Annons

Klinisk placebostudie styrker medicinsk evidens för Antinitus plåster som behandlingsmetod mot tinnitus

Resultaten från en nyligen genomförd klinisk placebostudie visar på signifikanta och statistiskt säkerställda positiva effekter av plåstret Antinitus för lindring av tinnitus. 

Som en del av Sensoris kliniska utvecklingsprogram har en större randomiserad och placebokontrollerad studie av Antinitus genomförts under 2016/2017 av läkare vid Sickla Öron-, Näs- och Halscenter i Stockholm samt på Citysjukhuset i Göteborg. Syftet har varit att jämföra den kliniska effekten av Antinitus med placebo.  82 patienter deltog i studien. Behandlingsperioden var tre veckor med en uppföljning fyra veckor efter slutförd behandling.

Resultatet för gruppen som behandlades med Antinitus var signifikant bättre än för placebogruppen. Skillnaden är statistiskt säkerställd. Studien slår också fast att Antinitus är en säker metod utan risk för allvarliga komplikationer eller biverkningar. Resultaten sammanställs nu och kommer att publiceras senare under 2017.

Den nya kliniska studien medför en ökad medicinsk evidens för Antinitus. Den stödjer även tidigare genomförda kliniska studier och visar på statistiskt säkerställd signifikans jämfört med placebo. Studien är en milstolpe för oss på Sensori och ett resultat av flera års stora satsningar inom forskning och klinisk utveckling. Vi ser nu fram emot att inom kort publicera resultaten från studien i sin helhet”, säger Torbjörn Kemper, VD för Sensori AB. 

Antinitus är en medicinteknisk produkt för lindring av tinnitus. Produkten är registrerad och godkänd på betydande marknader som Europa, Kanada, Australien, Nya Zeeland och Hong Kong.

Studieresultatet öppnar upp för en rad kommersiella möjligheter för Antinitus, där nya distributions- och partneravtal internationellt är tydliga exempel. Efterfrågan på effektiva behandlingsformer är enorm. 10–15 procent av jordens befolkning lider av tinnitus och marknadspotentialen för vårt plåster är cirka 560 miljoner människor. Enkelheten i kombination med frånvaron av biverkningar och andra risker gör Antinitus mycket lämpad för OTC-marknaden”, säger Tommy Rönngren, grundare och styrelseordförande i Sensori AB.

För frågor vänligen kontakta:

Torbjörn Kemper, VD, +46 76 111 39 80, torbjorn@sensori.se

Torsten Engevik, CFO, +46 73 820 25 40, torsten@sensori.se 

Om Sensori AB 

Sensori är ett svenskt företag som tillverkar, marknadsför och säljer hjälpmedel för att minska besvären av tinnitus. Det helägda dotterbolaget Antinitus AB är legal tillverkare av Antinitus®, ett halvmåneformat plåster som fästs bakom örat och med hjälp av ett unikt och patenterat raster som fungerar som biomodulator för hörselsystemet. Antinitus® är en medicinteknisk produkt. Sensori AB (publ) handlas på NGM Nordic MTF, kortnamn SORI MTF, med Gunther & Wikberg Fondkommission som Mentor.

Denna information är sådan information som Sensori AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande kl 15.00 måndagen den 6 november 2017. För mer information om Sensori, vänligen besök www.sensori.se 

Sensori AB (publ)
Nybrogatan 39
114 39 Stockholm
Sweden
+46 (0)8 611 00 66
www.sensori.se 




Följande bilagor finns för nedladdning:
Öppnas som pdf

Cision News
Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från AccountorAnnons

Därför kan företag tjäna på att outsourca sin ekonomi- och löneavdelning

Funktioner för ekonomi och löner är något alla företag behöver ha på plats men det lönar sig inte alltid att axla en egen avdelning. I många fall kan företag istället tjäna på att outsourca avdelningen och frigöra tid som istället kan läggas på affären. Samtidigt säkrar man tillgången till den senaste kompetensen och tekniken. 

I en tid när många företag kämpar för att behålla sina kunder, och hitta nya, har det blivit viktigare än någonsin att lägga tid på sin affär och kapa tidsödande processer. Interna funktioner driver kostnader för både system och personal och att lägga ut sin ekonomi- och lönavdelning kan vara ett strategiskt bra val för företag som vill kunna lägga mer tid på sin kärnverksamhet.

Accountor är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR och hjälper företag att dra nytta av den senaste tekniken inom området så att de kan ligga steget före sina konkurrenter. Detta gör bolaget genom att effektivisera och automatisera kundernas flöden och arbetssätt.

– Vi är en modern, digital byrå som investerar mycket tid i att underlätta för våra kunder genom teknik som robotar och AI-lösningar som skapar en hög och tillförlitlig kvalitet. Det gör att kunderna istället kan bygga sina relationer och bättre förstå sin affär, säger Magnus Högvall, vd på Accountor.  

Helhetserbjudande 

Som en one-stop-shop inom ekonomi och lön kan Accountor bland annat sköta företags löneadministration, redovisning och elektronisk fakturahantering, men också erbjuda kvalificerad löpande rådgivning och rekrytering av personal. Att nyttja detta är en bra strategi om man vill minimera kostnader och risker, menar Magnus Högvall. 

– Genom att outsourca funktioner får ledningen och företaget mer tid att fokusera på sin verksamhet, tillgång till mer modern teknik utan att behöva göra stora investeringar eller genomföra tunga migrationsprojekt. Man får tillgång till kompetens, så inga dyra och kostnadskrävande rekryteringar behövs med allt vad överlämning och inkörning innebär. Jag skulle vilja säga att outsourcing är ett bra sätt att undvika framtida stora kostnader och risker samtidigt som det ger större möjlighet för ledningen att fokusera på att utveckla företaget och affären.

Personliga relationer i fokus

Utöver att hjälpa företag att kunna fokusera på sina kunder lägger Accountor stort värde i att bygga och bevara sina egna relationer med kunderna. Trots att de använder automatisering och AI så är konsulterna en tung del av deras erbjudande, förklarar Magnus Högvall.

– Det är i slutändan människor som upptäcker många saker och kan vara proaktiva och inga robotar kan ersätta dem. Modern teknik höjer kvaliteten och skapar en trygghet som ger en grund där relationen mellan kund och konsult kan byggas. Robotisering gör också att kostnaderna blir mycket mer förutsägbara i leveransen vilket också bidrar till ett ökat förtroende. 

– När Covid-19 började sprida sig i Sverige och vi började få daglig information om bidrag och krispaket märkte vi hur ovärderliga våra medarbetare var i stöttandet av våra kunder. De kunde förklara hur åtgärderna fungerar och användas för deras företag vilket verkligen uppskattades, avslutar han.

Läs mer  

Mer från Accountor

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Accountor och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?