1515

Daniel Laurén till Invesdor som Country Manager

PRESSMEDDELANDE Stockholm 14.12.2017 – Invesdor har utsett Daniel Laurén till att leda den Svenska verksamheten. Stockholmaren Daniél Lauren har varit med om att grundat fler än tio företag, och investerat i startups som både affärsängel samt riskkapitalist.

– Jag har jobbat med finansiering av snabbväxande företag både som entreprenör och som investerare i ett tidigt skede i många år. Invesdor profilerar sig i Sverige med sin snabba användarvänliga och reglerade investeringstjänst vilket är något som har saknats här. Vi erbjuder företagen ett enkelt sätt att nå och hålla kontakten med investerare och vi är en kanal för vanliga människor att kunna investera i onoterade tillväxtföretag, säger Daniel Laurén.

På Invesdor har Daniel Laurén som uppgift expandera Invesdors närvaro på den svenska marknaden.

– Vi kommer att göra Sverige till Invesdors andra huvudmarknad under de kommande tre åren. Vårt mål är en volym om cirka 20 finansieringsobjekt på årsnivå. Vi är glada att få med Daniel i vårt team,  han har ett brett nätverk inom vår målgrupp av snabbväxande företag och känner väl till de bästa startupens kultur i Sverige, säger Invesdors VD och grundare Lasse Mäkelä.

Lösningen för att klara dödens dal för tillväxtföretagen

Enligt Laurén är utbudet av såddfinansiering på den svenska marknaden rätt så bra, men därefter fastnar företagen i den finansiella dödens dal. Bankerna är inte villiga att finansiera tillväxtskedet och att ta steget till börsen är ett alldeles för dyrt och ofta för tidigt alternativ. Affärsänglar finns det för få av och venture capital fonder går in i allt senare faser.

– Invesdor erbjuder en perfekt lösning för den här stora gruppen av tillväxtföretag. Många crowdfundingtjänster i Sverige har profilerat sig närmare på välgörenhet och fankultur, medan vi på Invesdor vill hjälpa till att finansiera tillväxtföretag med god långsiktig avkastningspotential, vilket ligger i linje med ägarnas agenda.

Investeringar demokratiseras – traditionella investeringsprodukter anses för komplicerade

– De investeringsprodukter som vanliga människor har tillgång till är allmänt sett alldeles för komplicerade. Vid börsintroduktioner råkar mindre investerare lätt i vägen för institutionella investerare och investmentbanker. Vi på Invesdor gör det enklare att investera i olistade företag, säger Laurén.

Invesdor har undersökt vad som motiverat de som investerat via crowdfunding, och det visade sig att det var chansen att vara med om en potentiell framgångssaga och vara nära företagsledningen som vid sidan av avkastningsmöjligheten lockade många.

– Entreprenörer känner sig ibland osäkra inför aktiebaserad crowdfunding. De är rädda för att en stor mängd nya småägare gör kontakten och samarbetet tungt. Men rädslan är inte befogad. Via Invesdors digitala tjänst för ägarservice är det lätt och enkelt att hålla kontakten med investerarna i alla skeden av finansiering. Tillräckligt och regelbunden information som ges på eget initiativ gör investerare nöjda.

 

Mer information:

Daniel Laurén, Country manager, Invesdor Oy, tfn +46 70 894 4442, daniel.lauren@invesdor.com

Lasse Mäkelä, CEO, Invesdor Oy, tfn +358 40 7533 844, lasse.makela@invesdor.com

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?