Va Marketing endrer design på alle sine websider

Va Marketing er et markedsføringsforetak som eier og drifter flere websider innenfor spillebransjen. Nå har de gjort et stort redesign av sine websider. I tillegg er sidene blitt enda mer brukervennlige.

-Spillmarkedet har vokst kraftig de siste 10-20 årene, og vi tror denne veksten skal fortsette, sa representanter for selskapet da de møtte pressen nylig. Det som nå har skjedd, er den første store oppdateringen på lang tid, og betyr mye for brukervennlighet og spillopplevelse. I følge Va Marketing har man lagt mest vekt på følgende:

  • Det tar det ikke mer enn et par sekunder for en spiller vil kunne bedømme en side
  • Økt brukervennlighet og kortere responstid gir flere konverteringer
  • Google bedømmer hastighet, profesjonalitet, navigering og redaksjonelt innhold

-En av de aller viktigste målene ved oppdateringen er å skape en bedre mobilvennlighet, det var ett av hovedbudskapene da selskapet presenterte de nye sidene. Fordi stadig flere mennesker bruker mobilen og nettbrett enn stasjonære enheter, denne mobilvennligheten vært svært viktig for Va Marketing. Det nye designet sørger for at sidene automatisk tilpasser seg de enhet de lastes ned på. Sidene lastes raskt, er konkrete og raske å navigere innenfor. Unødig innhold er skrellet vekk, og det viktigste løftes fram. I tillegg har sidene fått et mer moderne utseende, og er tilpasset nåværende trender for websteder.

Målet for denne oppgraderingen er at de som gjerne vil spille, skal kunne komme i gang så fort som mulig etter at de har nådd sidene, uten å måtte bla seg gjennom en masse irrelevant materiale. Gjennom dette grepet har Va Marketing gitt brukerne kortere nedlastningstider ved blant annet å krympe størrelsen på en del bilder, og servere dem i korrekt skala gjennom å optimere kildekoden, samt å komprimere alle kompatible ressurser.

Sidene i Va Marketings nettverk som har fått en oppgradering er den norske og svenske spillsiden CasinoTopp.net samt BesteNorskeSpilleautomater.com forteller Va Marketing.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressemedling (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från Moderna FörsäkringarAnnons

Med tillgänglighet och kompetens i första rummet

Moderna Försäkringar har under många år utmärkt sig genom exceptionell service och tillgänglighet i kombination med kompetens inom skadehantering. Nu har kvittot kommit på att det hårda arbetet har gett resultat: bolaget tog hem topplaceringar i Svenska försäkringsförmedlares förenings senaste branschundersökning. 

Moderna Försäkringar knep första- respektive andraplatsen i de två undersökningskategorierna. För Kajsa Peedu, affärsområdeschef Företag och Industri, är det goda resultatet en välkommen bekräftelse på att bolagets strategi lönar sig. 

– Eftersom vi inte har några egna säljare utan enbart sysslar med förmedlade affärer är det kritiskt att ha en god relation med förmedlarna. Medan vi förvisso alltid har fått väldigt positiv feedback är det väldigt roligt att vi placerade oss så bra i branschundersökningen. Det ger oss ett kvitto på att vi gör rätt. 

Kräver gott samarbete

I undersökningen fick försäkringsförmedlarna också uppge vilka faktorer de ansåg vara avgörande för att ett försäkringsbolag ska vara framgångsrikt och ett förstahandsval. I slutänden utkristalliserades tre ord: skadehantering, tillgänglighet och kompetens, varav alla tre har varit ledord hos Moderna Försäkringar sedan många år. 

– Skadehantering är något som alla försäkringsbolag sysslar med, men det är när skadan faktiskt inträffar som bolagen skiljer sig åt – våra allra nöjdaste kunder är de som faktiskt har råkat ut för skador. Det är när skadan inträffar som vår viktigaste leverans sker.

För att leverera en bra lösning till slutkunderna behövs dock ett gott samarbete mellan de som hanterar skadorna och de som säljer och prissätter försäkringarna, det vill säga underwriters.

– Tillgänglighet och kompetens hänger ihop. Idag är förväntningarna på tillgänglighet oerhört stora och för att kunna möta kundernas och förmedlarnas krav arbetar vi ständigt på att öka vår redan höga kompetensnivå.

Handplockad expertis

Under de senaste tio åren har Företag & Industri växt från noll till 75 personer, var och en handplockad för sin expertis och sitt engagemang. Detta har lagt grunden för just det nära och personliga arbetssätt som kännetecknar Moderna Försäkringar. 

– Vi är måna om alla som sitter hos oss och det finns en daglig kontakt mellan förmedlarna, kunderna och oss. Förmedlarna känner oss vid namn och vet att var och en av våra medarbetare har både kompetens och mandat att fatta egna beslut och rätt att teckna försäkring. Du som förmedlare ska veta vem du ska prata med och vi ska vara enkla att komma i kontakt med. Direktkontakten mellan förmedlaren och våra underwriters är extremt viktig för oss. Vi är verksamma i en förtroendebransch där man gör affärer med de man litar på och därför har vi valt att vara det personliga alternativet, avslutar hon.

Läs mer om Moderna Försäkringar här

FAKTA OM MODERNA FÖRSÄKRINGAR

Moderna Försäkringar är en utmanare på den svenska försäkringsmarknaden och erbjuder topprankade försäkringar för det moderna företaget och individen. Moderna i Sverige har idag drygt 470 anställda, med en organisation som är indelad i affärsområdena; Privat, Företag & Industri, Affinity, Operations, Garanti, Djur, Bilsport & Mc samt Atlantica. 

 

Mer från Moderna Försäkringar

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Moderna Försäkringar och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?