Annons

Teckningsperioden påbörjad för GoldBlue AB:s IPO-emission med planerad listning på First North

GoldBlue AB (publ) har nu inlett teckningsperioden i en till ca 65 % garanterad listningsemission om ca 24 miljoner kronor inför planerad listning i december 2017 på Nasdaq First North Stockholm. Förutom garantikonsortiet har även teckningsförbindelser inkommit inför teckningsperioden om ca 5,5 Mkr, däribland 1 MSEK från Bolagets styrelseordförande Rune Löderup och 288 TSEK från Bolagets VD, Andre Rodrigues. De nyemitterade aktierna erbjuds för aktiespridning till allmänheten i Sverige. GoldBlue-koncernen har under 2017 uppvisat fortsatt kraftig tillväxt. De totala bruttospelsintäkterna för spelsajterna har under januari till september 2017 ökat med över 100 procent jämfört med samma period föregående år, från cirka 2,7 MEUR till cirka 5,9 MEUR. Fortsatt kraftig tillväxt förutses under kommande verksamhetsår.

GoldBlue investerar i respektive driver företag som är verksamma inom spelmarknaden online, främst i Asien. Kärnverksamheten har sedan starten 2013 varit att förvalta ägandet i det helägda dotterbolaget Valhalla Entertainment vars verksamhet gått ut på att erbjuda kinesisk- och japanskspråkiga kunder olika typer av kasinospel såsom livekasino, jackpotspel och spelautomater via internet. Detta under fyra olika varumärken med tillsammans cirka 5000 betalande kunder per månad–”24k88”, ”HappiStar”, ”OCC888” samt ”Ho168”.

GoldBlue-koncernen har under 2017 uppvisat fortsatt kraftig tillväxt. De totala bruttospelsintäkterna för spelsajterna har under januari till september 2017 ökat med över 100 procent jämfört med samma period föregående år, från cirka 2,7 MEUR till cirka 5,9 MEUR. GoldBlue’s dotterbolag kommer även inom kort att erbjuda sportbetting på samtliga spelsajter. Under 2017 har GoldBlue även bildat två nya dotterbolag: Emeritus Software Ltd, där GoldBlue kommer att kunna licensera ut koncernens spelplattform till utländska spelbolag som avser att etablera verksamhet mot den asiatiska spelmarknaden, samt the Box Marketing Ltd, vilket ska generera marknadsföringsintäkter till Bolaget (s.k affiliate-marketing). Bolaget siktar mot att på rullande 12-månadersbasis vara kassaflödespositivt 2017 med ett positivt EBITDA och förutser en kraftig tillväxt under kommande år.

Teckningsperiod pågår mellan 8 november - 24 november. G&W Fondkommission är Bolagets finansiella rådgivare i transaktionen. Bolagets legala rådgivare i transaktionen är Advokatfirma DLA Piper Sweden KB. Aktieinvest FK AB är emissionsinstitut för transaktionen.

Emissionsteaser, anmälningssedel och investeringsmemorandum finns tillgängliga för nedladdning via Bolagets hemsida, www.goldblue.eu, via www.gwkapital.se samt via www.aktieinvest.se.

Direkt länk:
IM: GoldBlue AB (publ) Investerings- Memorandum
IPO Info: http://www.goldblue.eu/forthcoming-ipo/ 

För ytterligare information

Kontakta GoldBlue AB (publ) via email info@goldblue.eu eller telefon +46 8 559 25 266

  

Om GoldBlue AB (publ):
GoldBlue’s verksamhet består i att äga och förvalta aktier i bolag som erbjuder slutkunder spel över internet. GoldBlue erbjuder på detta sätt en möjlighet att investera i en av världens snabbast växande spelmarknader via ett svenskt holdingbolag med skandinaviska grundare med lång erfarenhet från både den europeiska och asiatiska spelmarknaden online. Bolaget erbjuder det bredaste utbudet av onlinespel för mobila enheter i Asien, en av världens största spelmarknader för internet och mobilspelande. GoldBlue har integrerat de ledande mobila spelprodukterna i Asien, med över 1 000 spelprodukter inom kasino-, jackpot-och lotterispel, och är redo att ta en större marknadsandel under 2017 och har även aggressiva expansionsplaner till nya marknader i Sydostasien. 

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från RationalAnnons

De värnar om restaurangbranschen och människorna i köken

Ända sedan Rational grundades har de haft en nära dialog med kockar över hela världen. Tack vara det nära samarbetet och intelligent ingenjörskonst är de i dag världsledande med sina matlagningssystem. 

– Vi garanterar perfekt tillagning med våra maskiner, det i sin tur leder till ökad lönsamhet och mindre matsvinn, säger Ulf Eklund, vd Rational. 

1973 grundades Rational, företaget kom då på hur man enklare kunde uppnå ett krispigare, saftigare och snabbare tillagningsresultat i professionella kök. Svaret var en ugn som kombinerar ånga och varmluft. 

– Från den dagen har vi fortsatt att utveckla kombiugnen till ett intelligent och ergonomiskt matlagningssystem, iCombi Pro, som helt saknar motstycke, säger Ulf Eklund.  

Välj önskat resultat och låt ugnen göra resten

Genom en touchfunktion på ugnen kan du lätt välja vilket resultat du vill ha, allt från innertemperatur till önskad färg på ytan. 

– Det spelar ingen roll om det är en eller hundra kycklingfiléer, ugnen anpassar och justerar tillagningsparametrar under hela tillagningen, den känner bland annat av hur länge och vilken temperatur som behövs för att varje filé ska bli perfekt tillagad. 

Rational riktar sig till de professionella köken där de ligger i framkant med sin teknik. Deras matlagningssystem finns i restaurangkök, skolkök, på sjukhus och i livsmedelsbutiker bland andra. Förutom iCombi erbjuder de iVario, ett slags kombinationsbord som man både kan steka, fritera och koka i. 

– Många kök strävar efter flexibilitet med så lite utrustning som möjligt. Jag tror att vår framgångssaga beror på att vi verkligen tittar på kundernas behov.

Spara resurser och öka lönsamheten

Rational jobbar för att produkterna ska ha så lång hållbarhet som möjligt. Det finns kunder som haft samma ugn i över 35 år. Genom den intelligenta ugnen minskar dessutom matsvinnet, som ger ekonomisk vinst och hållbarhet ur ett globalt perspektiv.

– Vi tänker mycket på ergonomin för att underlätta för kockarna. Det är en bransch med påfrestande arbetsmiljö och vi erbjuder produkter som är hållbara i alla perspektiv, miljö, ekonomi och för människorna i köken.  

Ny produktlansering trots corona

Våren 2020 lanserade Rational iCombi Pro och iVario Pro, som är ännu mer effektiva än sina föregångare. De är snabbare och mer energisnåla, vilket deras kunder i längden sparar pengar på. 

– Visst är det vågat med en lansering under corona men det är också just nu som köken behöver maximal avkastning på deras investering. Det är viktigt för oss på Rational att produkten lönar sig snabbt. Vi är måna om branschen och vill vara ett stöd genom en tuff tid. 

Faktaruta

I mer än 46 år har RATIONAL haft som mål att erbjuda sina kunder de bästa verktygen för matlagning. Både genom sina produkter och sin service till sina kunder. RATIONAL är idag världsledande. De erbjuder full service 24/7 genom sin ChefLine® på telefonnummer 040 680 85 00

Läs mer på www.rational-online.com

Mer från Rational

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Rational och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?