1515

FrontOffice Nordic AB (publ) i unikt samarbete med FundedByMe

FrontOffice Nordic AB (publ) (FrontOffice) kommer i sin förestående nyemission att samarbeta med crowdfundingplattformen FundedByMe för att nå ut till fler potentiella investerare. 

Den 1 – 23 februari genomför FrontOffice en spridningsemission i syfte att resa kapital inför kommande investeringar och för att bredda ägarbasen. FundedByMe kommer att användas som en av kanalerna för att nå ut till potentiella investerare och kunder.

Vi har en spännande historia tillsammans, där FundedByMe på ett mycket förtjänstfullt sätt ansvarade för vår spridningsemission inför noteringen på NGM Nordic MTF våren 2016. Då var vi det första publika bolaget i Norden och tredje i Europa, att använda crowdfunding inför en notering” säger Johan Lund, VD på FrontOffice.

”Vårt nuvarande samarbete är ännu mer unikt i det att, mig veterligen, inget bolag tidigare gjort både en spridningsemission inför en notering och därefter genomfört en kapitalanskaffningsrunda som noterat bolag med hjälp av crowdfunding” säger Johan Lund.

”FundedByMe har ofta använt FrontOffice som typexempel på smarta bolag som förstår tiden de lever i och självfallet använder sig av crowdfunding vid spridningsemissioner. Att ha varit med om något världsunikt 2016 och nu sikta på att göra något världsunikt igen känns mycket intressant” säger Daniel Daboczy, VD på FundedByMe. 

Crowdfunding är ett extremt spännande och effektivt sätt för företag att nå ut bortanför de traditionella marknadskanalerna, både för att marknadsföra sina tjänster och resa kapital från investerare. Jag är helt övertygad om att vi kommer se fler noterade bolag som söker kapital genom crowdfunding framöver”, säger Johan Lund.

Teckning av aktier i nyemissionen kommer att ske via Eminova fondkommission samt via FrontOffice egna emissionsrum (www.frontofficenordic.se).

Om FundedByMe
FundedByMe är Nordens första och främsta crowdfundingportal med mer än 105,000 registrerade investerarmedlemmar. Bolaget har filialer i 6 länder, bla Finland, Dubai och Singapore och har framgångsrikt finansierat mer än 150 bolag och sammanlagt över 500 projekt.

För mer information kontakta:
Johan Lund
Verkställande direktör


FrontOffice Nordic AB (publ)
070 - 55 653 54
johan@frontofficenordic.se
www.frontofficenordic.se


Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?