1515

Apple Pay görs nu tillgängligt för St1s kunder

St1 erbjuder idag sina kunder i Finland och Sverige Apple Pay som möjliggör mobila betalningar på ett enkelt, säkert och privat sätt att betala, som är snabbt och bekvämt.

Säkerhet och integritet är kärnan i Apple Pay. När en kund använder ett St1 Mastercard med Apple Pay, lagras de faktiska kortnumren inte på enheten eller på Apples servrar. I stället används Enhetens kontonummer som är unikt, krypterat och säkert lagrat i enhetens NFC chip. Varje transaktion är auktoriserad med en unik dynamisk engångs-säkerhetskod.

Det nya St1 Mastercard är nu tillgängligt för kunder i Finland och Sverige och utfärdas praktiskt taget omgående till kunden, efter ansökan och godkännande och kan då användas direkt med Apple Pay. Naturligtvis kommer kunderna också att få ett fysiskt kort. St1 Mastercard har ingen årsavgift.

"Vi är så glada över att vara bland de första i Finland och Sverige att erbjuda Apple Pay till våra kunder. Att kunna erbjuda våra kunder de främsta betaltjänsterna, som Apple Pay förbättrar kundernas upplevelse oerhört mycket, säger Kim Wiio, VD för St1 Nordic.

Apple Pay är enkelt att installera och användarna fortsätter att ta emot alla belöningar och fördelar som erbjuds med kredit- och betalkort. I butikerna fungerar Apple Pay med iPhone SE, iPhone 6 och senare och Apple Watch.

Online shopping i appar och på webbplatser som accepterar Apple Pay är lika enkelt som att använda fingeravläsning med Touch ID, så det behövs inte manuellt fyllas i långa kontonummer eller upprepade gånger skriva in frakt och faktureringsinformation. När du betalar för varor och tjänster i appar eller Safari, fungerar Apple Pay med iPhone 6 och senare, iPhone SE, iPad Pro, iPad Air 2 och iPad mini 3 och senare. Du kan också använda Apple Pay i Safari på vilken Mac som helst som introducerades i eller efter 2012 som använder macOS Sierra och bekräfta betalningen med iPhone 6 eller senare eller Apple Watch eller med Touch ID på den nya MacBook Pro.

För mer information om Apple Pay besök: http://www.apple.com/apple-pay

www.st1finance.fi, www.st1finance.se

För ytterligare information kontakta:

Hilde Wahl, VD, St1 Sverige AB, tel. +46 855 548 560

Kim Wiio, VD, St1 Nordic Oy, tel. +358 105 5711

St1 är ett nordiskt energibolag med visionen att vara den ledande producenten och försäljaren av CO2-medveten energi. St1 bedriver forskning och utveckling kring energilösningar som är såväl ekonomiskt lönsamma som miljövänliga. St1 består av två systergrupper; St1 Nordic och St1 Group. St1 Nordics fokus är bränslemarknaden i Finland, Sverige och Norge, samt att skapa nya möjligheter inom förnybar energi, som exempelvis avfallsbaserade avancerade etanolbränslen eller industriell vindkraft. Företaget har 1400 stycken St1- samt Shellstationer i Finland, Sverige och Norge. St1 Group fokuserar på oljeraffinering. Bolaget har idag huvudkontor i Helsingfors och 700 anställda i Finland, Sverige och Norge. St1 Group planeras fusionera med St1 Nordic den 31 december 2017. För mer information, se www.st1.eu.

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från SalesforceAnnons

”Techbolagen visar vägen för tillverkningsindustrin”

Tillverkningsindustrin rymmer stora skillnader i fråga om digitaliseringsgrad, visar en ny rapport som avslöjar vad som kännetecknar vinnarna post-covid. ”Ser en tydlig klyfta”.

Pandemin har tvingat nio av tio tillverkningsföretag att ställa om radikalt och ta fram en ny strategi för att lyckas framöver. En ny studie som Salesforce genomfört globalt bland 750 beslutsfattare visar på stora skillnader inom teknikutveckling och digitalisering. Vissa lyckas bättre än andra. De företag som anser sig ha kommit längst har det gemensamt att de satsar på ökad tjänstefiering, flyttar verksamheter till molnet och anammar nya sätt att interagera med sina kunder. 

Ladda ned Trends in Manufacturing 

De som släpar efter riskerar att hamna ohjälpligt på efterkälken när samhällen gradvis öppnar upp igen, varnar experter.

– Vi ser en tydlig klyfta mellan de tillverkningsföretag som framtidssäkrat sin verksamhet och de som fortfarande kämpar med att förhålla sig till turbulenta marknader och hastigt skiftande förväntningar hos medarbetare, partners och kunder. Fler tillverkningsföretag borde låta sig inspireras av framgångsrika techföretag på områden som flytt till molnet, ökad automatisering och att skapa digitala kundupplevelser. Allt det ökar förutsättningarna att lyckas post-covid, säger Cindy Bolt, ansvarig för industriföretag vid Salesforce.

Rapporten visar entydigt att de förändringar som pandemin medfört är här för att stanna. Det gäller framför allt inom försäljning och kundservice, menar närmare sex av tio tillfrågade. Många pekar på att möjligheten att göra träffsäkra prognoser på snabbrörliga marknader hindras av bristande transparens och begränsad tillgång till data, men även av silotänkande. Hela åtta av tio menar att det är svårt att utvinna den data man verkligen skulle ha nytta av ur föråldrade legacy-system.

Bättre prognoser

De enskilt viktigaste prioriteringarna för de kommande två åren är enligt nio av tio svarande ökad processeffektivitet och förbättrade efterfrågeprognoser med hjälp av digitala redskap. Över hälften av ser migration av planeringsprocesser till molnet som en kritisk framgångsfaktor. De chefer som säger sig vara ”mycket väl förberedda” för framtiden har redan flyttat till molnet. 

Ökad tjänstefiering för att diversifiera och säkra sina intäkter från flera källor är den strategi som flertalet (86%) av de företag som ser sig som framtidssäkrade satsar på. Det handlar om att paketera produkt, support, mjukvara och kringtjänster i ett gemensamt erbjudande och en ny affärsmodell.

Den digitala klyftan av idag går mellan tillverkningsföretag som anser sig vara redo för framtiden och de som inte är det. De som anser sig vara bättre rustade har system och teknologi på plats för att hantera kommande år, konstaterar Salesforces Sverigechef Dan Bjurman:

– De svenska företag som redan var mer digitaliserade, eller som lyckades göra denna omställning fort, har stått emot pandemins effekter bättre och i vissa fall även lyckats bättre än förut. Användningen av kunddata i beslutsprocessen samt digitala verktyg för att hantera kundkontakten och den hemmajobbande personalen har haft en tydlig positiv effekt och belyser hur viktigt det är att ha en modern, digitaliserad verksamhet som fattar beslut baserat på data, samt att det är otroligt viktigt att vara flexibel och anpassningsbar.

Ta del av Salesforce senaste rapport Trends in Manufacturing eller läs mer om Manufacturing Cloud här. 

Är du intresserad av mer inom Salesforce Manufacturing, besök: 

IDC Report: Benefits of a Collaborative S&OP Process 

Future of the Manufacturing Industry 

Customer 360 Playbook for Manufacturers 

Mer från Salesforce

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Salesforce och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?