en stor administrativ puckel. Och en utmaning att ha personal med rätt kompetens. Då är det smidigt att lägga över arbetet på experter som arbetar heltid med detta.

Vi har pratat med Anna Rosengren, Senior advisor på Accountor, som hjälper många fastighetsbolag med ekonomiarbetet.

 - Många fastighetsbolag ska vara klara med sin årshantering redan det första kvartalet eller senast sista juni. Och det är inte samma arbete som görs på hösten hos ett fastighetsbolag som man gör på våren med årshantering och konsolideringar. Det är arbete som kräver en helt annan kompetens, säger Anna.

Det går att spara mycket pengar för ett fastighetsbolag på att göra rätt, oavsett om det gäller ränteavdragsbegränsningar, moms, att skatteoptimera fastigheterna eller Inkomstskattprocessen.

- Det går oftast inte att motivera att ha en momsspecialist, en skattespecialist och en koncernspecialist inhouse hos ett fastighetsbolag. Men på Accountor har vi det. Jag och mina kollegor arbetar dessutom bara med detta och vi är därför vassare än om man är allmänkunnig inom ekonomi. Det kommer ständigt nya regler och uppdateringar t ex inom momsområdet och det är vårt jobb att vara uppdaterade och se till att våra kunder använder reglerna så det är förmånligt för dem, fortsätter Anna.

Läs Accountors information till fastighetsägare här. 

Läs mer om Accountors tjänster här.  

Accountor ligger i framkant inom mycket, även gällande automatisering och flöden. De ser över att man arbetar effektivt med sin ekonomi.

- Även hos företag som tycker att de är ganska digitala och har en effektiv process så har jag sett att vi kan göra stor skillnad genom att effektivisera ytterligare. Många fastighetsbolag är dessutom för små för att ha både de bästa systemen och de effektivaste processerna – när vi samarbetar kan de följa med på våra system och utarbetade processer och får på så sätt samma läge som större fastighetsbolag. Vi har specialistkompetens hos oss och ger gärna råd och stöd till våra kunder i komplexa frågor. Vi är t ex bra som stöd vid förvärv och försäljningsprocesser. Till de fastighetsbolag som har tufft att hinna med årshanteringen nu på våren så vill jag bara säga: lämna bort dessa arbetsuppgifter till experter, så kan ni ägna er åt annat, avslutar Anna. 

Om Accountor:

Accountor är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige stöttar 300 anställda på 8 orter företag med tjänster som innebär trygghet, avlastning, rådgivning, långsiktighet och tillfälle att utvecklas. Accountor hjälper företag till en mer effektiv ekonomi och effektivare personalprocesser.

Mer från Accountor

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Accountor och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?