1515

FrontOffice Nordic AB (publ) i unikt samarbete med FundedByMe

FrontOffice Nordic AB (publ) (FrontOffice) kommer i sin förestående nyemission att samarbeta med crowdfundingplattformen FundedByMe för att nå ut till fler potentiella investerare. 

Den 1 – 23 februari genomför FrontOffice en spridningsemission i syfte att resa kapital inför kommande investeringar och för att bredda ägarbasen. FundedByMe kommer att användas som en av kanalerna för att nå ut till potentiella investerare och kunder.

Vi har en spännande historia tillsammans, där FundedByMe på ett mycket förtjänstfullt sätt ansvarade för vår spridningsemission inför noteringen på NGM Nordic MTF våren 2016. Då var vi det första publika bolaget i Norden och tredje i Europa, att använda crowdfunding inför en notering” säger Johan Lund, VD på FrontOffice.

”Vårt nuvarande samarbete är ännu mer unikt i det att, mig veterligen, inget bolag tidigare gjort både en spridningsemission inför en notering och därefter genomfört en kapitalanskaffningsrunda som noterat bolag med hjälp av crowdfunding” säger Johan Lund.

”FundedByMe har ofta använt FrontOffice som typexempel på smarta bolag som förstår tiden de lever i och självfallet använder sig av crowdfunding vid spridningsemissioner. Att ha varit med om något världsunikt 2016 och nu sikta på att göra något världsunikt igen känns mycket intressant” säger Daniel Daboczy, VD på FundedByMe. 

Crowdfunding är ett extremt spännande och effektivt sätt för företag att nå ut bortanför de traditionella marknadskanalerna, både för att marknadsföra sina tjänster och resa kapital från investerare. Jag är helt övertygad om att vi kommer se fler noterade bolag som söker kapital genom crowdfunding framöver”, säger Johan Lund.

Teckning av aktier i nyemissionen kommer att ske via Eminova fondkommission samt via FrontOffice egna emissionsrum (www.frontofficenordic.se).

Om FundedByMe
FundedByMe är Nordens första och främsta crowdfundingportal med mer än 105,000 registrerade investerarmedlemmar. Bolaget har filialer i 6 länder, bla Finland, Dubai och Singapore och har framgångsrikt finansierat mer än 150 bolag och sammanlagt över 500 projekt.

För mer information kontakta:
Johan Lund
Verkställande direktör


FrontOffice Nordic AB (publ)
070 - 55 653 54
johan@frontofficenordic.se
www.frontofficenordic.se


Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från TeliaAnnons

Så slipper vd:n it-strul: Samlar tekniken på smart sätt

Som vd för SA Revision i Vara är Fredrik Hermansson ansvarig för all teknik: från mobilerna till uppkopplingen. För att slippa ägna sig åt it-strul har han valt en lösning som samlar tekniken.

– Det som förr kunde ta en arbetsdag av min tid, tar i dag bara någon minut, säger han.

Samla all it och kommunikation – här kan du boka kostnadsfri rådgivning 

SA Revision är en revisionsbyrå med stark lokal förankring i Västra Götaland. Byrån grundades 1998 av Sverker Alfredsson och har i dag 19 anställda på huvudkontoret i Vara och på ett mindre kontor i Lidköping.

– Tack vare modern teknik har vi kunder från stora delar av landet, men den lokala förankringen är vår bas. Vi arbetar främst med små och medelstora ägarledda aktiebolag samt ekonomiska föreningar. Genom åren har vi utvecklat en specialistkompetens inom jordbrukssektorn, säger byråns vd Fredrik Hermansson, som har ett förflutet som månskensbonde.

Krångligt med olika leverantörer

Fredrik Hermansson började på byrån 2006 och är vd sedan 2009 då han blev ansvarig för företagets teknik.

– Digitaliseringen har accelererat under de här åren och i dag är det avgörande för hela vår verksamhet att tekniken fungerar sömlöst.

I takt med att tekniken utvecklades blev byråns tekniklandskap mer ”brokigt”.

– Vi valde funktion före leverantör när vi behövde nya tjänster och produkter. Det blev onödigt många kontakter och ett tidsödande upplägg – och till sist kände jag ett starkt behov av att förenkla.

Sedan många år har byrån Telia som mobiloperatör.

– Ett självklart val eftersom Telia alltid haft bra täckning på landsbygden. Och hösten 2019 bestämde vi oss för att samla vår it och kommunikation hos Telia.

Smidigt med en kontakt

Sedan dess samarbetar Fredrik Hermansson med Niklas Rasmusson, account manager på en enhet som jobbar med små och medelstora företag vid Telias kontor i Göteborg. Från att enbart ha anlitat Telia för mobilabonnemangen, köper SA Revision nu mobilerna av Telia, bredbandet och en ny molnbaserad växellösning som underlättar ett flexibelt arbetssätt.

Att samla tekniken hos en leverantör är guld värt, anser Fredrik Hermansson.

– Det är enkelt och kostnadseffektivt. Vi har allt på en faktura, vilket ger kontroll och överblick, och framför allt har vi bara en kontakt att vända oss till. Oavsett vad det gäller – uppkopplingen, telefonväxeln, ett nytt abonnemang – finns lösningen ett mejl eller telefonsamtal bort. Förr kunde det ta mig en hel arbetsdag att fixa mobil och annan teknik till en nyanställd. Nu tar det någon minut: Jag ringer Niklas och han löser det.

”Tekniken bara flyter”

En viktig vinst för Fredrik Hermansson är att samarbeta med en expert som lärt känna företaget och dess tekniklösningar.

– Det är tryggt och stabilt och jag sparar massor av tid. På ett mindre företag som vårt har man inte tid och energi att ägna sig åt teknikproblem eller jaga runt bland supportdeskar. I dag är tekniken så sammanlänkad med arbetet – den ska bara flyta, och det gör den sedan vi samlade tekniken hos Telia.

En annan styrka är att företaget har fått en partner att utvecklas med på längre sikt.

– Vi har någon att fråga om stort och smått och bolla framtida lösningar med. Niklas är nästan som en medarbetare på distans – samtidigt som han har stora starka Telia i ryggen, med hela deras palett av kompetenser och resurser.

Frigör tid att utveckla företaget

Niklas Rasmusson är också mycket nöjd med samarbetet:

– Att följa och stötta ett företag som SA Revision, som vuxit både i antal medarbetare och olika tekniklösningar de senaste åren, är bland det roligaste med mitt jobb.

Enligt Niklas Rasmusson erbjuder han och hans medarbetare på Telias företagskundtjänst en unik bredd för mindre företag.

– Företagen kan anlita oss för allt från mobilabonnemangen till att prenumerera på en egen it-avdelning. Det känns väldigt bra att kunna bidra till att svenska företag slipper ägna sig åt teknikproblem. I stället får de loss tid så att de kan fokusera på kärnverksamheten och utveckla sin affär.

Samla all it och kommunikation – här kan du boka kostnadsfri rådgivning 

 

Mer från Telia

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Telia och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?